printlogo


استاندار قم:
واکسیناسیون کرونا در ۴مرحله و ۴سطح انجام خواهد شد/طبقه بندی اولویت واکسیناسیون کرونا مشخص شده است
واکسیناسیون کرونا در ۴مرحله و ۴سطح انجام خواهد شد/طبقه بندی اولویت واکسیناسیون کرونا مشخص شده است
کد خبر: 23344
استاندار قم با اشاره به اینکه واکسیناسیون کرونا در چهار مرحله و چهار انجام خواهد شد گفت: طبقه بندی اولویت واکسیناسیون کرونا مشخص شده است و کادر درمان و افراد دارای بیماری زمینه ای و اقشار پرخطر در اولویت تزریق قرار دارند.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، بهرام سرمست استاندار قم ظهر امروز در حاشیه جلسه ستاد ملی مبارزه با کرونا در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در جلسه ستاد ملی مبارزه با کرونا چند بحث جدید مطرح شد در ابتدا یک رنگ جدید به وضعیت ها اضافه شد وضعیت آبی یک وضعیت  کم خطر شناخته می شود البته این به معنای وضعیت سفید و اتمام کرونا نیست بلکه حد فاصل بین وضعیت زرد و سفید وضعیت آبی قرار دارد .

وی افزود : خوشبختانه بر اساس اعلام وزارت بهداشت و اپلیکیشن ماسک استان قم در وضعیت آبی قرار گرفته است .

 استاندار قم خاطرنشان کرد: در وضعیت آبی ممنوعیت تردد شبانه خودروها همچنان وجود دارد و تمام فعالیت‌های اقتصادی و فرهنگی نیز با رعایت پروتکل‌ها و ضوابطی که اعلام خواهد شد به نوعی بازگشایی می شود.

وی ادامه داد: بازگشایی مدارس برای پایه های اول و دوم ابتدایی با رعایت پروتکل‌ها از جمله مصوبه‌های جلسه امروز ستاد ملی مبارزه با کرونا بود ولی تا زمانی که دستورالعمل های جدید ابلاغ نشود موضوع اجرایی و عملیاتی محدودیت‌ها مشمول شرایط قبلی است.

استاندار قم تصریح کرد: در شرایط آبی اجتماعات و آیین های تجمعی تابع یک سقفی خواهد بود که جزییات آن ابلاغ و از طریق ستاد ملی نیز اطلاع رسانی خواهد شد.

وی بیان داشت: اجتماعات و  مراسم‌های تجمعی تابع سقفی خواهد بود همانطور که در وضعیت قرمز  ۱۵ نفر و در وضعیت نارنجی ۲۰ نفر و در وضعیت زرد سی نفر تعیین شده بود احتمالاً برای وضعیت آبی هم ۴۰ تا ۵۰ نفر برای تجمعات و مراسم ها در نظر گرفته خواهد شد که جزئیات آن ابلاغ خواهد شد.


وی تاکید کرد: وضعیت آبی به معنای اتمام کرونا نیست نگرانی داریم که مردم وضعیت را عادی تصور کنند و این عادی انگاری باعث آسیب شده و موج جدید را شاهد باشیم.

سرمست ادامه داد: نحوه توزیع واکسن و واکسیناسیون مبحث دیگری بود که در جلسه ستاد ملی مبارزه با کرونا مطرح شد و معیارهایی برای آن تصویب شد که در چهار مرحله و در چهارسطح این واکسیناسیون انجام خواهد شد با توجه به اینکه وضعیت افرادی که بیماری زمینه ای دارند و پر خطر هستند و همچنین کادر درمان در اولویت تزریق واکسن کرونا قرار دارند و برای سایر اقشار هم در ۴ سطح واکسیناسیون پیش بینی شده است که جزئیات آن از طریق ستاد ملی مبارزه با کرونا مصوب خواهد شد و ابلاغ خواهد شد دقیقاً مشخص است که چه کسانی درس طبقه بندی تزریق واکسن کرونا قرار دارد.

انتهای پیام/۱۷۰


لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/23344