printlogo


از زیدان تا امباپه؛ بازیکنان بزرگی که رونالدو را برتر از مسی می‌دانند +تصاویر
 از زیدان تا امباپه؛ بازیکنان بزرگی که رونالدو را برتر از مسی می‌دانند +تصاویر
کد خبر: 28785
برخی از بهترین بازیکنان تاریخ فوتبال، کریستیانو رونالدو را بازیکن کامل تری نسبت به لیونل مسی می‌دانند.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، کریستیانو رونالدو و لیونل مسی ۲ ستاره بزرگ فوتبال جهان هستند که در طول ۲ دهه، در تیم ملی و تیم‌های باشگاهی خود افتخارات و قهرمانی‌های بسیار زیادی را کسب کرده اند.  

رونالدو و مسی تنها بازیکنانی هستند که هر کدام بیش از ۱۰۰ گل در لیگ قهرمانان به ثمر رسانده اند و حداقل ۵ جایزه توپ طلا را از آن خود کرده اند.  هر ۲ بازیکن تابستان امسال باشگاه‌های خود را تغییر دادند. مسی با انتقالی آزاد به پاری سن ژرمن پیوست و کریستیانو رونالدو به منچستر یونایتد بازگشت.  

مسی به تازگی با تیم ملی آرژانتین قهرمان رقابت‌های کوپا آمریکا شد و عنوان ارزشمندترین بازیکن مسابقات را به خود اختصاص داد. رونالدو هم با عبور از رکورد علی دایی به بهترین گلزن بازی‌های ملی تبدیل شد.  

در طول سال‌های گذشته بسیاری از بازیکنان با مسی و رونالدو و برخی هم با هر ۲ بازیکن همبازی بوده اند یا برخورد داشته اند. با توجه به این مقدمه قصد داریم ۵ بازیکن بزرگی که رونالدو را برتر از مسی می‌دانند، معرفی کنیم.  

۱- کیلیان امباپه 

کیلیان امباپه یکی از بهترین مهاجمان حال حاضر جهان است. این بازیکن فرانسوی تنها ۲۲ سال دارد، اما تاکنون با تیم ملی فرانسه قهرمان جام جهانی ۲۰۱۸ شده و با پاری سن ژرمن چند قهرمانی لیگ و جام حذفی فرانسه را به دست آورده است.  

امباپه اگرچه تابستان امسال با مسی همبازی شد، اما از دوران کودکی طرفدار رونالدو بوده است. او در این باره گفته بود: من در کودکی طرفدار رونالدو بودم و مطمئنا بین مسی و رونالدو، انتخاب من رونالدو است.  

۲- مایکل اوون 

مایکل اوون یکی از فرصت طلب‌ترین مهاجمان جهان در دوران اوجش بود، اما مصدومیت و برخی مسائل دیگر دوره اوج این بازیکن را کوتاه کرد.  

مهاجم سابق منچستریونایتد هیچگاه در کنار رونالدو یا مسی بازی نکرد. در واقع اوون در همان تابستان به منچستریونایتد پیوست که رونالدو به رئال مادرید منتقل شد.

اوون در تمجید از ستاره پرتغالی گفته بود: گلزنی سخت‌ترین هنر در فوتبال است و رونالدو این کار را بسیار آسان جلوه می‌دهد. برخی از توانایی‌های مسی ستودنی است، اما وقتی مسی و رونالدو رو به روی هم قرار می‌گیرند، متوجه می‌شوید که رونالدو ویژگی‌های بسیار متفاوتی دارد. او بازیکن همه فن حریف تری است و توانایی گلزنی با سر، پای چپ و پای راست را دارد.

۳- روبرتو کارلوس 

روبرتو کارلوس، یکی از بهترین مدافعان کناری تاریخ فوتبال بود، اما هرگز در کنار کریستیانو رونالدو یا لیونل مسی بازی نکرد. مدافع افسانه‌ای که بیشترین گل را به عنوان یک مدافع در تاریخ لیگ قهرمانان به ثمر رسانده است، مسی را چند بار در ال کلاسیکو ملاقات کرد.

کارلوس با بیان این که رونالدو از نظر تمرینات و حرفه‌ای بودن یک سر و گردن بالاتر از بقیه بازیکنان است، گفته بود: من هر روز تمرینات او را تماشا می‌کنم و نحوه کار او هیجان انگیز است. رونالدو هر روز می‌خواهد  پیشرفت کند. تفاوت او با مسی در همین موضوع است. لئو یک پدیده است، اما حرفه‌ای گری، تمرکز و انگیزه رونالدو به او برتری می‌دهد.

۴- زین الدین زیدان 

زین الدین زیدان یکی از بهترین هافبک‌هایی است که مستعطیل سبز تاکنون به خود دیده است. اگرچه او هرگز با رونالدو بازی نکرد، اما زیدان در سال‌های پایانی بازی خود در رئال مادرید، با مسیِ جوان رو به رو شد.

یک دهه بعد، زیدان به مادرید بازگشت، این بار به عنوان سرمربی. او باشگاه را به ۳ قهرمانی پیاپی در لیگ قهرمانان اروپا رساند که رکوردی بی سابقه بود و رونالدو در هر قهرمانی نقش کلیدی ایفا کرد.

زیدان رونالدو را به عنوان بهترین بازیکن انتخاب کرد و ستاره پرتغالی را "بزرگ‌ترین بازیکن تاریخ" نامید و گفت: رونالدو بهترین است. مسی رقیب او به شمار می‌رود و این رقابتی است که همه می‌خواهند ببینند،   اما رونالدو فوق العاده است.   هیچ کلمه‌ای برای توصیف او وجود ندارد.  رونالدو خیلی بهتر از من است. او بزرگ‌ترین بازیکن تاریخ است.

 

۵- ایکر کاسیاس

ایکر کاسیاس یکی از بهترین دروازه بانانی است که  دنیای فوتبال همچنان جای خالی او را حس می‌کند. کاسیاس در دوران حرفه‌ای ای خود تمام جام‌های ممکن را به دست آورد.

دروازه بان افسانه‌ای رئال مادرید رقابت زیادی با لیونل مسی داشت که آن زمان در بارسلونا بازی می‌کرد. کاسیاس همچنین ۵ سال با کریستیانو رونالدو در مادرید بازی کرد و قهرمانی در لیگ قهرمانان و لالیگا را با او تجربه کرد؛ بنابراین تعجب آور نیست که بهترین دروازه بان تاریخ لیگ قهرمانان رونالدو را به عنوان بازیکنی بهتر از مسی انتخاب کند. کاسیاس یک بار در این باره به Cadena Cope گفت: من کریستیانو رونالدو را به مسی ترجیح می‌دهم، زیرا او بازیکنی است که هر فصل چیز‌های زیادی به ما می‌دهد و بازیکنی است که من هر روز با او وقت می‌گذرانم. من رونالدو را می‌شناسم، می‌دانم او چه کسی است، می‌دانم که چگونه تمرین می‌کند، می‌دانم چه می‌خواهد و می‌خواهد به کجا برسد.  

ا



انتهای پیام/


لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/28785