printlogo


حسن عباسی در دانشگاه قم:
تحریم ها اوج بُغض و کینه آمریکا از انقلاب اسلامی است/تمدن بزرگ اسلامی در حال شکوفا شدن است
تحریم ها اوج بُغض و کینه آمریکا از انقلاب اسلامی است/تمدن بزرگ اسلامی در حال شکوفا شدن است
کد خبر: 6114
رئیس اندیشکده یقین با اشاره به اینکه تحریم ها اوج بُغض و کینه آمریکا از انقلاب اسلامی است، گفت:تمدن امروز جهان به بن بست رسیده و تنها به بازتولید تکنولوژیک خود مشغول است؛ در حالی که تمدن بزرگ اسلامی در حال شکوفا شدن است.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، حسن عباسی که امروز در همایش «انقلاب اسلامی، آغازگر عصر جدید» در تالار شیخ مفید دانشگاه قم سخن می گفت با بیان این که مقام معظم رهبری با ابلاغ گام دوم انقلاب، تمدن سازی نوین اسلامی را نشانه گرفته اند افزود: ما در آغاز قرن جدید یعنی در سال 1400 هجری شمسی، قطعا نقشه راه کاملی برای 50 سال آینده یعنی تا حدود سال 1444 خواهیم داشت.

این تحلیلگر مسائل سیاسی اجتماعی همچنین در این نشست که با 51 دقیقه تأخیر آغاز شد اظهار داشت: ترامپ، فرعون زمانه ماست و همانگونه که این فرعون، پیش از این، ملت شریف ایران را ملتی تروریست خوانده است؛ بعید نیست که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را هم که بخشی از همین ملت است به عنوان گروه تروریستی معرفی کند؛ اما چه این اتفاق بیفتد و چه نیفتد؛ تفاوتی برای ما نخواهد داشت و این مسئله تنها نشان دهنده اوج بُغض و کینه آمریکا از انقلاب اسلامی است.

وی در ادامه و با اشاره به سیل اخیر و بی سابقه بودن آن در صد سال اخیر گفت: قدرت مدیریت تحول در سیل این روزها، ناشی از قدرت مدیریت نیروهای نظامی است که همچنان پای کار ایستاده اند و خواهند ایستاد.

رئیس اندیشکده یقین با گرامیداشت نام و یاد سپهبد شهید علی صیاد شیرازی، وی را یکی از عناصر موفقیت نیروهای نظامی در ایران اسلامی دانست و از نقش موثر وی در تحول نیروهای نظامی گفت.

وی ادامه داد: تمدن امروز جهان به بن بست رسیده و تنها به بازتولید تکنولوژیک خود مشغول است؛ در حالی که تمدن بزرگ اسلامی در حال شکوفا شدن است و حرف های بسیاری برای گفتن دارد.

تفاوت نگاه غرب و اسلام نسبت به انسان
حسن عباسی نگاه غرب به تمدن را در ادامه نگاه آنان نسبت به توحش انسان دانست و بیان داشت: اندیشمندان غرب معتقد بودند که انسان، حیوانی متوحش است که باید اهلی و رام شود. این بود که آنان پروسه تربیت و پرورش انسان را مطرح کردند و پس از آن به این نتیجه رسیدند که این انسان تربیت شده از دیدگاه آنان، می تواند بر اساس علوم اجتماعی، به تمدن هم برسد و متمدن شود.

وی در ادامه به نگاه اسلام نسبت به انسان پرداخت و گفت: اسلام و قرآن، درباره درجات حیات انسان سخن گفته اند که می تواند از حیات نباتی، به حیات فرشته گونه و حتی بالاتر صعود کند و سعادت خود و بشریت را رقم بزند.

رئیس اندیشکده یقین همچنین تأکید کرد: می توان ثابت کرد که تعداد انسان های رستگار شده در دوران ماقبل انقلاب اسلامی یعنی همه پیروان انبیاء و اولیای الهی، نسبت به انسان های رستگار شده در این چهل سال اخیر برابری نمی کنند که این از نشانه های آخرالزمان است.

افشاگری ها و بصیرت افزایی ها ادامه پیدا می کند
عباسی در ادامه از بدعت های هالیوودی برخی سلبریتی ها انتقاد کرد و گفت: ماحصل تمدن پُرطمطراق غرب، پدیده هایی مانند لیونل مسی، جرج کلونی و آنجلینا جولی است و من با خود عهد کرده ام که این فرهنگ منحطّ غربی را در تریبون ها افشا کنم؛ چراکه عصر امروز، عصر عبور از این سلبریتی هاست و من به همه لیبرال ها و سلبریتی هایی که در داخل کشور این راه را ادامه می دهند هشدار می دهم که بساط خود را جمع کنند.

چرا بودجه دفاع در سوریه و عراق، خرج مردم و جوانان نمی شود؟
وی همچنین در پاسخ به پرسش یکی از حاضران در جلسه که پرسید «آیا بهتر نیست پول هایی که به عراق و سوریه می رود؛ برای رفاه بیشتر مردم و جوانان و اشتغال آنان هزینه شود؟» تصریح کرد: بدانید که بودجه 300 میلیارد دلاری کشور بین بخش های مختلف تقسیم و بخشی از این بودجه هم برای مسائل دفاعی کشور هزینه می شود؛ در عین حال بدانید که بخشی از این بودجه به عنوان بودجه دفاعی کشور اختصاص پیدا می کند و چنین نیست که اگر بخشی از آن در عراق و سوریه و برای تأمین امنیت ایران هزینه نشود؛ آن گاه اجازه داده شود تا این بودجه برای امور رفاهی و مانند آن هزینه شود؛ بلکه این بودجه حتما در همان نیروهای نظامی و انتظامی، صرف تجهیز بیشتر وسائل و ادوات و مسائلی مانند آن می شود. نکته دیگر هم این است که مسئول امور و اشتغال جوانان ما، برخی وزارتخانه های بی خاصیت هستند که بیشتر شعار می دهند و کمتر عمل می کنند. آخرین نکته هم این است که همه بدانند ما در بین کشورهای منطقه، کمترین بودجه دفاعی را داریم که بخشی از آن هم در عمل اختصاص پیدا نمی کند و از سوی دولت به نیروهای نظامی پرداخت نمی شود.

همواره بر حقیقت، استوار بمانید
وی در پایان خاطرنشان کرد: مهم ترین توصیه من به شما جوانان عزیز این است که اگر به حق و حقیقت دست یافتید؛ بر آن پافشاری و مقاومت کنید و حرفتان را بزنید؛ حتی اگر همگان جلوی شما بایستند و یا حتی اگر این پافشاری برای شما هزینه داشته باشد.


انتهای پیام/120
لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/6114