printlogo


فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران:
امروز مهمترین راهبرد دشمن ایجاد ناامیدی در بین مردم است/فرهنگ غربی مانع فرهنگ انتظار است
امروز مهمترین راهبرد دشمن ایجاد ناامیدی در بین مردم است/فرهنگ غربی مانع فرهنگ انتظار است
کد خبر: 29163
فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران بااشاره به اینکه باید زیست معنوی و مهدوی در سبک زندگی مردم قرار بگیرد، گفت: امروز مهمترین راهبرد دشمن ناامید ساز ملت ایران بخصوص جوانان است.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا،  امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی، فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران صبح امروز در مراسم صبحگاه مشترک نیروهای مسلح استان با عنوان عهد سربازی که در مسجد مقدس جمکران برگزار شد اظهار داشت: نگرش اسلام ناب به تاریخ بالاتر، والاتر و گسترده تر از نگاه های تنگ نظرانه غربی و اومانیستی است.
وی ادامه داد: اسلام تحقق اراده الهی را در حاکمیت مومنان و مستضعفان بر جهان می داند و تشکیل حکومت با پرچم دین که متضمن فراگیری عدالت باشد و آرامش و سعادت واقعی را به جهانیان ارائه کند صرفا به دست دوازدهمین حجت خدا بر روی زمین امکان پذیر خواهد بود.
انقلاب اسلامی الگویی جدید به نام مردم سالاری دینی را معرفی کرد
فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران بیان داشت: انقلاب ایران که در دوران رقابت های شرق و غرب و بلوک بندی ایدئولوژی ها به پیروزی رسید پس از قرن ها طلیعه حاکمیت الهی بر روی زمین را نوید داد و با توجه به اراده مردم و پرتو آموزه های اسلامی در حوزه اندیشه های سیاسی الگویی جدید و متعالی و مترقی به نام مردم سالاری دینی را ارائه کرد و اندیشه های کمونیسم و لیبرالیس را به چالش کشید.
وی اضافه کرد: امروز به واسطه انقلاب اسلامی، اسلام ناب به عنوان قطب بزرگ جهانی مطرح شده است و جهان در حال تحول و گذر از پیچ تاریخی را در برگرفته است. انقلاب اسلامی آغازی بر تشکیل تمدن نوین اسلامی است که در راستای ظهور آخرین ذخیره الهی تحقق خواهد یافت.
سرلشکر موسوی ادامه داد: آرمان و هدف اصلی انقلاب اسلامی زمینه سازی برای ظهور حضرت ولی عصر است. بیانیه گام دوم انقلاب چشم انداز، اهداف و وظایف منتظران می باشد. انقلاب اسلامی در گام دوم انقلاب به دنبال شرایطی است تا زمینه سازی ظهور را فراهم کند.
بیانیه گام دوم انقلاب منشوری جامع و کامل برای تحقق تمدن اسلامی است
وی عنوان کرد: هراندازه گام دوم انقلاب اجرایی تر شود حرکت به سمت جامعه مهدوی تسریع خواهد یافت در واقع بیانیه گام دوم انقلاب را می توان به مانند منشوری جامع و کامل برای تحقق تمدن اسلامی و تلاشی برای تحقق امر ظهور حجت حق تفسیر کرد.
فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: این بیانیه محور اصلی حرکت انقلاب در گام دوم را جوانان معرفی نموده است و مسئولیت بزرگی را برای جوانان قائل شده است. رهبر معظم انقلاب در فرازی راهبردی از بیانه به نقش مهم و موثر جوانان در گذشته و آینده انقلاب اشاره کرده و تاکید می فرمایند همانطور که انقلاب و دفاع مقدس را جوانان به سرانجام رساندند باید در گام دوم انقلاب هم جوانان پیش رو باشند.
وی افزود: در این بیانیه 37 مرتبه به نقش جوانان اشاره شده است و خطاب به آن ها آمده است جوانان عزیز ده های آینده، ده های شماست و شمائید که باید کارآزموده و با انگیزه از انقلاب خود محافظت کنید و آن را به آرمان بزرگش که تمدن اسلامی و  ظهور امام زمان است نزدیک کنید.
جوانان در زمینه سازی برای ظهور نقش کلیدی دارند
سرلشکر موسوی  ادامه داد: در این فرایند که قرار است ظهور از طریق زمینه سازی میسر شود جوانان مومن انقلابی در صف اول زمینه سازی ظهور قرار داشته و نقش کلیدی برعهده دارند.  جوانان مومن انقلابی  به واسطه خصوصیاتی چون شجاعت، تقوا، انگیزه متعالی، بصیرت و تیزبینی، کم تعلقی به دنیا و دوری از عافیت طلی و روحیه انقلابی بیشتر از دیگر اقشار جامعه در این زمینه نقش آفرین خواهند بود.
وی اضافه کرد: چشم انداز انقلاب اسلامی دست یابی به تمدن نوین اسلام است و تمدن یعنی پیشرفت همه جانبه که در بستر طولانی شکل می گیرد. این حرف به این معناست که برای آینده از هم اکنون باید برنامه ریزی راهبردی داشت. این نگاه است که زمین ساز ظهور و تقویت کننده فرایند شکل گیری حکومت منجی موعود است.
فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اینکه امروز بیش از قبل و گذشته نیاز به تولید و ترویج انتظار داریم، گفت: کاملا واضح است که فرهنگ انتظار یک معقوله فردی نیست بلکه یک مفهوم اجتماعی است و فقط یک جامعه منتظر می تواند زمینه ظهور را فراهم آورد.
انتظار می تواند ضامن سلامت فکری و عملی فرد باشد/ انتظار نه تنها یک عمل فردی بلکه یک کار جمعی و تشکیلاتی است
وی خاطرنشان کرد: جوانان منتظر ظهور، نه تنها جامعه را از انحرافات اعتقادی و عملی به دور نگه می دارد بلکه تلاش می کند و سعی در ساختن و اصلاح جامعه نیز دارد. بنابراین انتظار نه تنها یک عمل فردی بلکه یک کار جمعی و تشکیلاتی است که جامعه و افراد را تحت تاثیر قرار می دهد و می تواند ضامن سلامت فکری و عملی فرد باشد.
فرهنگ غربی مانع فرهنگ انتظار است
سرلشکر موسوی عنوان کرد: جامعه  امروز ما بیش از هر زمان دیگری مورد هجمه فرهنگ منحط غرب قرار گرفته است و فرهنگ غربی مانع فرهنگ انتظار است.
باید زیست معنوی و مهدوی در سبک زندگی مردم قرار بگیرد
وی ادامه داد: نظام سلطه با تهاجم فرهنگی گسترده به سراسر عالم در حال زدودن فرهنگ الهی و از جمله فرهنگ مهدوی است از این رو باید در مسیر ظهور طوری فرهنگ سازی کنیم که زیست معنوی و مهدوی در سرلوحه سبک زندگی مردم قرار بگیرد. فرهنگ انتظار باید در جای جای زندگی مردم نهادینه شود و جلوه های نورانی آن به خوبی نشان داده شود.
فرهنگ انتظار جوانان را در برابر فرهنگ فساد غرب محافظت می کند
فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران بیان داشت:  فرهنگ انتظار چتری فراگیر برای محافظت جوانان از شر فرهنگ الهاد و فساد غرب است و می تواند جوانان عزیز ما را که سرمایه های اصلی کشور و انقلاب محسوب می شود را در مسیر بستر سازی برای ظهور حفظ کند.
وی گفت: ترویج و نشر فرهنگ انتظار و زیست مهدوی با همت های بلند و اراده های محکم که در جوانان مومن انقلابی یافت می شود میسر می گردد. معقوله انتظار بالاتر از رجا و امید است، انتظار به معنای یقین نسبت به آمدن منجی است که قرآن و انبیا الهی آن را بشارت داده است و انتظار و امید بر یکدیگر تاثیر دارند.
امروز مهمترین راهبرد دشمن ناامید ساز ملت است
سرلشکر موسوی ادامه داد: امروز بزرگترین راهبرد دشمن ناامید سازی ملت ایران به ویژه جوانان است. بیانیه گام دوم در این خطاب به جوانان تصریح نموده که شما جوانان باید پیشگام در شکستن این محاطره تبلیغاتی باشید در خود و دیگران نهال امید به آینده را پرورش دهید، ترس و ناامیدی را از خود و دیگران برانید، این نخستین و ریشه ای ترین جهاد شماست.
وی اضافه کرد: مهمترین راهبرد دشمن ناامید ساز است و به فرموده مقام معظم  رهبری نخستین راهبرد شما جوانان مبارزه با دشمن است.
فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران افزود: ذخایر ما در سطح برترین کشورهای جهان است و کشور ما یک کشور جوان است که این بزرگترین سرمایه ما است. خون شهیدان و خانواده شهیدان و جانبازان تضمین پیروزی این انقلاب است. ما رهبری داریم که در جهان بی نظیراست. ما عنایت آقا امام زمان عج را داریم . ما خدا را داریم و دشواری های عظیمی را که این ملت در این چهل و چند سال پشت سر گذاشته اند به قدرت خداوند و این قدرت های معنوی است و حتما این سختی های امروز و فردا را این ملت پشت سر خواهند گذاشت و سرانجام این ملت بزرگ ایران است که بر دشمنان خود پیروز خواهد شد .
اندیشه انتظار سبب استقامت و پایداری در برابر سختی ها می شود
وی خاطرنشان کرد: اندیشه انتظار سبب استقامت و پایداری در برابر فشارها و سختی ها می شود و از یاس و ناامیدی جلوگیری می کند اساسا انتظار فرج به معنای امید به آینده روشن و تحقق ارزش ها و خوبی ها است چنین نگاهی به انسان شور و نشاط و حرکت می دهد به گونه ای که در هم خود و هم محیط پیرامونی خود را تحت تاثیر قرار می دهد این وظایف شماست.
سرلشکر موسوی عنوان کرد: جوان منتظر ساکت و ساکن نمی ماند بلکه فعالیت ها و  تلاش های خود را در جهت زمینه سازی و تحقق ظهور با جدیت و امیدواری انجام می دهد .
وی گفت: یکی دیگر از مسئولیت های جوانان در حرکت انقلاب اسلامی به سوی ظهور مسئولیت پذیری و آمادگی برای ورود به عرصه های مختلف سازندگی و پیشرفت کشور است. چشم امید به شما جوانان است و اگر زمام اداره بخش های گوناگون کشور به جوانان مومن و انقلابی سپرده شود این امید براورده خواهد شد.


انتهای پیام/160


لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/29163