printlogo


مدیرکل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع‌دستی قم در گفتگو با قم فردا:
پروژه های گردشگری مکمل های زیارتی برای زائران است/ تحقق اقتصاد قوی با صنعت گردشگری پویا
پروژه های گردشگری مکمل های زیارتی برای زائران است/ تحقق اقتصاد قوی با صنعت گردشگری پویا
کد خبر: 27261
مدیرکل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع‌دستی قم گفت: پروژه‌های بزرگ گردشگری می‌تواند مکمل زیارتی برای زائران باشد تا علاوه بر زیارت به تفریحات سالم هم بپردازند که همین مسئله موجب افزایش ماندگاری آن‌ها و تغییر نگرش ها نسبت به استان می شود.
علیرضا ارجمندی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی قم فردا با اشاره به پروژه های گردشگری حوزه خلجستان، اظهار داشت: پروژه های گردشگری که در این چند سال اخیر در منطقه خلجستان در حال بهره برداری است تاثیرات بسیاری در این منطقه ایجاد کرده است و در چند سال آینده هم تحولات بسیاری را شاهد خواهیم بود.
وی ادامه داد: توسط این پروژه ها هم اشتغال مستقیم و هم اشتغال غیر مستقیم در این منطقه ایجاد خواهد شد که باعث نشاط و توسعه اجتماعی و توسعه های اقتصادی می شود.
مدیرکل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع‌دستی قم بیان داشت: اصحاب رسانه بهترین گروه برای اطلاع‌رسانی، معرفی و فرهنگ‌سازی هستند و می‌توانند با انجام نیازسنجی لازم، اعلام کنند که در کدام مراکز این نیازها را می‌توان بهتر برآورده کرد.
وی بابیان اینکه استان قم زائرین زیادی را از خارج از کشور مخصوصا عرب زبانان را  داراست، گفت: کسانی که به قم سفر می‌کنند بین یک تا دو روز در قم اقامت دارند وجود این پروژه‌های بزرگ می‌تواند مکمل زیارتی برای آن‌ها باشد تا علاوه بر زیارت به تفریحات سالم هم بپردازند که همین مسئله موجب افزایش ماندگاری آن‌ها در این استان می شود.
ارجمندی ابراز داشت: زائرین می‌توانند سهم اقتصادی و گردشگری در استان را افزایش دهند که بالطبع در اشتغال و مولدسازی برخی از کارخانه‌ها و فعالیت‌های اقتصادی مؤثر خواهد بود.
وی با اشاره به شرایط کنونی کشور و شیوع بیماری کرونا در دو سال اخیر خاطرنشان کرد: امیدوارم کرونا به‌زودی از بین برود و انتظار داریم صنعت گردشگری از شهریورماه رونق بیشتری بگیرد تا سرمایه‌گذارها و کسانی که در این زمینه آسیب دیدند، بتوانند فعالیت‌های اقتصادی خود را از سر بگیرند.
مدیرکل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع‌دستی قم گفت: خیلی ها فکر می کنند که قم فقط یک آفتاب سوزان و بیابان دارد در حالی که این سرمایه گذاری ها که در بخش های مختلف استان مانند همین مجموعه دشت بهشت می تواند این دیدگاه راتغییر دهد.
وی اضافه کرد: امیدواریم موفقیت های پروژه دشت بهشت زمینه شود تا پروژه ها دیگری هم شکل بگیرد.


انتهای پیام/160


لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/27261