printlogo


در آیین رونمایی از نرم‌افزار مجموعه آثار دارالحدیث مطرح شد؛
دیجیتالی شدن آثار علمی موجب نشر گسترده در جامعه می‌شود
دیجیتالی شدن آثار علمی موجب نشر گسترده در جامعه می‌شود
کد خبر: 28690
در آیین رونمایی از نرم‌افزار مجموعه آثار علمی فرهنگی دارالحدیث بر ضرورت دیجیتالی شدن آثار علمی تاکید شد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، آیین رونمایی از نرم‌افزار مجموعه آثار علمی فرهنگی دارالحدیث بعدازظهر امروز با حضور آیت‌الله ری‌شهری رئیس مؤسسه علمی فرهنگی دارالحدیث قم، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدحسین بهرامی رئیس مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی، حجت‌الاسلام‌والمسلمین رضا برنجکار، قائم‌مقام رئیس پژوهشگاه قرآن و حدیث و جمعی از مدیران این مرکز علمی در قم برگزار شد.
 
حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدحسین بهرامی رئیس مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی در این مراسم طی سخنانی اظهار داشت: محتواهایی که در حوزه‌های مختلف علوم اسلامی در حال تولید است بدون نشر دیجیتال و به‌روز در فضای مجازی نمی‌تواند در دنیای امروز تأثیرگذار باشد.


حجت‌الاسلام‌والمسلمین بهرامی با بیان این که عدم انتشار دیجیتال محصور کردن علم است، تاکید کرد: خوشبختانه در سال‌هایی اخیر همکاری‌های خوبی با مرکز علمی فرهنگی دارالحدیث برقرار شده است به‌طوری‌که امروز شاهد رونمایی از آثار مؤسسه علمی و فرهنگی دارالحدیث هستیم که با مشارکت مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی تهیه و منتشر شده است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین رضا برنجکار، قائم‌مقام رئیس پژوهشگاه قرآن و حدیث نیز نرم‌افزار مجموعه آثار علمی فرهنگی دارالحدیث را موردتوجه قرار داد و بیان داشت: این نرم‌افزار به همت مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی شامل ۲۸۵ عنوان کتاب در ۵۴۶ جلد است که از نظر محتوا دوبرابر نرم‌افزار قبلی است.

وی به حمایت‌ها و تلاش‌های آیت‌الله محمدی ری‌شهری اشاره کرد و گفت: به جرات می‌توان گفت بخش زیادی از کارهای حدیثی که در طی دهه‌های اخیر صورت‌گرفته توسط آیت‌الله ری‌شهری و با حمایت‌های ایشان بوده است.

قائم‌مقام رئیس پژوهشگاه قرآن و حدیث افزود: بخشی از آثار ارائه شده در نرم‌افزار مربوط به مرکز همایش‌های علمی و پژوهش‌های آزاد دارالحدیث می‌باشد.

وی در پایان اظهار داشت: حجت‌الاسلام‌والمسلمین بهرامی رئیس مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی هم تلاش‌های خوبی کرده و همکاری و تعامل سازنده‌ای در تولید این اثر فاخر داشتند که جای تقدیر و تشکر دارد.



انتهای پیام/110


لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/28690