printlogo


افزایش قیمت این بار در لاستیک /گرانی در راه است
 افزایش قیمت این بار در لاستیک /گرانی در راه است
کد خبر: 22435
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، بهانه‌ها و علل مختلف، این بار به افزایش افسار گسیخته قیمت لاستیک ماشین منتج شده است، این گرانی شاید به ظاهر به نفع فروشنده باشد، اما در باطن امر، نه فروشنده سود آنچنانی می‌برد و نه مردم.

با گران شدن قیمت لاستیک، آمار خرید لاستیک هم کاهش پیدا می‌کند، و این کاهش خرید قطعا ضرر‌های مختلفی را در بر دارد که شرح این نکته در این مقال نمی‌گنجد. این که علل گرانی چه چیز‌هایی است یک مبحث است و این که چرا باید قیمت اجناس مختلف باید به طور منظمی افزایش داشته باشند نیز مبحث دیگری است که نیاز است در جای خود به صورت کارشناسی و تخصصی بحث شود.

گرانی لاستیک گویی آرام نمی‌گیرد و از اول سال   تا کنون چندین بار افزایش قیمت را تجربه کرده است و مسئولان امر تاکنون تصمیم خاصی در این باره نگرفته‌اند و یا اگر تصمیماتی گرفته‌اند، در بازار محسوس نیست، البته در بهترین حالت می‌توان گفت مسئولان سری به بازار نمی‌زنند و برای همین خبر ندارند.

افزایش ۱۰۰ درصدی قیمت لاستیک از اول  سال تاکنون    

حسین حیدری، با اشاره به سه مرحله افزایش قیمت لاستیک در سال جدید  اظهار داشت: آخرین بار یعنی سه هفته پیش قیمت لاستیک ۵۰ درصد افزایش داشت. در ۹ ماهه سال جاری با رشد ۱۰۰ برابری افزایش قیمت لاستیک ایرانی مواجه بودیم، لاستیک خارجی با توجه به قیمت ارز، متغیر است.

رئیس اتحادیه لاستیک فروشان شهرستان شهرکرد گفت: لاستیک ماشین سنگین هم افزایش قیمت داشتند و احتمال دارد حدود ۳۰ درصد دیگر افزایش قیمت داشته باشند.

او با اشاره به علت گرانی لاستیک، تصریح کرد: به دلیل واردات مواد اولیه لاستیک و ارز آن، شاهد گرانی هستیم، در سه هفته پیش کمبود لاستیک داشتیم، اما پس از افزایش ۵۰ درصدی قیمت لاستیک، تولیدات افزایش پیدا کرد و در حال حاضر در عرضه لاستیک سواری مشکل نداریم.
 
 

حیدری با اشاره به لاستیک‌های برند برای ماشین سنگین‌ها، خاطرنشان کرد: لاستیک محور جلو ماشین سنگین معمولا باید برند باشد که البته در کل کشور در این زمینه مشکلات فراوانی داریم.

رئیس اتحادیه لاستیک فروشان شهرستان شهرکرد افزود: لاستیک‌های خارجی بسیار گران شده و راننده باید درآمد یک ماه خود را صرف خرید لاستیک کند، این مشکل تقریبا از دوماه پیش‌تر از سال ۹۹ به وجود آمد و کماکان به قوت خود باقی است.

حیدری با اشاره به راه حل گرانی لاستیک‌های خارجی، عنوان داشت: تخصیص ارز به واردکننده‌ها می‌تواند قیمت را کاهش دهد که این یک مسئله ملی است.

حیدری اظهار داشت: لاستیک‌های سواری به نرخ دولتی عرضه می‌شود، مردم استان می‌توانند با کپی برگه سبز و کارت ملی خود به نمایندگی‌های استان مراجعه کنند و یک جفت لاستیک دریافت کنند.

او بیان داشت: در برخی سایز‌ها مثلا پیکانی اگر تولیدکنندگان به نمایندگی‌ها تخفیف دهند قیمت‌ها کاهش می‌یاید و با تخصیص ارز به واردکننده می‌توانند مشکل رانندگان ماشین سنگین را حل کنند.

رئیس اتحادیه لاستیک فروشان شهرستان شهرکرد با اشاره به لاستیک‌های وانتی، مزدا و نیسان، گفت: تخصیص این لاستیک به استان چهارمحال و بختیاری بسیار کم است، در استان تقاضا این لاستیک زیاد و عرضه آن کم است.

او با اشاره به کاهش قدرت خرید مردم، بیان کرد: مردم به دلیل افزایش قیمت‌ها قدرت خریدشان کاهش یافته و سعی می‌کنند از لاستیک خودروی خود نهایت استفاده را ببرند به طوری که این لاستیک صاف شود و البته این خطرناک است.

حیدری  خاطرنشان کرد: در این بازار ملتهب لاستیک، همکاران ما در استان چهارمحال و بختیاری بسیار همکاری دارند و حاضر هستند به خاطر مردم از سود خود کم کنند تا مردم بتوانند لاستیک تهیه کنند.



انتهای پیام/


لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/22435