printlogo


تبیین فعالیت‌های طلاب در قالب رسانه توطئه‌های دشمنان را خنثی می‌کند
تبیین فعالیت‌های طلاب در قالب رسانه توطئه‌های دشمنان را خنثی می‌کند
کد خبر: 29078
کارگردان مستند بانوی دریا با مهم خواندن نقش رسانه در بیان واقعیت‌ها به جامعه گفت: تبیین و بیان فعالیت‌های طلاب در قالب رسانه توطئه‌های دشمنان نظام را خنثی می‌کند.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، مستند بانوی دریا که توسط مؤسسه خانواده اسلامی و تربیت معنوی خاتم تهیه و تولید شده بود توانست رتبه برتر را در همایش و پویش «طلاب و فضای مجازی» کسب کند.

در همین زمینه محسن مهر حسینی کارگردان مستند بانوی دریا در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه اظهار داشت: طبق آموزه‌های اهل‌بیت (ع) همیشه فرهنگ شیعه به سمتی بوده که علما و حوزه‌های علمیه نقش محوری در رهبری معنوی جامعه داشته‌اند.

وی ادامه داد: البته این محوریت حوزه یک‌شبه به دست نیامده بلکه بعد از قرن‌ها و فراز و نشیب‌های فراوان این مهم محقق و بافرهنگ شیعه عجین شده است.

مهر حسینی ابراز داشت: همواره طلاب علاقه‌مند به علم، دانش و مبانی اسلامی از بطن جامعه رشد کرده و باتربیت اساتید در این مسیر قدم گذاشته‌اند و رابطه دوطرفه بین حوزه و جامعه وجود داشته است از طرفی حوزه تأثیرپذیر از جامعه و در مقابل تأثیرگذار نیز بوده است.

وی تاکید کرد: بعد از انقلاب اسلامی معادلات تغییر پیدا می‌کند و شعارهایی که در حکومت شیعه دررابطه‌با مبارزه با استعمار بیان می‌شد باعث شد که دشمنان نظام با برنامه‌ریزی و دسیسه‌چینی بهترین راه را هدف قراردادن حوزه به‌عنوان مغز متفکر و موتور محرک این جریان بدانند.

مدیر تولید گروه رسانه‌ای «خاتم مدیا» تصریح کرد: در طی دهه‌های گذشته دشمن به‌خوبی نقاط قوت و آسیب‌پذیر را شناسایی و باقدرت رسانه‌ای که در اختیار دارد شروع به تخریب این جریان کرده است.

وی ابراز داشت: در حال حاضر برای مقابله با این تخریب‌ها در گام اول افرادی که با ابزار رسانه آشنایی دارند با حمایت حوزه و بزرگان فعالیت‌هایی را شروع کنند که در برابر تخریب دشمنان حالت روشنگرانه ایجاد کنند و در واقع از قدرت رسانه بهره تمام را بگیرند.

مهر حسینی تاکید کرد: بایستی طلاب جوان را با مسیر پیش رو آشنا کنیم یعنی باید بدانند که چه موانع و آفت‌هایی پیش روی آن‌ها است و در گام دوم این فعالیت‌های حوزویان و طلاب در قالب رسانه برای مردم تبیین و بیان شود و در واقع با این دو محور می‌توان با هجمه‌های دشمنان مقابله کرد.

وی ادامه داد: در همین راستا با همکاری حوزه علمیه خواهران و مؤسسه خانواده اسلامی و تربیت معنوی خاتم، ساخت مجموعه‌ای از مستندهای فعالیت متنوع حوزویان در جامعه در دستور کار قرار گرفت که اولین مستند در این زمینه مستند بانوی دریا بود که با استقبال خوبی همراه شد.

تبیین  فعالیت‌های طلاب در قالب رسانه توطئه‌های دشمنان را خنثی می‌کند

مهر حسینی بیان داشت: اولین شاخصه این مستند این است که شخصیت اصلی ما به‌گونه‌ای است که هیچ تفکیکی بین طلبه و مردم قائل نیست، به‌طوری‌که از متن جامعه رشد کرده و از خانواده روستایی می‌آید و زمانی که شخصیتشان را بیان می‌کند می‌بینیم که بافرهنگ ناب شیعی عجین شده است.

وی تاکید کرد: این فرهنگ باعث شده است که علاقه و انگیزه آموزش شیعی در وی به وجود بیاید و خودش بخواهد یک معلم باشد به‌طوری‌که در کنار فعالیت‌های روزانه مانند کشاورزی، دامداری و.. فعالیت‌های دانشگاهی را شروع کرده و تبدیل به یک معلم می‌شود.

کارگردان مستند بانوی دریا افزود: بازهم این شخصیت توقف نمی‌کند و سعی می‌کند که فراتر از شغل معلمی فعالیت داشته باشد و به همین علت وارد حوزه علمیه می‌شود.

وی بیان داشت: شخصیت اصلی داستان با وجود این که تحصیلات عالیه در حوزه و دانشگاه را دارد هیچ فاصله‌ای بین خود و جامعه نمی‌بیند و زمانی که به‌عنوان استاد شناخته می‌شود هنوز فعالیت‌های کشاورزی و دامداری خودش را ادامه می‌دهد البته علم این تغییر را در وی ایجاد کرده به‌طوری‌که وی به سمت کارآفرینی می‌رود.

تبیین  فعالیت‌های طلاب در قالب رسانه توطئه‌های دشمنان را خنثی می‌کند

خاطرنشان می‌شود: مستند بانوی دریا اولین مستند از مجموعه مستندهای مسیر سبز می‌باشد که باهدف معرفی طلاب موفق خواهر در عرصه‌های اجتماعی و به تهیه‌کنندگی سید محمدحسین چاوشیان و کارگردانی سید محسن مهر حسینی در گروه رسانه‌ای خاتم مدیا وابسته به مؤسسه خانواده اسلامی و تربیت معنوی «خاتم» تهیه و تولید شده است.



انتهای پیام/


لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/29078