printlogo


اختصاص اراضی ۴۸ هکتاری برای توسعه ۱۰ محله قدیمی قم
اختصاص اراضی ۴۸ هکتاری برای توسعه ۱۰ محله قدیمی قم
کد خبر: 40800
استاندار قم با بیان اینکه با پیگیری‌هایی که از دولت شد، اراضی ۴۸ هکتاری پردیسان برای پشتیبانی طرح‌های بازآفرینی شهری اختصاص یافت، گفت: این اراضی برای ۱۰ محله قم ازجمله چهل اختران، دروازه ری، قبرستان نو، میدان مطهری و غیره در نظر گرفته‌شده است.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، سید محمدتقی شاهچراغی در دیدار مردمی و چهره به چهره با اهالی محله چهل اختران، با اشاره به تلاش‌های دستگاه‌های مختلف برای تعیین تکلیف و ساماندهی این محله شهری، اظهار داشت: با پیگیری‌هایی که از دولت شد، اراضی ۴۸ هکتاری پردیسان برای پشتیبانی طرح‌های بازآفرینی شهری اختصاص یافت.

وی این موضوع را اقدامی مهم و تأثیرگذار برای شهر دانست و افزود: این اراضی برای ۱۰ محله قم ازجمله چهل اختران، دروازه ری، قبرستان نو، میدان مطهری و... در نظر گرفته‌شده که در حال حاضر قرارداد ۵ پروژه نهایی و مراحل اجرایی آن‌ها آغاز می‌شود.

استاندار قم با بیان اینکه نبود منابع و افزایش قیمت‌ها در گذشته سبب بلاتکلیفی پروژه ساماندهی چهل اختران شده بود، ابراز کرد: با همکاری بین دستگاهی، طرح ساماندهی محله چهل اختران باید تا پایان فروردین نهایی و روند اجرایی آن آغاز شود.

وی با درخواست برای تعیین کامل نظام مسائل این محله ازجمله مسائل فرهنگی، تجاری، خدماتی و... یادآور شد: پروژه ساماندهی چهل اختران دغدغه چندساله بوده و خوشبختانه تعیین تکلیف آن با سرعت در حال انجام است.

شاهچراغی مسائل اجرایی پروژه را زمان‌بر برشمرد و اضافه کرد: امیدواریم با همکاری اهالی محل، تملکات که مهم‌ترین و سخت‌ترین اقدام بوده به‌سرعت انجام شود.

وی از حل مشکلات بافت تاریخی شهر قم خبر داد و اضافه کرد: این طرح نیز نیاز به مصوبات در سطح ملی داشته که امیدواریم هرچه سریع‌تر تعیین تکلیف و مشکلات مردم رفع شود.


انتهای پیام/


لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/40800