printlogo


در گفتگو با بانوی رزمنده دفاع مقدس مطرح شد؛
ناگفته های جالب از حضور بانوان در دفاع مقدس
ناگفته های جالب از حضور بانوان در دفاع مقدس
کد خبر: 28892
خالی کردن بار کامیون ها، سنگربندی شهرها ، جنگیدن در میدان نبرد، انتقال کم کاری بنی صدر به امام خمینی در جبهه از جمله فعالیت زنان در دوران دفاع مقدس بود اینها گفته های بانوی پیشکسوت دفاع مقدس است.
​​​​
خدیجه عابدی پیشکسوت ستاد پشتیبانی جبهه های 8 سال دفاع مقدس و همسر شهید مهدی آلبوغیش در گفتگو با خبرنگارپایگاه خبری تحلیلی قم فردا، اظهار داشت: در دوران دفاع مقدس زنان فعالیت چشمگیری داشتند مادران شهدایی بود که چندین تن از فرزندانشان در جبهه به شهادت رسیدن بود اما همچنان در ستاد پشتیبانی جبهه فعال بودند.

وی گفت:  بانوان با قدرت وصف ناپذیر  در جبهه حضور داشتند و نقش بسیار پررنگی نیز داشتند یکی از اثراتی که حضور بانوان در جبهه داشت روحیه بخشی به برادران رزمنده بود، زمانی که برادران رزمنده در خط مقدم بودند خواهران در پشت جبهه به تهیه غذا و شستن لباس و پرستاری از رزمندگان مشغول بودند حتی زمان هایی بود که وقتی برادران در خط بودند خواهران داخل شهر را سنگر بندی می کردند تا در صورت عقب نشینی برادران بتوانند در این سنگرها پناه بگیرند.

بانوی پیشکسوت دفاع مقدس تصریح کرد: زنان در جبهه کامیون های کمک های مردمی و اجناسی که برای جبهه ارسال می‌شد را تخلیه کرده و آن ها را ساماندهی می‌کردند، کار سنگینی بود اما چون ایمان در راس  این حرکت بود اصلا خستگی را احساس نمی کردیم.

عابدی گفت: وقتی سرگذشت حضرت زینب سلام الله و برخی از بانوان تاریخ صدر اسلام را مطالعه می کردو این حجم از ایثار و صبوری و فداکاری را درک نمی کردم البته این ایثار از این بانوان با توجه به شخصیت والایی که داشتند انتظار می رفت اما من که گرفتار این دنیا بودم درک نمی کردم اما در جبهه نمود عملی این ایثار و صبوری را از بانوان مشاهده کردم.

عابدی خاطرنشان کرد: در جبهه دختران شجاعی  داشتیم که این دختران نه‌تنها از کار خسته نمی شدند بلکه ترسی هم از این همه خمپاره و بمباران‌ها نداشتند و نشاط خود را حفظ می کردند.

 
وی گفت: با توجه به اینکه برادران رزمنده در جبهه بودند قرار بود که ما خدمت امام برسیم و اطلاع دهیم که بنی‌صدر کمک نمی‌کند و اجازه ارسال سلاح نمی دهد این خبر را قرار بود خواهران به امام برسانند وقتی وارد جاده ماهشهر شدیم دشمن ماشین جلویی ما را زد ما با آنها فاصله داشتیم درب  ماشین را باز کردیم و سینه‌خیز از جاده خارج شدیم  وقتی که برگشتیم شهید جهان‌آرا پیغام فرستاده خواهران حرکت نکنند زیرا جاده در دست دشمن است و خطرناک است اما خواهران می‌گفتند باید برویم  رسالت خود را انجام دهیم در نهایت در راه رسالت دشمن ما را به شهادت می رساند این صحبت در سنین جوانی و‌نوجوانی روحیه ایثارگری و شهادت طلبی خواهران را نشان می داد.


پیشکسوت دفاع مقدس بیان داشت: وقتی دانش آموز بودم در مدرسه و دبیرستان ما اجازه نمی دادند ما نماز بخوانیم و اجازه نمی‌دادند که حجاب داشته باشیم همه قدرت ها هم حکومت شاه بود و  با بچه‌های مذهبی برخورد می‌شد و با حجاب به شدت مخالف بودند اما ما تلاش خود را می‌کردیم و با وجود شرایط سخت ۷ نفر در یک کلاس را توانستم محجبه کنیم این یعنی اگر بخواهیم می‌توانیم و توانسته ایم و نباید مشکلات باعث شود که از اهداف  الهی خود عقب‌نشینی کنیم.


همسر شهید افزود: در جبهه خواهران کارهای سختی را عهده‌دار بودند در شرایط سخت انسان ها ساخته می شوند و توانایی خود را نمایش دهند

عابدی تصریح کرد: خواهران حماسه‌ های زیادی در جبهه خلق کردند و  تاثیری زیادی در جبهه برای پیروزی داشتند بانوان در جبهه کنار برادران حضور داشتند علاوه بر آن بانوان مشاور اصلی و مشوق اصلی حضور پدران، برادران، پسران و همسران خود در جبهه بودند این بانوان بودند که سنگر خانه را حفظ می‌کردند تا مردانشان درجبهه حضور داشته باشد از طرفی خودشان نیز در سنگر جبهه  و ستاد پشتیبانی جنگ حضور داشتند.

وی گفت: به خاطر همین تأثیرگذاری است که دشمنان زنان را هدف قرار دادند تا بانوان ما نتوانند تاثیرگذاری در حرکت تمدن نوین اسلامی داشته باشند


پیشکسوت دفاع مقدس عنوان داشت: یکی از دوستان من در دوران طاغوت به خاطر حجاب به زندان افتاد و شکنجه شده بود نقل می کند بعد از آزادی  به قدری مرا شکنجه کردند که  حافظه ام  را از دست دادم و‌ نمی دانستم چه کسی هستم و یا حتی نامم چیست انقلاب پیروز شد و همه زندانیان آزاد شدند  وقتی از من می‌پرسند چه کسی هستی من یاد نداشتم، انقلاب ما نتیجه زحمات این جوانان بود که پیروز شد و اکنون انقلاب در دست دختران جوان و نوجوانی است که با فکر و تفکر خود و با حجاب خود می‌تواند در سنگرهای سیاسی اقتصاد سیاسی و اجتماعی در میدان باشد.

وی ادامه داد: دوستم می گفت حافظه ام  را زمانی به دست آوردم که جنگ آغاز شد وقتی رادیو اعلام کرد که دشمن وارد مسجد سلیمان  شده من یادم افتاد که من اهل مسجد سلیمان و خوزستانی هستم.

عابدی افزود : در جبهه دوستی داشتم به نام بهجت صالح پور که هشت نفر از اعضای خانواده اش به شهادت رسیده بود و  پیکر شهدا روی زمین بود و به خاک سپرده نشده بود اما میخواست با ما به نزد امام بیایید تا  مشکلات جبهه و کارشکنی های  بنی صدر را به حضرت امام برسانند بانوان اینگونه پای انقلاب ایستادند.

انتهای پیام/۱۷۰


لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/28892