printlogo


مدیرکل کمیته امداد استان قم:
قمی‌ها رتبه اول پرداخت صدقات در کشور را دارند
قمی‌ها رتبه اول پرداخت صدقات در کشور را دارند
کد خبر: 47939
مدیرکل کمیته امداد استان قم از افزایش ۵۴ درصدی کمک‌های مردمی به این نهاد در ۱۱ماهه نخست سال جاری در قم خبر داد و گفت: قمی‌ها رتبه اول پرداخت صدقات در کشور را کسب کرده‌اند.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا» حجت‌الاسلام مهری ظهر امروز در نشست خبری خود که به مناسبت هفته احسان و نیکوکاری در سالن جلسات این اداره برگزار شد با اشاره به عملکرد کمیته امداد استان قم در حوزه‌های مختلف، اظهار داشت: مجموع عملکرد حوزه اشتغال کمیته امداد قم در خصوص مددجویان از ابتدای سال جاری تا پایان بهمن بیش از ۲ هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال است. این میزان هزینه شامل هزینه‌ای تسهیلات، آموزش، بازاریابی و حمایت و ایجاد مشاغل است.
مدیرکل کمیته امداد استان قم با اشاره به ارائه خدمات کمیته امداد به مددجویان، گفت: امروز کمیته امداد در مباحث مسکن، سلامت و پزشکی، فرهنگی و حقوقی به مددجوان خود خدمت ارائه می‌دهد.
وی اضافه کرد: کمیته امداد در موضوع مهم اشتغال به مددجویان آموزش‌های لازم کسب‌وکار را می‌دهد که این آموزش‌های شامل ایجاد مشاغل نوین و دانش‌بنیان، بازاریابی و فروش محصولات مددجویان و پایدارسازی فعالیت اشتغال است.
حجت‌الاسلام مهری با اشاره به ارائه خدمات به مددجویان بر اساس دهک‌بندی است، گفت: در حال حاضر کمیته امداد در استان قم ۲۱ هزار و ۶۱۲ خانوار که ۳۹ هزار و ۳۷ نفر را شامل می‌شود را تحت حمایت  خود دارد.
وی بیان کرد: ارائه خدمات بر اساس دهک‌بندی است که به‌عنوان‌مثال برای دهک‌های یک از خدمات اشتغال، مسکن، حمایت از سلامت خانواده و موضوع‌های فرهنگی و حقیقی و برای دهک‌های یک تا سه کمک معیشتی  را شامل می‌شود.
مدیرکل کمیته امداد استان قم با اشاره به موضوع مسکن مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) استان قم گفت: در این حوزه کمیته امداد در احداث، تعمیر و مرمت مسکن مددجویان در سال جاری و تا پایان بهمن‌ماه ۲۳۰ میلیارد ریال هزینه کرده است.
وی خاطرنشان کرد: در حوزه حمایت و سلامت خانواده مددجویان، در اموری چون ارائه خدمات ویژه به سالمندان تحت پوشش، ارتقای شاخص‌های سلامتی و بهداشتی مددجویان، پرداخت حق بیمه اجتماعی زنان سرپرست خانوار نیازمند، سهم بیمه خانوار روستایی و عشایر نیازمند، هزینه درمان بیماران صعب‌العلاج و تهیه جهیزیه نیازمندان از ابتدای سال جاری تا پایان بهمن‌ماه حدود سه هزار میلیارد ریال هزینه شده است.
حجت‌الاسلام مهری با اشاره به حوزه فرهنگی، گفت: در حوزه فرهنگی مربوط به خانواده‌های تحت حمایت، دانش‌آموزان و دانشجویان با اجرای برنامه‌هایی از جمله برگزاری اردوهای تفریحی و زیارتی، خدمات آموزشی و تربیتی، راهنمایی و مشاوره تخصصی، ۷۰ میلیارد ریال هزینه شده است.
وی ادامه داد: متوسط واریزی کشوری برای ایتام ماهانه هشت میلیون ریال و در قم این رقم به طور متوسط بیش از ۱۸ میلیون ریال است همچنین در اکرام ایتام و محسنین، ۶ هزار و ۷۶۸ نفر تحت پوشش کمیته امداد قم داریم که توسط ۳۵ هزار نفر حامی، حمایت می‌شوند.
مدیرکل کمیته امداد استان قم افزود: در مورد زکات واجب، مستحب و فطریه که توسط مراکز نیکوکاری و شورای زکات در روستاها جمع‌آوری می‌شود امسال و تا پایان بهمن‌ماه شاهد کمک نقدی و کالایی ۳۶۰ میلیاردریالی بوده‌ایم.
وی در ادامه با اشاره به نسبت سرانه جمعیتی، قم رتبه نخست پرداخت صدقه در کشور را دارد، گفت: از ابتدای امسال تا پایان بهمن، ۳۲۰ میلیارد ریال از صندوق‌های صدقه استان قم جمع‌آوری شد و در عملکرد کشوری، نخستین استان در جمع‌آوری صدقات نسبت به جمعیت هستیم.



انتهای پیام/


لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/47939