printlogo


مراجع عظام تقلید و علما تاکید کردند؛
اقتدار و آمادگی نیروی انتظامی باید همواره حفظ شود/ برقراری امنیت در کشور لازم و ضروری است
اقتدار و آمادگی نیروی انتظامی باید همواره حفظ شود/ برقراری امنیت در کشور لازم و ضروری است
کد خبر: 29137
مراجع عظام تقلید و علما با بیان این که اقتدار و آمادگی نیروی انتظامی باید همواره حفظ شود، تصریح کردند: برقراری امنیت در کشور لازم و ضروری است.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا،  سردار حسین اشتری صبح روز چهارشنبه در سفری یک‌روزه به قم ضمن افتتاح سامانه گشت هوشمند استان قم، از تولیدات رسانه‌ای شهدای فرماندهی انتظامی استان رونمایی کرد.
وی در ادامه سفر خود به زیارت مضجع شریف حرم مطهر حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها مشرف شد.
سردار اشتری بعد از زیارت حرم حضرت معصومه (س) با آیت‌الله سعیدی تولیت حرم مطهر و نماینده ولی‌فقیه در استان دیدار و گفتگو کرد.
برخوردهای پلیس بر اساس رفتار رحیمانه است

آیت‌الله سید محمد سعیدی، امروز در دیدار سردار حسین اشتری فرمانده نیروی انتظامی که در سالن محراب حرم مطهر بانوی کرامت برگزار شد، اظهار کرد: ما در نظامی زندگی می‌کنیم که همه نیروهای آن به ویژه نیروی انتظامی که سهم عمده‌ای در سرنوشت امت ایفا می‌کند برای خدا کار می‌کنند و مورد عنایت خداوند هستند.

وی با اشاره به آیه ۲۹ سوره فتح سه ویژگی برای نیروی انتظامی کشور برشمرد و گفت: اولین ویژگی نیروی انتظامی این است که معتقد است سرخط این حرکت بزرگ الهی و جهانی، شخصیتی است که فرستاده خداوند بر روی زمین است و  در رأس تشکیلاتی که برای امنیت و نظم آن کار می‌کنند پیامبر(ص)، ائمه(ع) و ولی فقیه به عنوان نائب عام حضرت ولی عصر (عج) قرار دارد.

نماینده ولی فقیه در استان قم با بیان اینکه پیروان پیامبر(ص) ساختار نظامشان اسلامی است و حزبی، قبیله‌ای و شخصی فکر نمی‌کنند، افزود: پلیس جمهوری اسلامی در مسیر پیامبر خدا(ص) است و این معیت عملی، واقعی، دینی و برگرفته از اعتقادات الهی است.

وی دومین ویژگی پلیس جمهوری اسلامی را با توجه به آیه یادشده، شدت برابر کفار بداندیش دانست و گفت: این شدت نسبت به کفار نیز برگرفته از نگاه دینی و بصیرتی است زیرا آنها را دشمن خدا می‌دانند و حتی اگر در ظاهر خود را خیر خواه ما نشان دهند ما باید به خاطر دشمنی‌شان با خدا نسبت به آنان شدت به خرج دهیم.

آیت الله سعیدی ادامه داد: سومین ویژگی پلیس نیز رحیم بودن و مهربانی با برادران دینی است که این مهربانی، عاطفی صرف نیست، بلکه اعتقادی و برخاسته از دین و پیوندی است که پیامبر(ص) در میان مؤمنین ایجاد کردند و این مهربانی باید در پلیس که همواره در میان مردم است مشهود باشد.

وی با اشاره به ریشه‌های رحمانیت پلیس با مردم گفت: امام صادق علیه السلام فرمودند، مؤمن برادر مؤمن است و خداوند طینت و سرشت مؤمن را در آسمان‌های هفتگانه و با طینت بهشتی خلق کرده است.

تولیت آستان مقدس بانوی کرامت با بیان اینکه رفتار رحیمانه چیزی جز خیرخواهی نیست، افزود: برخوردهای پلیس بر اساس رفتار رحیمانه است و از سر بغض نیست بنابراین اگر راهی بسته می شود و یا محدودیتی در ترددها ایجاد می‌شود به خاطر سلامتی مردم است و نتیجه آن کاهشی شدن روند شیوع بیماری است.

وی با اشاره به توصیه مقام معظم رهبری نسبت به پلیس، گفت: باید تصویر یک یار مهربان و مقتدر از پلیس در ذهن مردم باشد که این تصویر برخاسته از آیه ۲۹ سوره فتح است.

آیت الله سعیدی با بیان اینکه وقتی مجرمی دستگیر می‌شود از فساد بیشتر او جلوگیری می‌شود، افزود: پلیس جمهوری اسلامی فقط به گرفتن مجرم اکتفا نمی‌کند، بلکه به فرهنگ‌سازی و پیشگیری از وقوع جرم هم توجه دارد و اقدامات پیشگیرانه را انجام می‌دهد.

وی افزود: پلیس جمهوری اسلامی علاوه بر دنیای مردم به آخرت مردم هم کار دارد و این در هیچ نظام دیگری مشاهده نمی‌شود و باید الگویی برای دیگر پلیس‌ها باشد و بستر قیام امام زمان (عج) را فراهم کند و این انقلاب را به نظام جهانی حضرت صاحب الزمان(عج) متصل کند.


اقتدار و قاطعیت نیروی انتظامی باید تقویت شود

سردار اشتری در ادامه دیدارهای خود به دیدار آیت الله علوی گرگانی رفت.



 آیت الله علوی گرگانی، در  این دیدار اظهار داشت: اقتدار و قاطعیت در نیروی انتظامی لازم و ضروری است تا قانون شکنان و مجرمان جرات مرتکب شدن به کارهای خلاف قانون را نداشته باشند.
وی ادامه داد: در واقع برخورد نیروی انتظامی با مجرمان باید به نحوی باشد که آنها جرات تعدی به جان، مال و ناموس مردم را نداشته باشند.
آیت‌الله علوی گرگانی تاکید کرد: برخورد قاطع با متخلفان موجب رضایتمندی در بین آحاد مردم می شود و باید این مهم تقویت شود.
وی نقش نیروی انتظامی در ایجاد امنیت را مهم برشمرد و گفت: امنیت امروز کشور مرهون فداکاری و اقدامات شبانه‌روزی نیروی انتظامی در سراسر کشور است.
این مرجع تقلید توجه به معیشت کارکنان نیروی انتظامی را موردتوجه قرارداد و بیان داشت:
افرادی که در لباس نیروی انتظامی خدمت می‌کنند باید به لحاظ معیشتی دغدغه و مشکلی نداشته باشند تا با تمام وجود در ایفای وظایف جانفشانی کنند.

امنیت و آرامش امروز کشور مرهون تلاش‌های شبانه‌روزی نیروی انتظامی است


سردار اشتری فرمانده نیروی انتظامی کشور در ادامه با حضور در دفتر آیت الله سبحانی با این مرجع تقلید دیدار و گفت و گو کرد.
بر اساس این گزارش: آیت‌الله سبحانی در این دیدار با اشاره به نقش نیروی انتظامی در تامین امنیت در کشور، گفت: امنیت و آرامش امروز کشور مرهون تلاش‌‎های شبانه‌روزی کارکنان و عوامل این نیرو است و اقدامات نیروی انتظامی در این رابطه باید توسعه پیدا کند.
معظم له همچنین امنیت پایدار را یکی از مهمترین مباحث زیرساختی برای توسعه کشور ارزیابی و تاکید کرد: امنیت در بین ابعاد مختلف یک نظام سیاسی، دارای اهمیت ویژه است.


برقراری عدالت، نابودی فقر و ایجاد امنیت همواره مورد تاکید اسلام بوده است

فرمانده نیروی انتظامی کشور در ادامه با حضور در دفتر آیت الله نوری همدانی با ایشان دیدار و گفتگو کرد.
آیت‌الله حسین نوری همدانی نیز در این دیدار با اشاره به توطئه‌های دشمنان نظام برای ایجاد ناامنی در کشور اظهار داشت: هدف دشمن از اخلال در امنیت، تضعیف دولت و مردم است تا از طریق آن بتواند در کشور نفوذ کرده و اهداف خود را دنبال کند.
وی نقش امنیت در پیشرفت کشور را مهم برشمرد و بیان داشت:  باید گفت امنیت مهم‌ترین مسئله جامعه بشری و سایر پیشرفت‌ها و موفقیت‌ها در سایه امنیت شکل می‌گیرد.
آیت‌الله نوری همدانی با اشاره به روایت‌ها و متون اسلامی تصریح کرد: در همه این‌ها بر روی برقراری عدالت، نابودی فقر و امنیت تاکید شده است که نشان‌دهنده اهمیت این سه موضوع است.
وی با توصیه به کارکنان این نهاد نظامی بر انس بیشتر با زبان عربی و معارف دینی، خاطرنشان کرد: نیروی انتظامی می‌تواند در اجرای احکام اسلامی در جامعه نقش بسزایی داشته باشد.
این مراجع تقلید شیعیان در ادامه صحبت‌های خود به نامه امام علی (ع) به مالک‌اشتر و سیره‌ای ایشان اشاره کرد و گفت: نامه امام علی (ع) به مالک‌اشتر در مدیریت سیاسی جامعه به نوبه خود بی‌نظیر است که نقطه عطف آن این است که حضرت این نامه را در زمان عصر جاهلیت نوشته و خود ایشان تمامی مواردی که در نامه قید فرموده‌اند را در عمل انجام داده اند.
در ابتدای این دیدار سردار اشتری فرمانده انتظامی کشور ضمن ارائه گزارش از اقدامات این نهاد به مواردی از اقدامات چشمگیر نیروی انتظامی در یک سال گذشته اشاره کرد.

جلوی فقر را بگیرید



 آیت الله جوادی آملی  نیز در دیدار سردار حسین اشتری فرمانده نیروی انتظامی، ضمن تقدیر و تشکر از نیروی انتظامی، بیان داشت: ما همیشه موظفیم پیشرو را نگاه کنیم که چقدر از قافله دنبالیم، این باعث میشود که هم نسبت به گذشته شاکرباشیم و هم نسبت به آینده مقاوم. اما اگر فقط گذشتهها را ببینیم شاید به خودمان مغرور شویم بگوییم این کارها را کردیم و ترقی نکنیم.
وی اظهار داشت: کمبودهایی که کشور با آن مواجه هست این است که اینها که به زندان افتاده اند بخشی از اینها در اثر فقدان اخلاقاند که به سرقت دست میزنند یا به آزار مردم دست میزنند، افرادی که شرور هستند ولی تعداد اینها خیلی نیست و بعضی هم در اثر بیکاری و فشار مالی است، که باید این دو از همدیگر تفکیک شود، شما باید این موارد را با مسئولین در میان بگذارید که باید موانع تولید و ایجاد اشتغال برداشته شود تا بیکار در مملکت نداشته باشیم و زندانها خلوت شود.

معظم له ادامه داد : کسی که  به اثر بیکاری و کم کاری دست به سرقت می زند و به زندان می افتد، دوباره نباید سر از زندان در بیاورد، بلکه باید برای او کاری تهیه شود، و تأمین شود تا دوباره به دنبال کار خلاف نرود، وگرنه سارق را گرفتن مهم نیست جلوی سرقت را گرفتن مهم است. دین میگوید جلوی سرقت را بگیر! سارق را هر کسی میگیرد!

وی بیان داشت:  من قبلا به مسئولین کشور هم گفته ام که در کشور دو کار اساسی هست یکی اینکه به فقیر باید کمک کنیم، ولی این را دیگر کشورها چه مسلمان چه کمونیست  و چه غیره نیز انجام می دهند، به وامانده رسیدن یک امر عاطفی است، یک امر عقلی نیست، و امر دوم این است که جلوی فقر را بگیرید نه اینکه به فقیر کمک کنید، آن علم میخواهد، مدیریت میخواهد، آنکه اسلام آورده این است که جلوی بیکاری را میگیرد، جلوی فقر را میگیرد نه اینکه به فقیر کمک کند.

آیت الله جوادی آملی با تاکید بر ضرورت تولید و ایجاد اشتغال در کشور اذعان داشت: نیروی انتظامی حافظ امنیت کشور هست و مواظب است تا کسی دزدی نکند و امنیت کشور را به خطر نیاندازد، اما این کار ساده ای است، اساس کار این است که ما بتوانیم روی پای خودمان بایستیم و وقتی میتوانیم روی پای خودمان بایستیم که هم از یک  طرف تولید داشته باشیم و کارخانههای تعطیل شده نداشته باشیم، هم پول ما بیارزد که بتوانیم معامله کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: ما با استعمار مخالفیم و نباید به استقبال استعمار برویم، ولی استعمار دو جور است یک استعمار شفاف و روشن است، یک استعمار خاموش است، اینکه جوانهای بااستعداد را از کشور میبرند، این یک استعمار خاموشی است. ما باید آن هنر را داشته باشیم که بیکاری را در مملکت رفع و بتوانیم این جوانها را حفظ کنیم.

این مرجع تقلید اظهار داشت: اینکه ما با داشتن همه چیز، گرفتار تحریم هستیم، اینکه تحریم خیلی فشار میآورد هر چند کشور مقاومت میکند، برای این است که ساختار درونی برای مبارزه با تحریم نیست، در صورتی که برای مقابله با تحریم باید چند تا کار را انجام داد، یکی اینکه باید برای ارزش پول ملی تلاش کرد و وابستگی مان به دلار کم شود، باید بتوانیم با کشورهای همسایه و دوستان خودمان بدون وابستگی به دلار آمریکا، روابط تجاری داشته باشیم، آمریکا که جلوی کار ما را نمیگیرد، بلکه جلوی معاملات ما با دلار خودش را می گیرد! آمریکا قلدری می کند چرا که او اگر الآن قد کشیده چون روی هفتاد میلیون کشته ای ایستاده که محصول جنگ جهانی اول و دوم هست و بیشتر آنها را هم همین ها کُشته اند، کسی که روی هفتاد میلیون قبر ایستاده باشد قلدری میکند! این ما هستیم که باید مستقل باشیم.


ایجاد امنیت و خدمت به مردم دو وظیفه‌ اصلی نیروی انتظامی است


  سردار حسین اشتری نیز در این دیدارها ضمن ارائه گزارشی از اقدامات این نهاد ،
امنیت و خدمت به مردم را دو وظیفه‌ای اصلی این نهاد برشمرد و اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب در توصیه‌های خودشان بر ایجاد امنیت و خدمت به مردم تاکید دارند و تمامی تلاش‌های نیروی انتظامی برای تحقق این دوم مهم است.
وی ادامه داد: نیروی انتظامی با گستردگی زیادی که دارد در سراسر کشور علاوه بر تأمین امنیت به مردم در عرصه‌های مختلف خدمت می‌کند.
اشتری  برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری و شوراهای اسلامی را موردتوجه قرارداد و گفت:  نیروی انتظامی در تأمین امنیت انتخابات با وجود تهدیدهای گسترده‌ای که صورت‌گرفته بود  عملکرد بسیار خوبی داشت و با مدیریت ترددها و ایجاد نظم در مشارکت حداکثری مردم نقش‌آفرین بود.
وی اجرای مصوبات ستاد ملی کرونا را یکی دیگر از اقدامات نیروی انتظامی در یک سال گذشته عنوان کرد و بیان داشت: سعی ما  بر این بود که مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا با کمترین تنش در کشور انجام شود و در این امر موفق بودیم.
فرمانده نیروی انتظامی در ادامه با اشاره به ایام اربعین حسینی و عزاداری‌های ماه محرم تاکید کرد:  درحالی‌که بنا نبود مرزهای زمینی برای حضور زائران کربلا بازگشایی شود اما با همکاری که بین دو کشور ایران و عراق صورت گرفت مرزها بازگشایی شد و 250 هزار زائر با امنیت و نظم خوبی از مرزهای زمینی به کربلا مشرف شدند.
وی ادامه داد: در ماه محرم نیز پرسنل خدوم نیروی انتظامی  حجم کار بالایی داشتند و امنیت صدها هزار محل عزاداری در سراسر کشور که تا پاسی از شب عزاداری می‌کردند را تأمین کردند.


انتهای پیام/110


لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/29137