printlogo


گلزن‌ترین مدافعان ۵ لیگ معتبر اروپایی + تصاویر
 گلزن‌ترین مدافعان ۵ لیگ معتبر اروپایی + تصاویر
کد خبر: 26428
برخی از مدافعان در فصل ۲۰۲۱-۲۰۲۰ نقش مهمی در کار‌های هجومی تیمشان داشتند و گل‌های زیادی به ثمر رساندند.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، طبق گفته سر الکس فرگوسن، حمله (گلزنی) شما را برنده بازی می‌کند، اما دفاع شما را قهرمان می‌کند. این گفته سرمربی مشهور سال‌های نه چندان دور منچستر یونایتد پیش از این بار‌ها ثابت شده، زیرا تیم‌هایی که از خط دفاعی خوبی برخوردار هستند، تا سال‌ها عملکرد موفقیت آمیزی داشته اند. فوتبال ایتالیا به استفاده از سیستم کاتناچیو شناخته می‌شود که تاکید زیادی بر فعالیت‌های دفاعی دارد.

در فوتبال امروز نقش مدافعان دستخوش تغییر شده و تا حدود زیادی وظایف بازیکنان فعال در این پُست بیشتر شده است. در حال حاضر باشگاه‌ها مدافعان میانی که تبحر زیادی در بازی با پا دارند را ترجیح می‌دهند و مدافعان کناری هم سهم قابل توجهی در حملات به یک سوم دفاعی حریف دارند. در این نوع از فوتبال، مدافعان بیش از هر زمان دیگری فرصت گلزنی به دست می‌آورند.

در این گزارش به عملکرد هجومی ۵ مدافع گلزن شاغل در ۵ لیگ معتبر اروپایی می‌پردازیم.

۱- استوارت دالاس 

باشگاه: لیدز یونایتد 

گل: ۸

استوارت دالاس، مدافع کناری لیدز یونایتد در فصل ۲۰۲۱-۲۰۲۰  بهترین آمار گلزنی را در میان مدافعان شاغل در ۵ لیگ معتبر اروپایی کسب کرد.  

دالاس در فصل اخیر در ۶ پُست مختلف برای لیدز یونایتد بازی کرد و در هر ۲ جناح راست و چپ دفاعی تیمش نیز به میدان رفت.  

ملی پوش ایرلند شمالی در این فصل در اوج آمادگی جسمانی قرار داشت و در هر ۳۸ بازی برای لیدز یونایتد به میدان رفت و فقط ۹ دقیقه از بازی‌های لیگ برتر را از دست داد.

دالاس با به ثمر رساندن ۸ گل و ۲ پاس گل نقش مهمی در برنامه‌های مارسلو بیلسا داشت و بخش جدایی ناپذیر لیدز یونایتد در این رقابت‌ها بود.  

۲- تئو هرناندز 

باشگاه: آث میلان 

گل: ۷ 

پس از گذراندن یک فصل موفقیت آمیز در آث میلان، تئو هرناندز خودش را به عنوان یکی از بهترین مدافعان دنیا مطرح کرد.  

هرناندز در فصل ۲۰۲۱-۲۰۲۰ با به ثمر رساندن ۷ گل و ثبت ۵ پاس گل آمار قابل توجهی از خودش به جا گذاشت. هرناندز در خط دفاعی آث میلان هم عملکرد قابل قبولی داشت و به تیمش کمک کرد در طول فصل ۱۱ بار کلین شیت کند.

هرناندز در طول فصل اخیر ۶۵ تکل صحیح زد و آمار ۱.۴ تکل در هر ۹۰ دقیقه را ثبت کرد.  

۳- اشرف حکیمی

باشگاه: اینترمیلان 

گل: ۷ 

اشرف حکیمی، مدافع مراکشی اینترمیلان به طور مشترک با تئو هرناندز، بهترین گلزن مدافع سری آ در فصل ۲۰۲۱-۲۰۲۰ بود.  

حکیمی در اینترمیلان نقشی محوری داشت و نراتزوری با کمک او توانست پس از ۱۱ سال قهرمانی سری آ را تجربه کند. این بازیکن ۲۲ ساله در این فصل ۳۷ بازی در سری آ انجام داد که حاصل آن ۷ گل و ۱۰ پاس گل بود.  

او پس از جدایی از رئال مادرید، در نخستین فصل حضورش در سری آ عملکرد چشمگیری داشت.  

اشرف حکیمی اکنون یکی از برترین مدافعان دنیا است و رئال مادرید ممکن است به خاطر از دست دادن او پشیمان شده باشد.  

۴- رافائل گوئریرو

باشگاه: بورسیا دورتموند

گل: ۵

گوئریرو به طور مشترک همراه با ۲ بازیکن دیگر عنوان برترین مدافع گلزن بوندسلیگا در فصل ۲۰۲۱-۲۰۲۰ را به دست آورد.

متس هوملس و ماروین فردریچ نیز ۵ گل در بوندس لیگا به ثمر رساندند، اما به ترتیب در ۳۳ و ۳۴ بازی موفق به ثبت چنین آماری شدند. گوئریرو  مدافع تیم بورسیا دورتموند تنها در ۲۷ بازی به این آمار رسید و ۷ مسابقه ابتدایی بوندسلیگا را به دلیل مصدومیت از دست داد.

او در زمینه پاس گل دادن هم آمار خیلی خوبی داشت و با ارسال ۱۰ پاس گل، پس از جیدون سانچو در رده دوم برترین پاسور‌های بوندسلیگا قرار گرفت.   

نمایش‌های خوب گوئریرو در این فصل به او کمک کرد تا جایگاهش در تیم ملی پرتغال برای مسابقات لیگ ملت‌های اروپا را حفظ کند. جایی که پرتغال برای دفاع از عنوان قهرمانی خودش تلاش می‌کند و به مدافعی با چنین ویژگی‌هایی نیاز دارد.  

۵- گیلرمو ماریپان

باشگاه: موناکو

گل: ۵ 

مدافع میانی تیم فوتبال موناکو با به ثمر رساندن ۵ گل، گلزن‌ترین مدافع شاغل در فصل ۲۰۲۱-۲۰۲۰ لوشامپیونه فرانسه است.

او علاوه بر به ثمر رساندن ۵ گل در ۲۸ بازی، یک پاس گل نیز داد. این بازیکن شیلیایی در جریان پیروزی ۳ بر یک تیمش مقابل مارسی و پیروزی ۲ بر صفر مقابل پاری سن ژرمن، برای موناکو گلزنی کرد.

ماریپان در نیم فصل اول فرصت کافی برای بازی نداشت و در طول ۱۳ بازی فقط ۴۴ دقیقه برای موناکو به میدان رفت. پس از پیوستن نیکو کوواچ به موناکو، او نقش ویژه‌ای در برنامه‌های سرمربی جدید تیمش پیدا کرد و سرانجام خود را به عنوان بخش جدایی ناپذیر از خط دفاعی این تیم معرفی کرد.

این بازیکن ۲۷ ساله با خونسردی بالا حفظ توپ می‌کند و با ارسال ۷۱.۵ پاس در هر بازی، آمار دقت پاس ۹۰ درصدی را ثبت کرده است.

 



انتهای پیام/


لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/26428