printlogo


نمایندگان مجلس در گفتگو با قم فردا:
استیضاح رئیس‌جمهور در مقطع کنونی به صلاح کشور نیست / ضرورت افزایش نظارت مجلس بر اقدامات دولت
استیضاح رئیس‌جمهور در مقطع کنونی به صلاح کشور نیست / ضرورت افزایش نظارت مجلس بر اقدامات دولت
کد خبر: 21152
چند تن از نمایندگان مجلس بابیان این‌که استیضاح رئیس‌جمهور در مقطع کنونی به صلاح کشور نیست، تصریح کردند: باید در مدت‌زمان اندک باقی‌مانده از دولت نمایندگان نظارت بیشتری را بر روی اقدامات دولت به خصوص درزمینهٔ اقتصادی داشته باشند.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا،  موضوع استیضاح رئیس‌جمهور در روزهای اخیر بسیار داغ شده است، اقدامی که بر اساس قانون در اختیار مجلس شورای اسلامی قرار دارد اما مدت‌زمان اندک باقی‌مانده تا انتخابات ریاست جمهوری و همچنین زمان‌بر بودن روند استیضاح تردیدهایی را در این زمینه ایجاد کرده است.
علاوه بر این بر اساس قانون بعد از استیضاح معاون اول رئیس‌جمهور یعنی آقای جهانگیری تا سه ماه عهده‌دار وظایف رئیس‌جمهور خواهد بود که درواقع رویه دولت فعلی را اجرایی خواهد کرد.
در این میان چند تن از نمایندگان مجلس در گفتگو با خبرنگار ما استیضاح رئیس‌جمهور در مقطع فعلی را به صلاح کشور نمی‌دانند.

امیرآبادی: در مدت‌زمان باقی‌مانده استیضاح رئیس‌جمهور نمی‌تواند تأثیر چندانی درروند موجود داشته باشد


احمد امیرآبادی فراهانی عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار قم فردا،  با اشاره به بحث‌های مطرح‌شده در خصوص استیضاح رئیس‌جمهور اظهار داشت: در این زمینه من شب گذشته نیز در مصاحبه خود عنوان کردم که در مقطع فعلی این کار به صلاح کشور نیست.
وی ادامه داد: این‌که گلایه‌های زیادی از دولت وجود دارد درست و قابل‌قبول است اما در مدت‌زمان باقی‌مانده استیضاح رئیس‌جمهور نمی‌تواند تأثیر چندانی درروند موجود داشته باشد.
امیرآبادی نظارت بیشتر بر دولت را خواستار شد و بیان داشت: این‌که گفته می‌شود استیضاح می‌تواند کارگشا باشد یک بحث است اما این‌که این کار   دو ماه طول می‌کشد و بعدازآن هم  3 ماه معاون اول در رأس قوه مجریه قرار می‌گیرد و ما به انتخابات می‌رسیم.
وی تأکید کرد: اگر زمان زیادی در اختیار داشتیم موضوع کاملاً فرق می‌کرد و می‌شد از ابزارهای قانونی در این زمینه استفاده کرد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی: در شرایط فعلی استیضاح رئیس‌جمهور نمی‌تواند اقدام مناسبی باشد


ابوالفضل عمویی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفتگو با خبرنگار قم فردا،  بابیان این‌که استیضاح رئیس‌جمهور در مقطع فعلی اقدام مناسبی نیست، اظهار داشت: در شرایطی که کشورمان به لحاظ بین‌المللی قرار دارد استیضاح رئیس‌جمهور نمی‌تواند اقدام مناسبی باشد.
وی ادامه داد: در مدت‌زمان باقی‌مانده از عمر دولت افزایش نظارت بر رفتار قوه مجریه و اتخاذ تصمیم‌های درست درزمینهٔ اقتصادی می‌تواند گره‌گشا باشد.
عمویی تأکید کرد: تغییر سبک موجود و ارائه راهکارهای عملیاتی از سوی دولت در مقطع فعلی می‌تواند تا حدودی از مشکلات را برطرف کند.
وی خاطرنشان کرد: قطعاً نمایندگان مجلس نیز در مدت‌زمان باقی‌مانده از عمر دولت دوازدهم باید به‌صورت ویژه وظیفه‌ای نظارتی خودشان را به‌خوبی انجام دهند تا از مشکلات مردم کاسته شود.

نماینده مردم تهران در مجلس: موافق استیضاح نیستم


غلامحسین رضوانی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی نیز در گفتگو با خبرنگار قم فردا،  بابیان این‌که موافق استیضاح رئیس‌جمهور نیست،اظهار داشت: من از امضاکنندگان این طرح نیستم اما قطعاً نمایندگانی که این طرح را دنبال می‌کنند برای خودشان دلایل قانع‌کننده‌ای دارند.
وی ادامه داد: این روشی که دولت در پیش‌گرفته است به‌هیچ‌عنوان مناسب نیست اما در مدت‌زمان بسیار کم باقی‌مانده از عمر دولت استیضاح نمی‌تواند اقدام خوبی باشد.


انتهای پیام/110


لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/21152