printlogo


مدیر گروه روحانیان روان شناس جهادی :
جلوگیری از افت روحی بیماران کرونایی هدف اصلی حضور روانشناسان در بیمارستان ها است
 جلوگیری از افت روحی بیماران کرونایی هدف اصلی حضور روانشناسان در بیمارستان ها است
کد خبر: 20662
مدیر گروه روحانیان روان شناس جهادی با اشاره به اینکه برای جلوگیری از افت روحی بیماران کرونایی آنها را ویزیت می کنیم ، گفت: همچون پیک های قبل بازهم در بیمارستان های استان برای ارائه خدمات حضور داریم تا به نابودی این بیماری کمک کنیم.
حجت الاسلام رضا مهکام، مدیر گروه روحانیان روان شناس جهادی در گفتگو با خبرنگار قم فردا با اشاره به شروع موج سوم کرونا در استان ، اظهار داشت: از زمانی که داستان کرونا پیش آمد احساس کردیم که یکی از بزرگترین مشکلات مردم اضطراب و استرسی است که از شنیدن خبر این بیماری به آنها دست می دهد و از طرفی هم به شدت نگران فوت و از دست رفتن اقوامی هستند که مبتلا به کرونا شده اند؛ به همین منظور وارد میدان شدیم و شروع به برنامه ریزی برای فعالیت جهادی کردیم.
وی ادامه داد: از روز های ابتدایی گروه جهادی ما ابتدا در استان حضور یافت و سپس با کاهش بیماری در استان به دیگر استان های کشور که نیاز داشتند برای کمک مراجعه کرد.
مهکام با اشاره به موج جدید کرونا در کشور و استان، گفت: در حال حاضر در بیمارستان شهید بهشتی و امیرالمومنین مشغول فعالیت و خدمت رسانی به بیماران و کادر درمانی هستیم.
وی اضافه کرد: در خصوص بیمارستان های دیگر استان هم در حال هماهنگی هستیم تا فعالیت خودمان را شروع کنیم.
مدیر گروه روحانیان روان شناس جهادی با اشاره به اینکه کارشناسان ما هر روز در بیمارستان ها حضور دارند، گفت: روزانه حداقل 10کارشناس از گروه جهادی به مدت 4الی5 ساعت در بیمارستان به ویزیت بیماران کرونایی مشغول هستند.
وی اضافه کرد: استقبال برخی از بیمارستان ها از نوع فعالیت این گروه جهادی بسیار خوب وعالی بود و برخی از بیمارستان های دیگر استقبال متوسطی داشتند.
مهکام با اشاره به تجربه حضور در پیک اول و دوم کرونا در بیمارستان ها، گفت: به اذعان خود پزشکان و بیماران حضور این تیم روانشناس در بیمارستان ها به روند بهبودی بیماران بسیار کمک می کند.
مدیر گروه روحانیان روان شناس جهادی با اشاره به اینکه وظیفه اصلی ما در بیمارستان ها ارائه مشاوره است، گفت: در مازندران هم یک تیم 20نفره را آموزش داده ایم.
وی ادامه داد: در صورت اتمام هماهنگی های لازم در مازندران این تیم هم از هفته آینده برای ارائه خدمات لازم مخصوصا مشاوره وارد بیمارستان ها خواهند شد.
مهکام خاطرنشان کرد: کارشناسان ما در بیمارستان ها  در تلاش هستند نیازهای روانشناختی بیماران را رفع کنند همچنین در طول هفته بازهم همان بیمار را ویزیت می کنند. این ویزیت تا زمان ترخیص بیمار ادامه دارد تا بیمار از لحاظ روحی دچار افت نشود.
وی تاکید کرد: تیمی هم از اساتید برجسته در ساعت هایی که کادر درمانی بیمارستان در حال استراحت هستند کلاس هایی یک ساعته در قالب مدیریت استرس و کاهش درد و رنج کادر بیمارستان برگزار می کنند.
مدیر گروه روحانیان روان شناس جهادی در خاتمه بیان داشت: امیدواریم همشهریان و مردم عزیز با رعایت فاصله فیزیکی و رعایت موارد بهداشتی مخصوصا زدن ماسک کمک کنند این ویروس از بین برود و شرایط امروز را مدیریت و کنترل کرد.



انتهای پیام/160


لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/20662