printlogo


تاریخ سازی در دو و میدانی استان قم؛
کسب مدال طلای تاریخی توسط دختر دونده قمی
کسب مدال طلای تاریخی توسط دختر دونده قمی
کد خبر: 28975
امیر مقدمی و محدثه ابراهیم پور در رقابت های دو و میدانی قهرمانی نوجوانان و جوانان آسیای میانه دو مدال طلا کسب کردند.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، مسابقات قهرمانی آسیای میانه در شهر تاشکند ازبکستان در رده سنی جوانان و نوجوانان با حضور بزرگترین کاروان دو و میدانی کشورمان برگزار شد و سهم استان قم در این تیم حضور دو جوان به نام های امیر مقدمی در ماده 400 متر ماده و محدثه ابراهیم پور در ماده 200 متر بود.
در روز پایانی مسابقات قهرمانی جوانان و نوجوانان آسیای میانه محدثه ابراهیم پور در ماده 200 متر توانست با ثبت رکورد 24.98 ثانیه به مدال طلا دست پیدا کند. محدثه ابراهیم پور به عنوان اولین دختر در تاریخ دو و میدانی استان قم توانست در مسابقات بین المللی برای استان قم کسب مدال کند.
امیر مقدمی دیگر دونده قمی تیم که چندی پیش در مسابقات قهرمانی جوانان جهان در کشور کنیا حضور داشت، در ماده 400 متر با مانع این رقابتها توانست با ثبت رکورد 52.72 ثانیه به مدال طلا و قهرمانی این ماده دست پیدا کند.
رشته دو و میدانی در استان قم در چند سال اخیر توانسته است با پرورش ورزشکارانی نخبه در ماده های مختلف این ورزش مدال های رنگانگی برای استان قم کسب کند که از این حیث استان قم جزو استان های برتر در کشور می باشد.
لازم به ذکر است خانم محدثه ابراهیم پور همسر علی قاسم بابایی سریعترین مرد ایران می باشد که این زوج ورزشی در این سال ها عناوین مهمی را از آن خود کرده اند.

انتهای پیام/150


لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/28975