printlogo


مدیرکل آموزش و پرورش قم:
استان قم نیازمند فضای آموزشی است/کسب رتبه دوم جشنواره رجایی توسط دانش آموزان قمی
استان قم نیازمند فضای آموزشی است/کسب رتبه دوم جشنواره رجایی توسط دانش آموزان قمی
کد خبر: 2248
مدیرکل آموزش و پرورش قم با اشاره به اینکه کسب رتبه دوم جشنواره رجایی توسط دانش آموزان قمی، گفت: استان قم نیازمند فضای آموزشی است.
 حمیدرضا شیخ الاسلام در گفتگو با خبرنگار قم فردا با اشاره به برگزاری سی و ششمین دوره مسابقات ورزشی دانش آموزان کشور درقم، اظهار داشت: در چندسال گذشته روند استانداردسازی فضاها و تجهیزات مدارس اقدامات خوبی صورت گرفته است که می توان به خریداری حدود چهار میلیارد ریال وسایل ورزشی و توزیع بین مدارس اشاره کرد.
وی ادامه داد:  در حال حاضر بیش از 80 سالن ورزشی متعلق به آموزش و پرورش در قم فعال می باشد و حدود 20 فضای ورزشی نیز در حال ساخت است.
سالن های ورزشی آموزش و پرورش به هیچ نهادی اجاره داده نشده است
مدیرکل آموزش و پرورش قم با بیان این که سالن های ورزشی مدارس در طول ساعات آموزشی به هیچ نهادی اجاره داده نمی شود، گفت: آموزش و پرورش استان از نظر زیرساخت پیشرفت قابل ملاحظه ای داشته است و سالن های ورزشی و استخرهایی در نواحی مختلف احداث شده است
وی افزود: در صورتی که مدرسه ای دارای سالن ورزشی باشد، زنگ ورزش در آن سالن و در غیراین صورت در حیاط مدرسه برگزار می شود.
وی اضافه کرد: جمعیت دانش آموزی استان قم در سال تحصیلی 98-97 حدود 256 هزار نفر است که 95 درصد در شهر و پنج درصد در مناطق روستایی مشغول به تحصیل هستند.
شیخ الاسلام بیان داشت: در سال 92 و 93 بر اساس آمار سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور، استان قم از نظر کمبود فضای آموزشی و بالا بودن تراکم دانش آموزی آخرین رتبه کشور را دارا بود.
وی ابراز داشت: در چند سال گذشته با تخصیص اعتبار و کمک خیرین، مدارسی در مناطق تازه تاسیس از جمله شهرک پردیسان ساخته شد تا قم از نظر سرانه آموزشی ارتقا یابد.
استان قم نیازمند 40 مدرسه است
مدیرکل آموزش و پرورش قم با اشاره به افزایش 14 هزار نفری دانش آموزان در قم، تاکید کرد: با فرض این که هر مدرسه 360 دانش آموز داشته باشد، باید برای این تعداد دانش آموز هر سال حدود 40 مدرسه ساخته شود.
وی با اشاره به رتبه دوم قم در جشنواره شهید رجایی، گفت: حق مصادره توفیقات استان را نداریم و کسی نمی تواند بگوید در دوره مدیریت من این اتفاقات رخ داده، بلکه این موفقیت به واسطه همت 15 هزار و 500 همکار شاغل است.
شیخ الاسلام افزود: ارتقاء رتبه 11 کنکور به رتبه پنج و کسب برترین استان در زبان انگلیسی در کنکور چهار سال گذشته از دیگر توفیقاتی است که نصیب آموزش و پرورش قم شده است.

انتهای پیام/160
لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/2248