printlogo


کانادا در جنگ با چین به جبهه آمریکا می‌پیوندد
 کانادا در جنگ با چین به جبهه آمریکا می‌پیوندد
کد خبر: 9669
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، روزنامه کانادایی «گلوب اند میل» اعلام کرد «جاستین ترودو» نخست‌وزیر کانادا روز ۲۰ ژوئن (هفته آینده) با دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در کاخ سفید دیدار خواهد کرد.

این دیدار به منظور آن است که کانادا از کمک‌های آمریکا برای فشار بیشتر بر چین در جهت آزادی دو کانادایی بازداشت شده در پکن از ماه دسامبر سال گذشته میلادی برخوردار شده و هماهنگی‌ها با آمریکا برای تصویب توافقنامه جدید تجارت آزاد آمریکای شمالی انجام پذیرد.

روزنامه «گلوب اند میل» همچنین اعلام کرد جاستین ترودو امیدوار است در نشست گروه بیست که قرار است پایان ماه جاری میلادی در ژاپن برگزار شود، با «شی جین پینگ» رئیس جمهور چین دیدار کند.

این روزنامه به نقل از یک مقام ارشد دولت کانادا نوشته اولویت در دیدار ترودو و ترامپ، کمک آمریکا در جهت فشار به چین به منظور آزادی دو کانادایی به نام‌های «مایکل اسپاور» بازرگان کانادایی و «مایکل کاوریگ» دیپلمات سابق این کشور خواهد بود.

گفتنی است چین این دو تبعه کانادایی را در ماه دسامبر به اتهام جاسوسی بازداشت کرد. دولت کانادا می‌گوید بازداشت این دو نفر، اقدامی تلافی جویانه است که پس از بازداشت مدیر مالی شرکت چینی هوآوی در «بریتیش کلمبیا» (غربی‌ترین استان کانادا) و بنا به درخواست آمریکا صورت گرفت.




انتهای پیام/
لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/9669