printlogo


همه چیز درباره پرچمدار جدید اپل/ آیا آیفون ۱۲ نسخه 5G دارد؟
 همه چیز درباره پرچمدار جدید اپل/ آیا آیفون ۱۲ نسخه 5G دارد؟
کد خبر: 20799
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا،

رویداد ماه سپتامبر Apple آمد و رفت و همانطور که بسیاری از ما انتظار داشتیم، هیچ آیفونی معرفی نشد. به نظر می‌رسد که اپل ممکن است آیفون جدید را در اکتبر سال ۲۰۲۰ معرفی کند، پس رونمایی از گوشی‌های جدید تنها چند هفته با ما فاصله دارد.

هرچه به زمان رونمایی نزدک و نزدیک‌تر می‌شویم شایعات جدید و قدیمی درباره ترکیب آیفون ۱۲، مشخصات، تاریخ انتشار و موارد دیگر داغ می‌شود.

براساس اخبار منتشر شده به نظر می‌رسد که امسال، سال بزرگی برای اپل خواهد بود، چرا که این مجموعه سعی دارد مدل جدید از سری گوشی‌های هوشمند خود را با عنوان آیفون ۱۲ به جهان معرفی کند که تنها یک نسخه ارتقا یافته از ایفون ۱۱ نخواهد بود. ما انتظار داریم یک طراحی کاملاً جدید و مربعی شکل متفاوت با آیفون‌های گذشته داشته باشیم. (به آیفون 4 تا 5S فکر کنید). همچنین شایعات زیادی وجود دارد که آیفون ۱۲ اولین آیفون خواهد بود که از فناوری فوق العاده سریع 5G بهره می‌برد، اگرچه گزارش‌های متناقضی در مورد نوع 5G وجود دارد و اینکه کدام مدل‌ها به روزرسانی می‌شوند.

در این گزارش به مهم‌ترین جزئیاتی که درباره آیفون ۱۲ وجود دارد پرداخته شده است، که در ادامه می‌توانبد از این جزئیات مطلع شوید:

روند نام‌گذاری آیفون ۱۲

برای سال‌ها، اپل الگوی بسیار سختگیرانه‌ای را در زمینه تولید آیفون جدید با مدل جدید دنبال کرد و در سال بعد نسخه کوچکتر را تولید و معرفی کرد. وقتی شرکت‌های مخابراتی آیفون‌هایی را با قرارداد‌های دو ساله به فروش می‌رسانند، خریدار می‌تواند مدل جدید را یک سال یا مدل جدید کمی بهتر را سال بعد داشته باشد. اگرچه ما آیفون Xs را "خارج از سال" و آیفون ۱۱ خود را در سال ۲۰۱۹ مشاهده کردیم، منتظر یک سنت‌شکنی  دیگر از اپل با آیفون ۱۲ در سال ۲۰۲۰ هستیم.

اولین‌بار مینگ-چی کو تحلیلگر اپل گفت آیفون ۲۰۲۰ احتمالاً از "s" رد می‌شود و مستقیماً به ۱۲ می‌رسد، که باتوجه به تغییرات گسترده‌ای که در طراحی دارد چندان جای تعجب نیست. نه تنها انتظار داریم که آیفون ۲۰۲۰ آیفون ۱۲ باشد، بلکه شایعات حاکی از آن است که چهار مدل مختلف وجود دارد. آیفون ۱۲، آیفون ۱۲ مکس، آیفون ۱۲ پرو و ​​آیفون ۱۲ پرو مکس.

بازگشت به عقب در طراحی‌

وقتی اپل در آیفون ۶ لبه شکاف خورده آیفون را به لبه گردتری تبدیل کرد، ما از طراحی جدید بسیار هیجان زده شدیم، اما بعضی از ما تصادفی آن لبه زیبا و صاف را فقط با کوچک‌ترین ضربه از دست دادیم. در سال ۲۰۱۸، اپل iPad Pro را با همان لبه شکاف دار دوباره تولید کرد، همه امیدوار شدند که اپل برای گوشی‌های جدید هم به طراحی آیفون ۴ برمی‌گردد.امسال، اما حدس و گمان شدیدی وجود دارد و نشان می‌دهد که آیفون ۱۲ همان طراحی آیفون‌های قدیمی را دارد، اما با اندازه و ابعاد آیفون ۱۱ و آیفون ۱۱ پرو فعلی. برخی از تغییرات اضافی نشان‌دهنده آن است که آیفون ۱۲ نازک‌تر شده و از  دوربین برجسته‌تر و آنتن‌های گسترده‌تری برخوردار است.

علاوه بر طراحی لبه تخت (که امیدوارم باشد)، به همین نسبت قابل اعتماد، آیفون جدید را با یک بریدگی دوربین کوچکتر و حاشیه‌های نازک‌تر نشان می‌دهد (حدود ۵/۵ میلی متر تا ۶/۶ میلی متر). در اوایل ماه سپتامبر، EverythingApplePro با انتشار ویدیویی شاسی بلند جدید آیفون ۱۲ اپل را تأیید کرد که اسلات دوربین LiDAR، کناره‌های تخت، برش‌های آهن ربا و آنتن 5G را تأیید می‌کند.

. 

چهار گوشی سه اندازه

شایعات  نشان می‌دهد که گل سرسبد آیفون‌ها در سال ۲۰۲۰ نه سه بلکه چهار مدل مختلف را پوشش خواهد داد.

گل سرسبد فعلی اپل در زمینه آیفون ۱۱ و آیفون ۱۱ پرو به شرح زیر است:

آیفون ۱۱ - نمایشگر ۶.۱ اینچی
آیفون ۱۱ پرو - نمایشگر ۵.۸ اینچی
آیفون ۱۱ پرو مکس - نمایشگر ۶.۵ اینچی

اندازه نمایشگر آیفون SE ۴.۷ اینچ و نمایشگر آیفون XR ۶.۱ اینچ است

انتظار می‌رود سری آیفون‌های پرچم دار سال ۲۰۲۰ به این شکل باشد:

آیفون ۱۲ مینی - نمایشگر ۵.۴ اینچی
آیفون ۱۲ مکس - نمایشگر ۶.۱ اینچی
آیفون ۱۲ پرو - نمایشگر ۶.۱ اینچی
آیفون ۱۲ پرو مکس - نمایشگر ۶.۷ اینچی

.

پردازنده‌ای به قدرت ۵ نانومتر

تصور می‌شود که آیفون ۱۲ امسال از چیپست جدیدی به نام A14 بهره می‌برد. اپل همیشه تراشه جدیدی را در آیفون جدید قرار می‌دهد که یک تراشه "A" است. گفته می‌شود این تراشه توسط TSMC در حال ساخت است که براساس آخرین فرآیند ۵ نانومتری این شرکت ساخته شده است. آیفون ۱۱ از چیپست ۷ نانومتری بهره می‌برد. اپل در رویداد ماه سپتامبر خود از تراشه A14 جدید خود در iPad Air جدید رونمایی کرد، بنظر می‌رسد مشخصات آیفون ۱۲ پرو مکس که اخیراً لو رفته، دستگاهی با ۶ گیگابایت رم و پردازنده A14 اپل را نشان می‌دهد که عملکرد چشمگیری نسبت به آیفون ۱۱ پرو مکس اپل را دارد.

به دوربین LiDAR لبخند بزنید

اوایل سال جاری، اپل آیپد پرو جدیدی را با سنسور تشخیص نور و دامنه (LiDAR) تولید کرد. LiDAR از لیزر برای ارسال و دریافت سیگنال‌های تعیین کننده محل اشیا in در یک اتاق استفاده می‌کند. این امکان  بی شباهت به نحوه استفاده خفاش‌ها از مکان یابی برای "دیدن" محیط خود نیست. سنسور LiDAR در iPad Pro برای اسکن سه بعدی محیط اطراف و ترسیم دقیق آنچه در یک فضا هست می‌کند. جدیدترین شایعات نشان‌دهنده آنن است که اپل اسکنر LiDAR را به مدل‌های "Pro" آیفون ۱۲، ۶.۱ و ۶.۷ اینچی اضافه خواهد کرد، بنابراین دو دستگاه از چهار دستگاهی که اپل قصد دارد امسال عرضه کند، هر دو مدل برتر هستند. تصاویر و فیلم‌های فاش شده نشان می‌دهد که دوربین LiDAR آیفون ۱۲ به کمک فوکوس خودکار و تشخیص شی برای گرفتن عکس‌های پرتره کمک می‌کند.

.

 باتری کوچک در کمال تعجب

در ماه جولای، مشخصاتی برای باتری‌های آیفون ۱۲ اپل مشاهده شد که چهار ظرفیت جدید را نشان می‌دهد:

A۲۴۷۱ - ۲۲۲۷ میلی آمپر ساعت
A۲۴۳۱ - ۲۷۷۵ میلی آمپر ساعت
A۲۴۷۹ - ۲۸۱۵ میلی آمپر ساعت
A۲۴۶۶ - ۳۶۸۷ میلی آمپر ساعت

به نظر نمی‌رسد که پیشنهاد شود این چهار باتری چهار مدل جدید آیفون اپل را تغذیه می‌کنند، که اندازه آن طبق مدل افزایش می‌یابد. توجه خواهید کرد که این باتری‌ها در واقع بزرگتر از باتری‌های آیفون ۱۱ نیستند و در مقایسه با این دو باتری، حتی کوچکتر هستند. اما به یاد داشته باشید، باتری کوچکتر لزوماً به معنای کاهش عملکرد نیست. ظرفیت ذخیره سازی: دیگر شصت و چهار نیست.

به نظر می‌رسد گزینه ۶۴ گیگابایتی ممکن است دیگر در آیفون ۱۲ وجود نداشته باشد، به گفته Jon Prosser آیفون ۱۲ با حداقل ۱۲۸ گیگابایت فضای ذخیره سازی عرضه می‌شود. هر دو مدل معمولی آیفون ۱۲ اپل از ۱۲۸ گیگابایت و ۲۵۶ گیگابایت گزینه برخوردار خواهند بود، در حالی که نسخه‌های 'Pro' نیز ۵۱۲ گیگابایت دارند.

آبی تیره، رنگ جدید آیفون ۱۲

شایعات از ژانویه همچنان ادامه دارد که اپل قصد دارد رنگ جدید Midnight Blue را به سری Pro خود اضافه کند و بسیاری از اخبار نشان می‌دهد که این  یک نسخه واقعا خیره کننده است. مشخص نیست که آیا اپل این محصول را در کنار Midnight Green ارائه می‌دهد یا به جای آن. در مورد گوشی non-pro iPhone 12 به طور قطع اپل رنگ‌های سفید، سیاه و قرمز (PRODUCT) را حفظ خواهد کرد.

.

شارژ: USB-C؟

خبر بد. به طور قطع آیفون ۱۲ USB-C یا در واقع آیفون USB-C وجود نخواهد داشت. Jon Prosser ادعا می‌کند آیفون قبل از اینکه USB-C شود، نسخه‌ای بدون درگاه را دریافت خواهد کرد. آیفون ۱۲، مانند آخرین مورد، دارای یک اتصال لایتنینگ و همچنین شارژ بی سیم مانند آیفون ۱۱ خواهد بود.

جمع بندی موارد اختصاصی برای مدل‌های حرفه‌ای

اطلاعات بسیار زیادی وجود دارد که به سختی می‌توان فهمید  هر مدل آیفون از چه ویژگی‌هایی برخوردار است؛ بنابراین در اینجا لیستی کوتاه از ویژگی‌های جدیدی که انتظار داریم فقط در آیفون ۱۲ پرو و آیفون ۱۲ پرو مکس ببینیم را آورده ایم:

دوربین True Depth 3D در پشت
بزرگنمایی ۳ برابر
۶ گیگابایت RAM
ظرفیت ذخیره سازی ۵۱۲ گیگابایت
بدنه استیل
mmWave ۵G ( که شایعه شده فقط برای Pro Max است)

رنگ Midnight Blue

قیمت آیفون ۱۲

آخرین شایعات حاکی از آن است که آیفون ۱۲ با ارزانترین مدل ۵.۴ اینچی با قیمت ۶۴۹ دلار آغاز و گرانترین آیفون ۱۲ پرو مکس از ۱۰۹۹ دلار شروع می‌شود. شایعات حاکی از آن است که اپل در حال فشار آوردن به تأمین کنندگان است تا در اجزا صرفه‌جویی کنند، برای جبران هزینه نصب 5G به منظور پایین نگه داشتن قیمت است.

 

گزارش‌های اخیر حاکی از آن است که انتظار می‌رود اپل در تاریخ ۱۳ اکتبر رویدادی را برای معرفی آیفون جدید برگزار کند و پیش فروش آن از ۱۶ اکتبر به صورت مستقیم آغاز شود.

این موضوع توسط Jon Prosser تایید شد، وی گفت که این تاریخی است که به او داده شده، او قبلا گفته بود که معرفی از ۱۲ اکتبر انجام خواهد شد. با این حال، این تنها تاریخی است که برای آیفون ۱۲ شایعه شده است. گزارش شده  Pro Max بعداً خواهد آمد، پیش سفارش‌ها و حمل و نقل در ماه نوامبر آغاز می‌شود. اما هنوز تاریخ مشخصی نداریم. شایعات مختلف حاکی از آن است که اپل در واقع همه مدل‌های آیفون ۱۲ خود را همزمان معرفی می‌کند، اما ممکن است زمان عرضه متغیر باشد. اخیراً، DigiTimes گزارش داده است که اپل اعلام خواهد کرد که مدل‌های ۶.۱ اینچی گفته شده  ابتدا منتشر خواهند شد و آیفون ۱۲ مینی و ۱۲ پرو مکس بعداً به بازار عرضه می‌شوند.




انتهای پیام/


لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/20799