printlogo


آیت‌الله محسن اراکی:
مردان مقاومت و کشورهای اسلامی پشتیبان مردم افغانستان هستند/ مسئولین فعلی افغانستان امنیت و نظم را برقرار کنند
مردان مقاومت و کشورهای اسلامی پشتیبان مردم افغانستان هستند/ مسئولین فعلی افغانستان امنیت و نظم را برقرار کنند
کد خبر: 29196
عضو خبرگان رهبری با اشاره به اینکه اسرائیل با ایجاد توطئه، تفرقه و خون ریزی در منطقه به دنبال افزایش سلطه خود است، گفت: مردان مقاومت و کشورهای اسلامی پشتیبان مردم افغانستان هستند و مسئولین فعلی افغانستان وظیفه برقراری امنیت و نظم در این کشور را برعهده دارند.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، آیت‌الله محسن اراکی پیش از ظهر امروز در تجمع طلاب و روحانیون درمحکوم نمودن جنایات تروریستی و حمایت از مردم افغانستان که در فیضیه برگزار شد اظهار داشت: فاجعه بزرگ به شهادت رساندن نمازگزاران در هنگام نماز خواندن در دو حادثه اخیر افغانستان دل همه مردم را جریحه دار کرده است.
وی ادامه داد: همانگونه که حضرت زینب(س) فرمود شهادت و کشته شدن در راه خدا برای پیروان اهلبیت افتخاری است که از بزرگان برای ما به ارث رسیده است. همچنان خون حسین ابن علی در صحنه کربلاهای امروز هم جاری است.
عضو شورای عالی حوزه های علمیه با اشاره به اینکه کربلای افغانستان ادامه کربلایی است که در سال 61رخ داد، گفت: کربلای افغانستان بار دیگر شاهد شهادت حسین ابن علی و یارانش بود. امروز بار دیگر دشمنان اسلام، بشریت و رسول خدا جنایتی را که از آن روز آغاز کرده بودند را ادامه دادند .
وی اضافه کرد: امروز باید جبهه حسینیان از روز دیگر مستحکمتر شود و شعار یا لثارات الحسین را بیش از هر زمان دیگر سردهند. هنوز هم امویان و دشمنان آل رسول با حسین و آل علی در جنگ هستند و همچنان این جنگ ادامه دارد. آنچه امروز در افغانستان رخ داد ادامه همان جنایت است که آغاز شده و ادامه دارد.
آیت الله اراکی خاطرنشان کرد: حوزه علمیه قم ، اساتید و بزرگان با راهنمایی مراجع تقلید در این محل جمع شده اند تا اعلام کنند اولا دشمن بداند با این جنایت ها نمی توانند راه حسین(ع) را سد کنند، باید بدانند که راه حسین(ع) و انقلاب و راه سعادت آن راهی که حسین به ما تعلیم داد ادامه خواهد داشت.
مسیر مقاومت با این کشتارها منحرف نمی شود/مسیر مقاومت ادامه دارد
وی اضافه کرد: این کشتارها ما را از مسیر مقاومت باز نمی دارد. مردان مقاومت همچنان در این راه پایدار هستند و همچنان سردار سلیمانی ها و ابومهندس ها و سایر بزرگان در این مسیر و در امت ها حاضر هستند. روح زنده این بزرگان در همه جای کشورهای بزرگ اسلامی مقاومت می کند و این مقاومت تا پیروزی کامل بر آمریکا و اسرائیل ادامه خواهد داشت و این راه مقاومت متوقف نخواهد شد.
عضو خبرگان رهبری بیان داشت: مردم افغانستان ، مردم مظلوم افغانستان تنها نیستند، همه ما همراه آنها و پشتیبان آنها هستیم، درد آنها درد ما و رنج آنها رنج ما است، خون آنها خون ما است. ما امروز درد و رنج مردم افغانستان را درد و رنج خود می دانیم.
مردان مقاومت و کشورهای اسلامی پشتیبان مردم افغانستان هستند
وی خاطرنشان کرد: مردم افغانستان بدانند که همه مردم مسلمان جهان، کشورهای اسلامی منطقه و مردان مقاومت پشتیبان آنها هستند. مردم افغانستان بدانند با صبر و مقاومت تمام توطئه های آمریکا در این کشور را شکست خواهند داد.
آیت الله اراکی بااشاره به اینکه ما آمادگی داریم هر گونه یاری و همراهی در توان را به مردم افغانستان انجام دهیم، گفت: ما از دولت افغانستان و مسئولین فعلی می خواهیم نسبت به برقراری امنیت در سراسر افغانستان و برای همه مردم اقدام جدی انجام دهند.
مسئولین فعلی افغانستان امنیت را در کشور برقرار کنند
وی تاکید کرد: کسانی که امروز مسئولیتی در افغانستان در دست گرفته اند در برابر امنیت همه مردم مسئول هستند. باید اقدامات لازم را به عمل بیاورند. باید تامین امنیت در حدی باشد که دشمن جرات تعدی به مردم افغانستان را نداشته باشد.
عضو شورای عالی حوزه های علمیه با اشاره به اینکه مطالبه ما از مسئولین افغانسات تامین امنیت افغانستان است، گفت: مسئولین افغانستان مردم را در تامین امنیت و نظم مشارکت دهند و با مشارکت دادن همه اقوام و مردم در برقرار امنیت و مدیریت افغانستان کشور ها بهتر اداره کنند.
اسرائیل از ایجاد تفرقه و خون ریزی در منطقه دست بردارد
وی ابراز داشت: در اینجا ما به آمریکا اخطار می دهیم به اسرائیل اخطار می دهیم صبر مردم مسلمان منطقه رو به پایان است اگر از این ایجاد تفرقه ها و خون ریزی ها دست برندارید مردم منطقه تحمل نخواهند کرد و آنچه را که برای شما پیش می آید حاصل جنایت های خود بدانید و از این جنایت هایی که انجام میدهید پشیمان خواهید شد.
آیت الله اراکی با اشاره به اینکه امروز وحدت جهان اسلام همچون همیشه یک واجب و فریضه مقدس است، عنوان کرد: دشمن با این توطئه ها به دنبال ایجاد آشوب و تفرقه در بین مردم است. آنچه که راه را برای دشمن هموار می کند تفرقه بین کشورهای اسلامی است. علاوه بر تمام زخم هایی که بر تن مسلمانان است وظیفه ما صبر و پیشمان کردن دشمن و ناامید کردن دشمن از ایجاد تفرقه است.
وی ادامه داد: توطئه های موجود در  بین مسلمانان یک توطئه صهیونیستی است و این توطئه ها با هزینه های بسیاری ایجاد شده است تا آنها بتوانند سلطه خود بر منطقه را بیشتر کنند اما بدانند که این توطئه ها یک توطئه شکست خورده است و به نتیجه نخواهد رسید و مردم ما و منطقه در برابر این توطئه ایستادگی خواهند کرد.


انتهای پیام/160


لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/29196