printlogo


سی ان ان: گسترش تحریم کالا‌های فرانسوی در کشور‌های اسلامی + تصاویر
 سی ان ان: گسترش تحریم کالا‌های فرانسوی در کشور‌های اسلامی + تصاویر
کد خبر: 21342
سی ان ان در گزارشی نوشت در پی حمایت رئیس جمهور فرانسه از توهین به پیامبر اسلام (ص)، تحریم کالا‌های فرانسوی در کشور‌های اسلامی در حال گسترش است.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه سی ان ان، شمار کشور‌ها و مناطق اسلامی در جهان که خواستار تحریم کالا‌های فرانسوی هستند، در حال افزایش است.

در پی حمایت امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه از توهین به پیامبر گرامی اسلام (ص)، تعدادی از کشور‌های عربی اقدام به تحریم کالا‌های فرانسوی کردند.

در کویت، یک فروشگاه هایپرمارکت زنجیره‌ای با بیش از ۵۰ غرفه اعلام کرد قصد دارد محصولات فرانسوی که در این غرفه‌ها به فروش می‌رسند را تحریم کند.

کمپین تحریم کالا‌های فرانسوی در اردن نیز در جریان است. بسیاری از فروشگاه‌های مواد غذایی با آویزان کردن اطلاعیه‌هایی اعلام کرده اند کالا‌های فرانسوی را نمی‌فروشند.

سی ان ان: گسترش تحریم کالا‌های فرانسوی در کشور‌های اسلامی

طیف وسیعی از فروشگاه‌ها در قطر همین کار را انجام می‌دهند، از جمله سوپر مارکت‌های زنجیره‌ای «المیره» که بیش از ۵۰ شعبه در این کشور عربی دارند. دانشگاه قطر همچنین گفت که هفته فرهنگی فرانسه را که قرار بود در دوحه برگزار شود به مدت نامعلومی به تعویق می‌اندازد.

اردن، پاکستان، مصر و ایران از جمله کشور‌های اسلامی هستند که فرانسه را به دلیل انتشار کاریکاتور‌های موهن علیه پیامبر اسلام (ص) و پاسخ متحجرانه مکرون محکوم می‌کنند.

سی ان ان: گسترش تحریم کالا‌های فرانسوی در کشور‌های اسلامی

ایمن الصفدی، وزیر امور خارجه اردن روز شنبه در توییتی نوشت: ما انتشار کاریکاتور‌های موهن که پیامبر اسلام را به تصویر می‌کشد، محکوم می‌کنیم.

عمران خان، رئیس جمهورپاکستان، عالی‌ترین مقام دینی مصر، امام جمعه مسجد الازهر و وزارت خارجه ایران نیز همه فرانسه را مورد انتقاد قرار داده اند.

در همین حال، سران برخی از کشور‌های اروپایی مانند آلمان، یونان و اتریش ضمن ابراز همبستگی با پاریس، حمایت خود را از مکرون اعلام کرده‌اند.

سی ان ان: گسترش تحریم کالا‌های فرانسوی در کشور‌های اسلامی

وزارت خارجه فرانسه تحریم محصولات خود را «غیرموجه» خوانده و خواستار توقف فوری آن‌ها شده است. این وزارت خانه در بیانیه‌ای سیاست‌های مکرون را در راستای مبارزه با افراطی گری دانست نه علیه مسلمانان فرانسه که بخش جدایی ناپذیر این کشور هستند.

 

رسانه‌های فرانسه شامگاه جمعه دو هفته قبل از حمله با سلاح سرد در شهر پاریس خبر دادند. فردی که در جریان این چاقوکشی به قتل رسیده بود یک معلم تاریخ بوده که به پیامبر (ص) توهین کرده و کاریکاتور‌هایی از او در کلاس به نمایش گذاشته بود. مظنون این حادثه که یک جوان ۱۸ ساله چچنی و وابسته به گروه‌های افراطی بود به دست پلیس کشته شد.

به دنبال قتل این معلم در پاریس، مکرون در اظهاراتی بی اساس اسلام را یک دین «در بحران» در سراسر جهان توصیف و خاطرنشان کرد که دولت سیاست‌های سکولار سخت‌تری را اعمال خواهد کرد.

رئیس جمهور فرانسه برغم محکومیت گسترده اظهاراتش پیش از این نیز اظهارات متحجرانه خود را تکرار کرد.

اظهارات مکرون در خصوص اسلام و مسلمانان واکنش کشور‌های اسلامی را به دنبال داشته است به گونه‌ای که این کشور‌ها تصمیم به تحریم کالا‌های فرانسوی گرفته اند.




انتهای پیام/


لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/21342