printlogo


در آستانه روز استکبارستیزی؛
نگاهی به جنایت های آمریکا علیه مردم قم
نگاهی به جنایت های آمریکا علیه مردم قم
کد خبر: 21438
قم به عنوان پایگاه اصلی انقلاب یکی از اهداف گروه های تروریستی مورد حمایت آمریکا بوده است و همچنان این هجمه های به صورت فر هنگی با ابزار های مختلف علیه قم ادامه دارد اما در گذشته های نه چندان دور آمریکا دست به کشتار مستقیم مردم قم می زد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، دشمنی آمریکا با مردم ایران نه برای دیروز و امروز بلکه یک تاریخ دیرینه دارد حتی در زمان حکومت های قبل از پیروزی انقلاب اسلامی آمریکا با ملت ایران دشمنی داشته و بعد از پیروز انقلاب اسلامی این دشمنی ها آشکارتر شده است در این میان قم به عنوان مرکز جهان تشیع و آغازگر انقلاب اسلامی همواره مورد هدف آمریکا بوده است.

بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، گروه ها و جریانات وابسته به دنبال عملیات تروریستی علیه مردم عادی بودند یکی از مجریان اصلی عملیات تروریستی علیه جمهوری اسلامی، گروهک تروریستی سازمان مجاهدین خلق (منافقین) بود که اعضای آن، به عنوان مهره های اجرایی عملیات طراحی شده امریکا، وارد عمل می شدند و هم کنون نیز مورد حمایت بی قید و شرط آمریکا می باشند.

قم به عنوان پایگاه اصلی انقلاب یکی از اهداف گروه های تروریستی مورد حمایت آمریکا بوده است و همچنان این هجمه های به صورت فرهنگی با ابزار های مختلف علیه قم ادامه دارد اما در گذشته های نه چندان دور آمریکا دست به کشتار مستقیم مردم قم می زد.

جرقه‌های انقلاب اسلامی در قم  شهر زده شد و در ادامه این حرکت شهرهای دیگر کشور را در برگرفت، مردم شهر قم 10 روز پس از سفر رئیس جمهور آمریکا به ایران، قیام 19 دی را خلق کردند.

جنایت آمریکا علیه مردم عادی قم

ساعت 16 و 20 دقیقه روز 2 تیر 1360 بمبی توسط منافقین در سالن انتظار راه آهن شهر قم منفجر شد که باعث شهادت و زخمی شدن ده‌ها نفر از مردم بی‌گناه شد. روزنامه اطلاعات در گزارشی که روز بعد از فاجعه منتشر می‌کند درباره قربانیان این حادثه می‌نویسد: «در میان مسافران، عده‌ای سرباز عازم جبهه نیز دیده می‌شدند. ضمنا در میان قربانیان این فاجعه جسد یک زن و دو کودک نیز مشاهده شده است». بنابر این گزارش «بمب هنگامی منفجر شد که داخل سالن راه آهن و قطار، برادران سربازی برای عزیمت به جبهه در انتظار بودند».

همین گزارش حاکی از این است که این بمب از نوع تخریبی و آتش‌زا بوده و هنگام انفجار، شعله‌های رنگین ایجاد کرده. همچنین آثار سوختگی فراوان در بدن مجروحین و شهدا برجای گذاشته است.

دو کودکی که در جریان این حمله تروریستی به شهادت رسیدند، یک دختر 8 ساله و پسری 11 ساله بودند.روزنامه جمهوری اسلامی در گزارشی درباره نحوه انفجار این بمب می‌نویسد: «زمان انفجار این بمب مصادف با توقف یکی از قطارهای شهرستان‌ها در ایستگاه قم بود که در این لحظه مسافرین قطار در حال پیاده شدن و رفتن به داخل سالن ایستگاه بودند» این گزارش می‌افزاید: «بمب در داخل سطل زباله در سالن انتظار ایستگاه راه آهن جاسازی شده بود».

حمله مسلحانه سازمان مجاهدین خلق (منافقین) به مرکز آموزش پاسداران قم تیر 1358

به گزارش رسانه های وقت برای سومین بار در یک هفته، حمله‌ای به مرکز آموزش پاسداران انقلاب قم توسط منافقین صورت گرفت و منجر به مجروح‌شدن عده‌ای از پاسداران شد. به دنبال این حمله، شب‌هنگام مردم قم در مقابل دفتر جنبش ملی مجاهدین (منافقین) این شهر اجتماع کرده و خواستار انحلال این دفتر شدند. مردم با وجود ممانعت پاسداران، وارد این دفتر شدند و ضمن بیرون‌کردن افراد حاضر در ساختمان، مقادیر زیادی سلاح از آن محل به دست آوردند.

شهدای قمی 7 تیر

12 تن از شهدای ترور7تیر یا اهل قم بودند و یا این که پیکر مطهرشان در این شهر به خاک سپرده شده است، در حادثه تروریستی هفتم تیرماه سال 60 و در انفجار دفتر حزب جمهوری اسلامی به همراه آیت الله بهشتی به شهادت رسیدند.

 شهیدان غلامحسین حقانی، سید محمد کاظم دانش، سید عبدالحمید دیالمه، سید فخرالدین رحیمی، میربهزاد شهریاری، محمد حسین صادقی، سید نورالله طباطبایی نژاد، عبدالوهاب قاسمی، عماد الدین کریمی، حسن محمد عینی، محمد منتظری و علی هاشمی سنجانی، شهدای منتسب به قم در واقعه تروریستی هفتم تیر ماه هستند که پیکر مطهر 2 تن از این 

شهیدان در حرم مطهر حضرت معصومه(س) و هشت تن در گلزار شهدای شیخان قم به خاک سپرده شده است.

  کشتار صدها تن از مردم در قیام خونین پانزدهم خرداد ۱۳۴ا

پس از انتشار خبر دستگیری امام خمینی رحمه الله در پانزده خرداد 1342، بسیاری از مردم قم، به منزل ایشان رفتند و به اتفاق فرزندشان، حاج آقا مصطفی رحمه الله ، در حدود ساعت شش بامداد، به سمت حرم مطهر حضرت معصومه علیهاالسلام حرکت کردند. پس از مدتی، صحن مطهر و خیابان های اطراف، لبریز از جمعیّت شد که شعارِ «یا مرگ یا خمینی» را با هیجان شدیدی تکرار می کردند. در همان زمان، علما و مراجع وقت هم با صدور بیانیه هایی، خواستار آزادی فوری حضرت امام شدند.

 در حدود ساعت ده صبح، با ورود نیروهای مسلّح برای تقویت نیروهای شهربانی قم، تیراندازی و رگبار مسلسل ها شروع شد و تعداد زیادی از مردم زخمی شده یا به شهادت رسیدند. شدّت تیراندازی به حدّی بود که امکان انتقال زخمی ها و اجساد شهیدان نبود و این کشتار، تا ساعت پنج عصر ادامه یافت.

در زمان سلطنت محمّدرضا پهلوی، دستگاه حکومت به وسیله حامیان آمریکایی خود، با شیوه ها و تاکتیک های پیچیده و حساب شده ای، به مبارزه با اسلام می پرداخت و شاه با تظاهر به اسلام و شعایر مذهبی، می کوشید به شکل مرموزی، توطئه اسلام زدایی پدر خویش را پی بگیرد که کشتار 15 خرداد گوشه از جنایت های رژیم پهلوی زیر سایه حمایت آمریکا بود.

این روزها دشمنان به دنبال راهکارهای دیگر برای ضربه زدن به قم هستند که کمتر از این جنایات نیست براساس روایات خداوند با مردم شهر قم حجت را بر مردم شرق و غرب جهان تمام می‌کند و بلایا و مصیبت‌ها از این شهر توسط خدا دفع شده است و این مساله تا زمان ظهور امام زمان(عج) ادامه دارد. 


انتهای پیام/170


لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/21438