printlogo


ساعت کار فروشگاه های بزرگ افزایش یابد
ساعت کار فروشگاه های بزرگ افزایش یابد
کد خبر: 21774
رئیس اتاق اصناف مرکز استان قم پیشنهاد افزایش ساعت کاری فروشگاه های بزرگ را برای کاهش تراکم جمعیت در آن ها و رعایت بهتر شیوه نامه های بهداشتی مطرح کرد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، حسن احمدلو  درباره نظارت بر اجرای شیوه نامه بهداشتی به دانشگاه علوم پزشکی استان و ارائه گزارش های روزانه به استانداری اظهار کرد: علاوه بر این گزارش ها، نظارت ها و بازرسی های مرتّب و مکرّری هم از سوی اتاق اصناف و با همکاری دیگر نهادهای ناظر انجام شده و می توان که می توان از آن ها به عنوان بازرسی های مشترک یاد کرد.

وی اضافه کرد: البته در این بازرسی ها گاهی با برخی مقاومت ها و برخی اعتراض ها هم مواجه می‌شویم که تلاش داریم تا با گفتگو و تعامل، به نوعی اقناع سازی با مخاطبان خود دست یابیم.

رئیس اتاق اصناف مرکز استان قم گفت: بیش از 80 درصد اصناف قم، ثبت نام خود را در سامانه سلامت تکمیل کرده اند و این روند همچنان ادامه دارد.

احمدلو ادامه داد: یکی از مشکلاتی که در زمینه رعایت شیوه نامه های بهداشتی در قم گزارش می شود، درباره تراکم جمعیت در فروشگاه های بزرگ زنجیره ای است که این مُعضل تنها با افزایش ساعت کار این فروشگاه ها تا ساعت 24 قابل حل است.

وی درباره إعمال محدودیت اخیر و ممنوعیت فعالیت مشاغل غیرضروری پس از ساعت 18 هر روز نیز گفت: این امر مصوّبه ستاد ملی مبارزه با کروناست و باید إعمال شود، اما به نظر می رسد برخی از مشاغل مطرح شده در این موضوع می تواند مورد بازنگری و بررسی مجدد قرار گیرد.

رئیس اتاق اصناف مرکز استان قم افزود: به طور مثال می توان به پرده سراها اشاره کرد که این عنوان شغلی در پایتخت کشور یعنی تهران، شاهد تراکم جمعیتی در فروشگاه ها است، در حالی که همین شغل در قم و دیگر مراکز استان ها چنین تراکمی را مشاهده نمی کند و از این رو می توان این شغل و یا برخی دیگر از مشاغل را بر اساس نوع فعالیت خاص در هر استان مورد بازنگری محدودیتی قرار داد.

احمدلو همچنین تصریح کرد: اتاق اصناف استان نه تنها بر ممنوعیت برگزاری هرگونه همایش یا گردهمایی تأکید دارد و نظارت می کند، بلکه حتی برگزاری برخی کمیسیون ها را نیز بر اساس محدودیت های کرونایی لغو کرده است.




انتهای پیام/


لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/21774