printlogo


بعد از گذشت سال ها؛
حذف اخذ کپی مدارک هویتی در دستگاه‌های دولتی ؛ رؤیا یا واقعیت !!!
حذف اخذ کپی مدارک هویتی در دستگاه‌های دولتی ؛ رؤیا یا واقعیت !!!
کد خبر: 21115
سالیان زیادی است که بحث دولت الکترونیک در کشور مطرح‌شده و باروی کار آمدن هر دولتی این موضوع در سخنان مقامات دولتی بیان می‌شود لیکن علیرغم تبلیغات انجام‌شده خروجی مشخصی از آن مشاهده نمی‌گردد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا،  بسیاری از کشورهای دنیا مسیر الکترونیکی کردن خدمات دولتی را خیلی پیش‌تر از این‌ها به انجام رسانده و علاوه بر کاهش هزینه‌ها و تسهیل در انجام خدمات عمومی، موجبات شفاف‌سازی و به‌نوعی افزایش سلامت اداری را فراهم آورده‌اند و جای تعجب است که چگونه باوجود زیرساخت‌های لازم در کشور و وجود متخصصان داخلی و نیروهای تحصیل‌کرده هنوز موفقیت چشمگیری در این زمینه حاصل نشده و حتی از برخی کشورهای عربی حوزه خلیج‌فارس با دولت‌های پادشاهی نیز عقب‌تر هستیم.
یکی از خدماتی که طی سال‌های اخیر موردتوجه قرارگرفته موضوع حذف دریافت کپی شناسنامه در دستگاه‌های دولتی و بانک‌ها است که در سه استان خوزستان، قم و سمنان به‌صورت پایلوت اجرایی گردید و نهایتاً طی بخشنامه شماره 309628 مورخ 17/6/1399 از سوی معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان امور اداری و استخدامی کشور "ممنوعیت دریافت کپی مدارک هویتی توسط دستگاه‌های اجرایی از خدمت گیرندگان " به‌کل کشور ابلاغ گردید.
بررسی‌های میدانی حاکی از آن است که اجرای این بخشنامه حداقل در استان قم عملی نگردیده و کماکان شاهد دریافت کپی مدارک هویتی توسط دستگاه‌های اجرایی خصوصاً بانک‌ها از مردم و ارباب‌رجوع هستیم. قابل‌توجه است که در این ایام که به‌واسطه شیوع کرونا ویروس باید اقداماتی برای کاهش ترددها و فعالیت‌های فیزیکی در ادارات در دستور کار دستگاه‌های اجرایی قرار گیرد ، استفاده از چنین ظرفیت قانونی به چه دلیلی در استان مورد غفلت .واقع گردیده و چرا متولیان امر توجه لازم به این موضوع بااهمیت از خود نشان نمی‌دهند.
 جا دارد استانداری قم و ستاد کرونای استان با جدیت بیشتری به موضوع ورود نموده و طبق قانون با متخلفین برخورد لازم را به عمل‌آورند.
امین عیسی پور


انتهای پیام/


لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/21115