printlogo


مدیرکل محیط زیست استان قم در جلسه شورا مطرح کرد؛
تاکید بازگیر بر ضرورت تأمین حقابه های زیست محیطی استان قم
تاکید بازگیر بر ضرورت تأمین حقابه های زیست محیطی استان قم
کد خبر: 44076
مدیرکل محیط زیست استان قم گفت: مسوولان امر باید هرچه سریعتر برای مقابله با پدیده گرد و غبار اقدام کنند.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، محمد حسین بازگیر در نود و پنجمین جلسه شورای اسلامی شهر قم گفت: تجمیع گرد و غبار در هوای شهر قم در روزهای گذشته، آلودگی را به وضعیت خطرناک رسانده و استفاده همشهریان از ماسک به ویژه ماسک های فیلتردار در این شرایط توصیه می شود.

وی در ادامه افزود: بیش از ۱۰۵ هزار هکتار از اراضی استان به کانون فعال گرد و غبار تبدیل شده که ۳۰ هزار هکتار از آنها در سراجه قم به وضعیت بحرانی رسیده و به شدت نیازمند اتخاذ تدابیری به منظور مهار و مقابله با این چالش است.

وی نخستین گام در حل این معضل را دیدبانی، رصد و پایش درست و بهنگام دانست و گفت: در همین راستا ۱۰ ایستگاه سنجش آلودگی هوا در استان طراحی شده است که از این تعداد ۵ ایستگاه احداث و بهره‌برداری شده و باید برای راه اندازی دیگر ایستگاه‌ها و راهبری ایستگاه های موجود، اعتبارات لازم به ویژه از طریق شهرداری قم تأمین شود.

وی با بیان اینکه خشک شدن تالاب های استان قم در تشدید آلودگی هوا و بروز پدیده گرد و غبار نقش مؤثری دارد، بر ضرورت تأمین حقابه های زیست محیطی استان تأکید کرد و گفت: سلامت مردم مهمترین مسأله بوده و مسوولان امر باید هرچه سریعتر برای مقابله با پدیده گرد و غبار اقدام کنند.

انتهای پیام/


لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/44076