printlogo


مدیر کل بهزیستی استان قم:
برای کاهش طلاق و اعتیاد تمام دستگاه های متولی فرهنگ کمک کنند/ ارائه خدمات بهزیستی به صورت محله محور
برای کاهش طلاق و اعتیاد تمام دستگاه های متولی فرهنگ کمک کنند/ ارائه خدمات بهزیستی به صورت محله محور
کد خبر: 27457
مدیر کل بهزیستی استان قم با اشاره به ارائه خدمات بهزیستی به صورت محله محور از طریق مراکز مثبت زندگی ، گفت: در طلاق و اعتیاد تمام دستگاه های متولی فرهنگ باید به بهزیستی کمک کنند.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، مهدی پهلوانی پیش از ظهر امروز در نشست خبری که به مناسبت هفته بهزیستی و ارائه عملکرد یکساله این سازمان برگزار شد اظهار داشت: سازمان بهزیستی تنها متولی سلامت اجتماعی به صورت دولتی در کشور است.
وی ادامه داد: بهزیستی باید بستری را فراهم کند تا تمام افراد و ارگان هایی که می خواهند در زمینه های مختلف به مراجعه کنندگان بهزیستی خدمات ارائه دهند بتوانند کمک کنند و از این بستر استفاده کنند.
ارائه 30هزار مشاوره
مدیر کل بهزیستی استان قم با اشاره به برخی اقدامات بهزیستی استان در یکسال گذشته ، گفت:  نگهداری از  از 6هزار فرد سالمند، معلول و بیمار، پرداخت شهریه دانشگاه 276 معلول، جذب بیش از 5میلیارد تومان جلب مشارکت،  کمک به احداث واحد مسکونی برای 40نفر، ساماندهی حدود 500کودک کار، ارائه  خدمات اورژانس اجتماعی به بیش از 11هزار نفر، ارائه مشاوره رایگان از طریق 1480 به بیش از 25هزار نفر، ارائه 14هزار مشاوره حضوری، غربالگری شنوایی بیش از 16هزار نفر، ارائه خدمات مشاوره و روانشناختی به 30هزار نفر از جمله اقدامات بهزیستی در یک سال گذشته بوده است.
وی ادامه داد: همچنین در این مدت راه اندازی مرکز جامع درمان اعتیاد، مرکز ون سنتر برای کاهش آسیب معتادان، مراکز مثبت زندکی، مرکز راه نوین، خانه ها نیمه راهی و افزایش ظرفیت مراکز از دیگر اقدامات بهزیستی استان می باشد.
تشکیل 200پرونده درخواست فرزند
پهلوانی با اشاره به اینکه در سال گذشته 200پرونده درخواست فرزند خواندگی تشکیل شده است، گفت: در سال گذشته 26فرزند به فرزندخواندگی به خانواده ها تحویل داده شد.
وی بیان داشت: در سال گذشته 24مرکز مثبت زندگی دراستان دایر شد که در آنها هشت هزار پرونده الکترونیکی برای ارائه خدمات بهتر به صورت محله محور تشکیل شد.
مدیر کل بهزیستی استان قم با اشاره به اینکه مستمری ها چند برابر شد ، گفت: البته هنوز این مستمری ها ناچیز است .
وی اضافه کرد: یکی از دغدغه ها و تلاش های سازمان بهزیستی در کشور و استان موضوع هوشمندسازی فعالیت ها است. طرح مثبت زندگی کاملا هوشمند می باشد و حتی یک برگ کاغذ برای تشکیل پرونده هم وجود ندارد و حتی فرد می تواند آدرس خود را به صورت لوکیشن وارد کند.
پهلوانی بیان داشت: سامانه شفافیت، دیدبان، دادرس و سامانه فرزند خواندگی به صورت هوشمند می باشد.
ارائه خدمات بهزیستی به صورت محله محور
وی خاطرنشان کرد: از اهداف مهم بهزیستی ارائه خدمات به صورت محله محور است از همین رو 24 مرکز مثبت زندگی را برای اجرای این برنامه در محلات ایجاد کردیم.22 خدمت  در سامانه مثبت زندگی وجود دارد که مردم می توانند آنها را درخواست کنند و در این 24 مرکز برای دریافت حضوری و یا کسب اطلاعات بیشتر حاضر شوند.
 مدیر کل بهزیستی استان قم با اشاره به سلامت اجتماعی در خانواده ، ابراز داشت: متولی سلامت اجتماعی و ارتقا سلامت اجتماعی در کشور بهزیستی است که در این مسئله دو معاونت پیشگیری و اجتماعی در حال فعالیت می باشند.
در طلاق و اعتیاد تمام دستگاه های متولی فرهنگ کمک کنند
وی ادامه داد: در خدمات و فعالیت های بهزیستی فقط نباید بهزیستی فعالیت کند بلکه باید خود مردم و تمام ارگان ها و دستگاه ها به سازمان بهزیستی کمک کنند به عنوان برای بحث طلاق و اعتیاد باید همه کمک کنند همه دستگاه هایی که متولی فرهنگ هستند .
پهلوانی با اشاره به شیوع کرونا در کشور، گفت: حدود هفت هزار نفر در مراکز بهزیستی نگهداری می شوند که کمتر از انگشتان یک دست ما بیمار فوتی مبتلا به کرونا داشتیم. در این ایام حدود 70 نوع پروتکل بهداشتی را اجرایی و رعایت کرده ایم.
وی اضافه کرد: در این ایام بسته های مختلف معیشتی و بهداشتی در بین نیازمندان جامعه هدف خود توزیع کردیم.
مدیر کل بهزیستی استان قم خاطرنشان کرد: در خصوص آسیب های اجتماعی مربوط به کرونا نگران بودیم که اقدامات خوبی در این زمینه مانند خط 1480 صورت گرفت.
وی بیان داشت: در خصوص اضطراب کودکان در این ایام صد فیلم کوتاه ساخته شد که در فضای مجازی منتشر و برخی هم در صدا و سیما به نمایش گذاشته شد.
هیچ فوتی بعد از تزریق واکسن رخ نداده است
پهلوانی با اشاره به اینکه در یک سال گذشته یک هزار پرونده جدید بهزیستی تشکیل شده است، گفت: تزریق واکسن به جامعه هدف بهزیستی از اسفند سال گذشته با واکسن اسپوتنیک شروع شد.
وی تاکید کرد: در این مدت هیچ مورد فوتی در خصوص تزریق واکسن رخ نداده است و هیچ مورد هم عارضه شدید اتفاق نیفتاده است.


انتهای پیام/160


لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/27457