printlogo


همکاری اداره کل ورزش و جوانان قم با ستادکنگره شهدای استان قم
همکاری اداره کل ورزش و جوانان قم با ستادکنگره شهدای استان قم
کد خبر: 20330
معاون ورزش و امور جوانان همکاری اداره کل ورزش و جوانان قم از همکاری این سازمان باستاد ملی کنگره شهدای قم خبر داد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا،  محسن فارسی  و هیئت همراه با حضور در محل ستاد ملی کنگره شهدای استان قم با حاجی زاده رئیس ستاد دیدار و گفتگو کردند.

 در این دیدار فارسی آمادگی معاونت ورزش و جوانان سازمان تربیت بدنی قم و زیر مجموعه های آن را برای همکاری با ستاد کنگره اعلام داشت.

 در این دیدار هر یک از مدیریت های فرهنگی و هنری سازمان جوانان ظرفیت‌های تولید آثار فاخر برای شهدا را تشریح نمودند و قرار بر این شد که در این زمینه با کنگره ملی شهدای قم همکاری داشته و تولیداتی را نیز ارائه دهند.

از بین 6 هزار 200 شهید استان قم  مقدس، نزدیک به 320 شهید در عرصه ورزش فعالیت می کردند که از این میان ۱۲ شهید مدافع حرم و چهار شهید امنیت است

استان به منظور پاسداشت و تجلیل از شهدای دفاع مقدس، مدافع حرم و شهدای انقلاب اسلامی،‌معرفی این شهدا به نسل جدید و همچنین ترویج الگوهای ایثار به کودکان، نوجوانان و جوانان ورزشکار، نامگذاری اماکن ورزشی به نام شهدا را در دستور کار دارد.

نامگذاری مجموعه ورزشی پیامبراعظم(ص) منطقه دروازه ری به نام شهیدان سلیمانیان، نام گذاری سالن کشتی منطقه نیروگاه به نام سپهبد شهیدحاج قاسم سلیمانی، نامگذاری سالن تیراندای ورزشگاه ۱۵ خرداد به نام شهید محمدیان، نام گذاری استخر هیات جانبازان و معلولان به نام شهد دخانچی از جمله این اقدام‌ها بوده‌است که در مجموع 40 ورزشگاه به نام شهدای قم نامگذاری شده است.

برگزاری پنجمین یادواره شهدای ورزشکار قم، نامگذاری مکان‌های ورزشی استان به نام شهدای دفاع مقدس، مدافع حرم و سرداران شهید، تجلیل از خانواده شهدای ورزشکار، تهیه مستندهایی پیرامون شهدا و تصویب و ترسیم تمثال شهدا در فضاهای ورزشی ازجمله اقدام‌های انجام شده است.

همچنین سال 94 ، 300 اصله نهال در مراسمی با حضور مدیرکل ورزش و جوانان استان قم در مجموعه ورزشی  یادگار امام قم کاشته شد.

نام هر یک از شهدای گرانقدر و همچنین خادمین ورزش قم به شکل یک پلاک بر روی هر یک از این نهالها نصب شده تا عزیزانی که به بهانه های مختلف از جمله برای تماشای مسابقات لیگ برتر فوتبال باشگاه های کشور به ورزشگاه یادگار امام قم می آیند با دیدن نام شهدا و خادمین ورزش قم و قرائت فاتحه ای به روح شهدا و درگذشتگان، فضایی معنوی را در این محیط ورزشی ایجاد کنند.

انتهای پیام/۱۷۰


لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/20330