تیتر
سرویس
از تاریخ
تا تاریخ
کلید واژه

کارشناس اقتصادی مطرح کرد:
حسینی، کارشناس اقتصادی با اشاره به اینکه ملاک قیمت گذاری خودرو در شرایط انحصاری توسط هزینه های تمام شده غیر منطقی است، گفت: تا زمانی که بازار خودرو در انحصار دو خودروساز باشد همچنان در قیمت گذاری ابهاماتی وجود خواهد داشت.
با گذشت یک هفته از موعد تعیین شده برای اعلام قیمت جدید خودروهای داخلی، کشمکش بر سر اعلام قیمتها همچنان بین وزارت صنعت و شورای رقابت ادامه دارد به طوری که شورای رقابت معتقد است ستاد تنظیم بازار باید نرخ ها را اعلام کند اما معاون وزارت صنعت می گوید شورای رقابت مسئول اعلام نرخ است.
گزارش قم فردا از بازار پرتلاطم خودرو؛
بازار خودرو از سال قبل با فراز و نشیب های متعددی روبرو بود که عوامل بسیاری درگرانی خودرو دخیل بود اما مسئله مهم نبود مدیریت جدی و عزم جدی برای کنترل بازار خودرو است.
مدیر عامل ایران خودرو:
مقیمی گفت: پیش فروش جدیدی از پژو ۴۰۵ نخواهیم داشت فقط تعهداتی که از قبل داریم را تولید کرده و تحویل خواهیم داد.
پس از تغییر نرخ بنزین، بازاری که دست خوش تغییرات بسیار زیادی شد بازار خودرو بود و این تغییرات هم اکنون نیز دامنگیر اقتصاد کشور و مردم است.
همزمان با اصلاح قیمت بنزین، تقاضا برای خودرو‌های گازسوز زیادشده و قیمت این نوع خودروها در بازار افزایش یافته است.
خودروسازان در طرح پیش فروش برخی از محصولات با علم به اینکه می‌دانستند توانایی تولید آنها را ندارند و باید در آینده محصولات جایگزینی را تحویل مشتری دهند، باز پیش فروش آن محصولات را انجام دادند.
افزایش قیمت خودرو در پی افزایش قیمت بنزین؛
موج تورمیِ ناشی از کسری بودجه و بی انضباطی مالی دولت را می‌توان یکی از علت‌های افزایش قیمت خودرو دانست.
با اعمال سهمیه بندی بنزین، قیمت خودرو روندی صعودی به خود گرفت اما حال با نظارت‌ بر بازار، قیمت‌‌ها رو به کاهش است.
مدیرعامل ایران خودرو گفت: در حال حاضر تحریم از خودرو آغاز شد به همین دلیل خرید قطعه خارجی خودرو که در کشور تولید می شود، ممنوع است.
آپشن یا صرفه جویی؟
در روزگاری که کارخانجات هر روز در تکنولوژی غرق می‌شوند عواملی باعث شده که شاهد حذف برخی امکانات خودروهای داخلی باشیم.