printlogo


به بهانه سفر رهبر معظم انقلاب به قم؛
آیا منطقه نیروگاه بعد از سفر رهبری به رشد و تحول مناسبی رسیده است؟!
آیا منطقه نیروگاه بعد از سفر رهبری به رشد و تحول مناسبی رسیده است؟!
کد خبر: 21144
نیروگاه متراکم ترین و پرجمعیت ترین منطقه قم است، مقام معظم رهبری در سفر به قم به تنها محله ای که مستقیما اشاره کردند و نسبت به رسیدگی به محرومیت های آن تاکید کردند همین منطقه نیروگاه بود.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا،  «مسئله‌ مناطق محروم قم که اشاره شد و آقایان در بیاناتشان فرمودند - هم آقای استاندار، هم آقای معاون اول محترم - بسیار مهم است؛ همین مناطقی که اسم آوردند و بعضی از مناطقی که اسم نیاوردند. در قم مناطق محرومی هستند با جمعیت زیاد، آن هم با مردمی عاشق و مشتاق انقلاب. همین منطقه‌ی نیروگاه که گفتند، با همه‌ی محرومیتهائی که دارد، مردم آنجا جزو مشتاق‌ترین و علاقه‌مندترین مردم در جهت انقلاب و در جهت آرمانهای انقلابند؛ این را ما اطلاع داریم. در دوران دفاع مقدس هم همین جور بوده، بعد از آن هم تا امروز همین جور بوده است. یا محله‌ی شاه ابراهیم و محلات دیگری که محلات فقیر و عقب‌مانده‌ی قم هستند، باید با رویکرد امور رفاهی، بهداشتی، آموزشی و خدماتی، یک فکر اساسی برای این محلات بشود؛ یک حرکت دفعی انجام بگیرد تا بعد ان‌شاءالله به روال معمولی بیفتد.» این سخنان رهبر معظم انقلاب در دیدار مسئولان اجرائی استان قم‌ در تاریخ89/8/5 است.
امسال از آن تاریخ ده سال می گذرد و منطقه نیروگاه تنها منطقه ای بود که رهبری در سفر به قم آن را مورد خطاب قرار دادند و برای آبادانی و پیشرفت در این منطقه به آن اشاره کردند و خواستار اهتمام مسئولان استان در حل مشکلات این منطقه شدند.
از آن روزها ده سال می گذرد و قم نسبت به آن سال ها پیشرفت های چشمگیری در عرصه های مختلف مانند عمرانی، فضای سبز، فضای رفاهی و... داشته است اما اگر به تاریخ بازگردیم و آن را دوباره بازخوانی کنیم خواهیم دید که منطقه نیروگاه که مورد اشاره رهبر معظم انقلاب بوده است در مقایسه با آن سال ها تفاوت چندانی از نظر عمرانی، رفاهی و خدماتی نکرده است.
همانطور که رهبر معظم انقلاب در بیانات خود در خصوص مردم این منطقه فرمودند، مردم و اهالی نیروگاه در عرصه های مختلف در کنار نظام و آرمان های انقلاب ایستاده اند.
نیروگاه محله‌ای با بیش از ۴۵۰ هزار نفر جمعیت در غرب قم قرار دارد که بیشتر قسمت‌هایش قدمتی بیش از ۵۰ سال ندارد به گفته مسئولین، بزرگ‌ترین مراسم عزاداری در قم در مناطق نیروگاه و آذر انجام می‌شود، فعالیت‌های سیاسی در این مناطق بیشتر است و مردم این مناطق همواره در صحنه‌های مختلف انقلاب حاضر بوده و هستند.
همانطور که گفته شد با گذشته ده سال از سفر رهبر معظم انقلاب به قم، آن گونه که باید وشاید هنوز منطقه نیروگاه با توجه به اینکه از مناطق پرجمعیت استان است در برخی عرصه ها محرومیت وجود دارد و پیشرفت چشمگیری نسبت به آن سال نداشته است.
بیکاری جوانان، کمبود مراکز تفریحی، خدماتی و نیز مراکز درمانی و فرهنگی و ورزشی از جمله مهم ترین گلایه های مردم این منطقه است و البته شاید مهم ترین گلایه مردم این منطقه وجود تبعیض از سوی برخی مسئولین برای این منطقه است که شاید همین موضوع باعث شده است تا در یک دهه گذشته هنوز منطقه نیروگاه قم به آن رشد و تحول مناسب نرسد.
البته باید انصاف را هم داشته باشیم که البته به آن هم اشاره شد که در این چند سال در برخی عرصه ها مانند ایجاد پارک ها و بوستان ها، آسفالت معابر، ایجاد مراکز درمانی و خدماتی کم و بیش به منطقه نیروگاه رسیدگی شده است اما با توجه به جمعیت این منطقه هنوز به آن جایگاه مناسب نرسیده است که میطلبد مسئولین استان برای برآورده کردن مطالبات مردم این منطقه همت و تلاش بیشتری داشته باشند.

انتهای پیام/160


لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/21144