printlogo


حاجی دلیگانی در گفتگو با قم فردا:
در توزیع بودجه عدالت وجود ندارد/تاکیدات مقام معظم رهبری در بودجه سال 98 لحاظ نشده است
در توزیع بودجه عدالت وجود ندارد/تاکیدات مقام معظم رهبری در بودجه سال 98 لحاظ نشده است
کد خبر: 2379
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با بیان این که در توزیع بودجه عدالت وجود ندارد، گفت: تاکیدات مقام معظم رهبری در بودجه سال 98 لحاظ نشده است.
حسینعلی حاجی دلیگانی در گفتگو با خبرنگار  قم فردا، با اشاره به بررسی لایحه بودجه سال 98 در مجلس اظهار داشت: موضوعی که در بحث بودجه وجود دارد این است که تاکیداتی که مقام معظم رهبری داشتند در خصوص بودجه ریزی برای سال 98 به صورت کامل در برنامه نیامده است.
وی ادامه داد: مواردی هم که لحاظ شده است همه جانبه نبوده است که باید در بررسی آن در مجلس لحاظ شود.
حاجی دلیگانی ادامه داد: از طرفی وابستگی به نفت در لایحه بودجه بسیار بالاست و باید در مجلس جلوی این اتفاق را بگیریم به طور کلی باید ارتباط نفت و بودجه جاری را کم و در نهایت قطع کنیم و این مهم با برنامه ریزی شدنی است.
وی ادامه داد: علاوه بر این دولت به بودجه شرکت ها ورود جدی نداشته است با این که همواره روی این موضوع تاکید جدی داشتیم.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس تصریح کرد: عدد و رقمی که برای شرکت های دولتی در نظر گرفته شده بالاست و مشخص نیست شرکت های دولتی چگونه از بودجه ها استفاده می کنند.
وی در خصوص انتقادهایی که از روند بررسی بودجه در مجلس می شود نیز گفت: هر چقدر بودجه شفاف تر باشد و سازمان برنامه و بودجه بر اساس معیارهای صحیح بودجه ریزی می کرد قطعا برخی گمانه زنی ها و صحبت ها بیان نمی شد.
حاجی دلیگانی تصریح کرد: باید بپذیریم که در توزیع بودجه عدالت وجود ندارد و به همین دلیل مجلس در این زمینه ورود خواهد کرد و نباید این اختیار را از مجلس گرفت.
وی تصریح کرد: میزان اعتبارات عمرانی برخی استان ها مانند قم یا گیلان بالااست و هر کدام را که بررسی می کنیم یک نفر از این شهرها در جایگاه قدرت قرار دارد و به همین دلیل بودجه آن ها زیادتر دیده می شوند ولی استان های دیگر بودجه کمتری دارند و این بی عدالتی ها ظلم است.
نماینده مردم شاهین شهر خاطر نشان کرد: دولت باید بودجه را بر اساس عدالت توزیع کند و مجلس هم نظارت داشته باشد و شرایطی را دو قوه فراهم کنند که بودجه به مانند اتاق شیشه ای باشد که همگان از روند آن آگاه باشند.

انتهای پیام/110
لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/2379