printlogo


دبیر شورای عالی فضای مجازی:
باید در حکمرانی فضای مجازی مشارکت فعال داشته باشیم/بازی سازی تنها فرصت طلایی برای ایجاد تغییر، زبان و فرهنگ ملی است
باید در حکمرانی فضای مجازی مشارکت فعال داشته باشیم/بازی سازی تنها فرصت طلایی برای ایجاد تغییر، زبان و فرهنگ ملی است
کد خبر: 29471
دبیر شورای عالی فضای مجازی با اشاره به نقش مهم بازی ها در اکوسیستم بشر، گفت: بازی سازی تنها فرصت طلایی برای ایجاد تغییر، زبان و فرهنگ ملی است.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، سید ابوالحسن فیروزآبادی در نخستین نشست از سلسله نشست‌های «حکمرانی و بازی های رایانه ای» با موضوع «چیستی و ضرورت حکمرانی بر/در/ با بازی های رایانه ای» اظهار کرد: اقتصاد بازی ها در دنیا ۱۵۹ میلیارد دلار و اقتصاد هالیوود در حدود ۴۵ میلیارد دلار است، این آمار اهمیت بازی ها و تاثیر آن بر اقتصاد را نشان می دهد.
وی ادامه داد: در گذشته تنوع بازی وجود نداشت اما اکنون شرایط در مورد بازی ها متفاوت شده و بخش مهمی از اکوسیستم بشر را تشکیل داده و در حقیقت فضای حقیقی و مجازی با هم در آمیخته ، این در حالیست که فضای مجازی ادامه فضای فیزیکی است و در صورت فقدان این فضا، بقای فضای مجازی از بین خواهد رفت.
یکی از وظایف حوزه های علمیه باز تعریف مفاهیم در بازی ها است
رئیس مرکز ملی فضای مجازی با بیان این که همه مطالب در فضای فیزیکی نیاز به باز تعریف دارد، اظهار کرد: یکی از وظایف حوزه های علمیه باز تعریف مفاهیم در بازی ها است و باید این تعریف انجام شود تا فهم مشترک بین اذهانی داشته باشیم .
وی خاطرنشان کرد:بازی ها دربردارنده شاخصه‌هایی منحصر به فرد از جمله شاخصه‌ آموزش، تبلیغ، رسانه، زیست و سبک زندگی هستند و تعریف چیستی بازی ها کار بسیار دشورای است.
فیروزآبادی درباره نقش طراحان در بازی ها گفت: چینی ها در پلتفرم گوگل، آمازون و فیسبوک عقب تر از آمریکا هستند اما عمق تکنولوژی آن ها از آمریکایی ها در بازی بیشتر است. هم اکنون سازندگان سخت افزارهای ژاپنی، آمریکایی هستند و ادامه این روند در آینده نگران کننده خواهد بود.
باید در حکمرانی فضای مجازی مشارکت فعال داشته باشیم
فیروز آبادی با اشاره به اینکه اینکه 95درصد بازی ها و 100درصد سخت افزار بازی ها خارجی است، ابراز داشت:  باید در حکمرانی مشارکت فعال داشته باشیم . طبق آمار در حکمرانی فضای مجازی مصرف کننده هستیم این در حالیست که حکمرانی بر فضای مجازی اعمال حاکمیت است و باید از نقاط ضعف استفاده کنیم.
بازی سازی تنها فرصت طلایی برای ایجاد تغییر، زبان و فرهنگ ملی است
وی بیان داشت:  بازی سازی تنها فرصت طلایی برای ایجاد تغییر، زبان و فرهنگ ملی است. یکی از چالش ها تفاوت با سایر کشورها است و در این چالش جهانی باید این روند را اصلاح کرد موضوع سیاست نیست بحث اختلاف فاحش در فرهنگ است و باید روی این موضوع تمرکز کرد.
دبیر شورای عالی فضای مجازی به چرایی پیشرفت کشورها در صنعت بازی اشاره کرد و گفت: کار بازی، چند رشته ای بوده و هنر، تکنولوژی و مسائل اجتماعی (فهم اجتماعی) را در بر می گیرد و نظام غربی، بازی را ناظر به این مشخصات می سازد تا بتواند پول بیشتری از جیب مردم خارج کند که این امر در ایران بسیار ضعیف است در حالی که کشورهای مختلف رشته های دانشگاهی در خصوص بازی ها دارند و به صورت تخصصی بر روی آن کار می کنند.

انتهای پیام/160


لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/29471