printlogo


گزارش قم فردا از آخرین وضعیت کرونا در قم؛
خارج شدن بیمارستان شهید بهشتی از پذیرش بیماران کرونایی / ساده‌انگاری کرونا زنگ خطری برای شروع موج جدید
خارج شدن بیمارستان شهید بهشتی از پذیرش بیماران کرونایی / ساده‌انگاری کرونا زنگ خطری برای شروع موج جدید
کد خبر: 23812
استان قم در حالی تنها ۱۰۵ بیماری مشکوک به کرونایی را در بیمارستان‌ها دارد که یکی از بزرگ‌ترین بیمارستان‌های استان نیز از پذیرش بیماران کرونایی خارج شد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا،  بیش از ۱۱ ماه است که از شیوع بیماری کرونا در قم می‌گذرد و در این مدت سه موج کرونا در کشور و قم به وجود آمده است.
در این میان تنها و اصلی‌ترین راه مقابله با این بیماری پیشگیری و رعایت اصول بهداشتی از سوی شهروندان است، اتفاقی که تاکنون در برخی از زمان‌ها به‌خوبی و در برخی از زمان‌ها کمتر رعایت شده است.
در این میان شهر قم این روزها یکی از شهرهایی آبی در زمینه کرونا است و انتظار می‌رود این روند با رعایت اصول بهداشتی از سوی مردم تداوم یابد.

خارج شدن بیمارستان شهید بهشتی از کرونا



در این میان عصر دیروز عملیات واشینگ و ضدعفونی بخش اورژانس بیمارستان بهشتی شهر قم در بخش‌های حاد یک و دو و سی. پی. آر. (CPR) انجام شد و این بیمارستان از پذیرش بیماران کرونایی خارج شد.

بر اساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی قم، با انجام این عملیات، دیگر بیمار کرونایی در این بخش وجود ندارد و بیمارستان امیرالمؤمنین (ع) در مجاورت آن در خدمت بیماران کرونایی است.
بیمارستان شهید بهشتی به‌خصوص در موج دوم کرونا پذیرای بیماران کرونایی بود اما با کاهش بیماران کرونایی این بیمارستان نیز از مراکز درمان این بیماری خارج شد.

۱۰۵ بیمار کرونایی در قم

این در حالی است که محمدرضا قدیر رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم در گفتگو با خبرنگار ما درباره آخرین وضعیت از مبتلایان به بیماری کووید -۱۹ در استان قم اظهار داشت: تا عصر دیروز خوشبختانه در ۲۴ ساعت قبل از آن فوتی دررابطه‌با کرونا مثبت نداشتیم.
وی با بیان اینکه در این بازه زمانی، ۱۷ نفر با علایم کرونا پذیرش شدند، خاطرنشان کرد: ۱۲ نفر بیمار دراین‌رابطه بستری شدند و نیز ۱۴ نفر بیمار ترخیص شدند.
قدیر با اعلام این‌که رعایت اصول بهداشتی یکی از اصلی‌ترین راه‌های مقابله با این بیماری است، اظهار داشت: از شهروندان عزیز درخواست دارم که به‌مانند ماه‌های گذشته با رعایت اصول بهداشتی از شروع موج دیگری از این بیماری جلوگیری کنند.

ساده‌انگاری کرونا زنگ خطری برای شروع موج جدید

در این میان حسن محمدی کارشناس ارشد بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفتگو با خبرنگار ما اظهار داشت: در مرحله‌ای قرار داریم که به علت طولانی شدن مدت‌زمان شیوع این بیماری بسیاری از شهروندان برخلاف هفته‌ها و ماه‌های اولیه شیوع این بیماری اصول بهداشتی را رعایت نمی‌کنند که قطعاً آثار زیان‌باری را به همراه خواهد داشت.
وی ساده‌انگاری کرونا را زنگ خطری برای شروع موج جدید عنوان کرد و بیان داشت: باید همه مردم تا زمان واکسیناسیون طیف گسترده‌ای از جامعه تمامی اصول بهداشتی را رعایت کنند.

انتهای پیام/110


لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/23812