printlogo


کارشناس مسائل مذهبی در گفتگو با قم فردا:
زمینه و بستر استجابت دعا در روز عرفه کاملاً فراهم است
زمینه و بستر استجابت دعا در روز عرفه کاملاً فراهم است
کد خبر: 27654
کارشناس مسائل مذهبی با بیان این که مؤمنان باید حداکثر استفاده را از این روز ببرند، گفت: زمینه و بستر استجابت دعا در روز عرفه کاملاً فراهم است
حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید حسین مؤمنی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، با اشاره به‌روز عرفه و فضیلت‌های این روز اظهار داشت: این روز، روز معرفت و شناخت است و انسان‌ها باید در این روز به معرفت نسبت به خدا، عبد بودن خود و شناخت راه و مسیری که به خدا منتهی می‌شود دست یابند.
وی ادامه داد: بر اساس آیات و روایت‌های متعددی که وجود دارد زمینه و بستر استجابت دعا در این روز کاملاً فراهم است و باید قدر این روز را دانست.
حجت‌الاسلام مؤمنی با اشاره به اهمیت داشتن معرفت نسبت به خداوند متعال تاکید کرد: خدا بر کل شی قادر است و همه چیز در ید قدرت اوست و باید معرفت و شناخت نسبت به این امر پیدا کنیم که او برای ما مهربان و دلسوز است.
وی تصریح کرد: نکته مهم دیگری که باید بدانیم این است که انسان‌ها عبد پروردگار هستند و تنها باید از او بخواهیم که به ما کمک کند همان‌طوری که در دعاهایی که در طواف خانه خدا خوانده می‌شود، می‌گوییم که الهی البیت بیتک و الحرم حرمک و العبد عبدک، خدایا خانه خانه توست و حرم حرم تو است و من هم بنده تو هستم. لذا باید بدانیم که جز خدا، کسی چیزی به ما نمی‌دهد.

کارشناس مسائل مذهبی بیان داشت: روزه عرفه خیلی سفارش شده است اما گفته شده اگر به‌واسطه روزه نسبت به دعا ضعف بر شما عارض می‌شود، روزه نگیرید و به دعا بپردازید.

 

انتهای پیام/110


لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/27654