printlogo


حقیقت وحشتناک و عجیبی که در سردردهای زن جوان پنهان بود!
 حقیقت وحشتناک و عجیبی که در سردردهای زن جوان پنهان بود!
کد خبر: 20798
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، پژوهشگران اعلام کردند که یک زن ۲۵ ساله استرالیایی بیش از یک هفته به دلیل وجود لارو‌های کرم نواری در مغز خود احساس سردرد می‌کرد.

این زن که در یک رستوران کار می‌کرد و هیچگاه به خارج سفر نکرده بود. براساس یک پژوهش جدید که در مجله طب استوائی آمریکا منتشر شد، اولین مورد ابتلا به این بیماری در استرالیا بوده است.

بیش از هفت سال این زن از میگرن رنج می‌برده و برای درمان آن از دارو‌های مخصوص این بیماری استفاده کرده است، اما وقتی یکبار این سردرد بیش از یک هفته ادامه داشت و موجب مشکل بینائی شد، او ناگزیربه مراجعه مجدد به پزشک شد.
 
لاروهای کرم نواری عامل سردردهای مداوم 

پزشکان ابتدا از طریق رزونانس مغناطیسی از سر او عکس برداری کردند که آن‌ها را دچار اشتباه کرد. آن‌ها خیال می‌کردند علت این بیماری وجود تومور باشد، اما پس از انجام عمل جراحی مشخص شد که مغز او حاوی یک کیسه از لارو‌های کرم نواری است.
 
نتیجه ای عجیب برای زنی که همیشه سردرد داشت/ گوشت خوک چه امراضی را ایجاد می کند؟

این خانم به انگلی موسوم به «نوروسیستیکوسروزیس» که مرگبار و دارای عوارض عصبی است مبتلا شده بود.
 
گوشت خوک، حاوی کرم های نواری

معمولا افراد به دلیل خوردن گوشت نیمه پخته خوک که حاوی کرم نواری است به این بیماری مبتلا می‌شوند همچنین لمس غذا، آب و خاک آلوده به تخم‌های کرم نواری نیز می‌تواند این مشکل را ایجاد کند.

پژوهشگران متوجه شدند مواردی محدودی از این بیماری که در استرالیا مشاهد شده، در مورد افرادی بوده است که به برخی مناطق در آفریقا، آسیا و آمریکای لاتین سفر کرده اند.

آن‌ها می‌گویند این زن یا نزدیکان او به هیچ یک از مناطقی که کرم نواری آنجا وجود دارد سفر نکرده اند، اما کار او در رستوران و تعامل او با مسافرانی از کشور‌های مختلف این مشکل را احتمالا ایجاد کرده است.



انتهای پیام/


لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/20798