printlogo


استاد دانشگاه:
دفاع مقدس منبع عظیمی برای انجام کار های نوآورانه است
دفاع مقدس منبع عظیمی برای انجام کار های نوآورانه است
کد خبر: 20619
استاد دانشگاه گفت: ما اگر دین هم نداشته باشیم آزادمرد هم نباشیم و فقط علاقه به کارهای نوآورانه داشته باشیم دفاع مقدس منبع عظیمی برای انجام کار های نوآورانه است به نصح صریح آیه قران حق مظلوم است دفاع مقدس نیز مظلوم است اگر دفاع مقدس را در تصویر یک انسان در بیاوریم تصویری از یک انسان کامل است.
حسن غفاری فر  با اشاره به ضرورت زنده نگه داشتن دوران دفاع مقدس در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، اظهار کرد: انسان یا باید مدافع عقل خودش باشد و یا مدافع عقل بشری باشد و یا مدافع مبانی دینی خودش باشد در مبانی دینی در اسلام به انضمام آنکه تاریخ اسلام را مطالعه می‌کنیم همیشه در همه بحث ها مقوله جنگ بدر علم می شود این یعنی در اسلام برای مجاهدین اولیه احترام ویژه قائل است زیرا مجاهدین قبل از فتح و بعد از فتح مقامشان با هم متفاوت است پس شناخت مجاهدین اولیه بسیار مهم است همانند رزمندگان اولیه بعد از پیروزی انقلاب در هشت سال دفاع مقدس که بسیار مهم است.

وی تصریح‌ کرد: جنگ ، جهاد و مهاجرت در اسلام بسیار گرانبها است همانطور که قیام سیدالشهدا در ۱۴۰۰ سال پیش برای بشر امروز بسیار پر اهمیت است همین مسئله و تکرار و بیان تاریخ باعث افزایش روحیه جهاد و دفاع می شود در نتیجه طرف مقابل که همان دشمن است می‌داند که اگر تعرض کند این افراد دارای چنین مکتب مقدسی هستند که در مقابل دشمن ایستادگی می‌کنند و پای دینشان ایستاده‌اند و از تعرض عقب نشینی می کند.

وی ادامه داد: با اینکه جنگ جهانی اول و دوم هر دو ظالمانه و ضد بشری بود اما همه کشورها  مراسم های یادبودی را برای زنده نگه داشتن سربازان خود برگزار می‌کند.

کارشناس مسائل سیاسی ادامه داد: بعد از پایان دفاع مقدس جنگ علیه ایران تمام نشده است تا جایی که حتی رییس جمهور مه نگاه مذاکره و گفتگو با دشمنان را دارد هم اعلام کرد که هرچه فریاد دارید بر سر آمریکا بزنید این یعنی هنوز جنگ تمام نشده است پس باید رشادت های رزمندگان در طول این دفاع مقدس الگویی برای ادامه مبارزه با دشمنان باشد.

استاد حوزه و دانشگاه و بیان داشت: در مسئله دفاع از حرم اهل بیت دو کار را با هم انجام دادیم . یک دفاع از حرم اهل بیت علیه السلام و کار دوم دفاع از ایران بود زیرا اگر رزمندگان برای دفاع از حرم نمی‌رفتند باید در مرزهای ایران و بلکه داخل ایران با داعش مبارزه می‌کردیم.

استاد دانشگاه گفت: هشت سال دفاع مقدس ایران حداقل سه کارکرد مهم دارد در ابتدا دشمن با مرور هشت سال دفاع مقدس متوجه می شود که این ملت هشت سال تمام با دست خالی در مقابل بیش از ۴۰ کشور و در مقابل دو ابرقدرت و سه کشور بزرگ صنعتی ایستادگی کرد در مرحله دوم جوانان نسل جدید به هویت خودشان و به توانایی خودشان پی می برند و در مرحله سوم از این دفاع مقدس  حتی برای زندگی غیر نظامی الگو می گیرند اکنون هر مدیر موفقی را که در دهه شست و در دوران جنگ حضور داشته مشاهده می کنید افرادی هستند که در دفاع مقدس حضور داشتند و بر آن فرهنگ ماندند.

غفاری فر ادامه داد: برای اصلاح کشور نیاز به فرهنگ دفاع مقدس داریم برای ترساندن و به عقب راندن دشمنانمان نیاز به معرفی دفاع مقدس داریم برای احیای هویت در جوانانمان نیاز به ترویج دفاع مقدس داریم.

وی با اشاره به پیشرفت های تکنولوژی در عرصه شبکه های اجتماعی و لزوم بهره بردن از این شبکه ها برای معرفی گنجینه دفاع مقدس گفت: وقتی فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی فارغ از خوب یا بد بودنشان وجود دارد باید از این فضا بهره برد هیچ کشوری به اندازه ایران خوراک برای نسل جوان و جدید در فضای مجازی ندارد در طی ۸ سال در هر روز جنگ حداقل اگر یک اتفاق ویژه و تاثیرگذار و ماندگار وجود داشته باشد برای سالیان سال میتوان برنامه هایی را در فضای مجازی تولید و انتشار داد علاوه بر آن خارج از فضای جبهه ها در جامعه  و خانواده رزمندگان به افرادی که پشت جبهه کمک می‌کردند نیز بسیار از صحبت ها و اتفاقات را دارند که می توانند بیان کنند و برای نسل جوان یک الگوی و یک برنامه جدید باشد.

استاد حوزه و دانشگاه خاطرنشان کرد: ما اگر دین هم نداشته باشیم آزادمرد هم نباشیم و فقط علاقه به کارهای نوآورانه داشته باشیم دفاع مقدس منبع عظیمی برای انجام کار های نوآورانه است به نصح صریح آیه قران حق مظلوم است دفاع مقدس نیز مظلوم است  اگر دفاع مقدس را در تصویر یک انسان در بیاوریم تصویری از یک انسان کامل است دفاع مقدس مظلوم بوده مظلوم است و مظلوم خواهد بود.

انتهای پیام/۱۷۰



 
لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/20619