معاون فنی و عمرانی شهرداری منطقه دو‌ شهرداری قم خبر داد:

آخرین وضعیت انتقال دکل‌های فشارقوی برق محله نیروگاه

معاون فنی و عمرانی شهرداری منطقه دو‌ شهرداری قم گفت: شرکت توانیر برای انتقال دکل‌های فشارقوی منطقه شیخ‌آباد با یک پیمانکار عقد قرارداد کرده است، اما برای انتقال دکل‌های بلوار یادگار امام برنامه‌ای ندارد.

حمید خسروی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا» اظهار داشت: تعداد دکل‌های برق ۶۳ کیلوولت که از روی منازل مسکونی در منطقه دو شهرداری قم عبور می‌کند حدود ۲۰ پایه است که این تعداد به‌صورت ساخت دکل جدید و انتقال به روفوژ وسط بلوار ۶۰ متری توحید از میدان نبوت به سمت کمربندی اراک جابه‌جا و خارج از محدوده مسکونی منتقل می‌شود.

معاون فنی و عمرانی شهرداری منطقه دو‌ شهرداری قم با اشاره به اینکه دکل‌ برق‌های ۶۳ کیلووات در محدوده محله شیخ‌آباد به بلوار توحید منتقل خواهد شد، ادامه داد: جابه‌جایی دکل به‌طورکلی از داخل شهر قم در حال حاضر در دستور کار وزارت نیرو نیست و تنها انتقال دکل‌ها از اطراف مناظر مسکونی به بخش‌های دیگر مدنظر وزارت نیرو است.

خسروی تصریح کرد: وزارت نیرو با یک پیمانکار در تهران عقد قرارداد کرده که هزینه این قرارداد حدود ۴۰ میلیارد تومان است تا دکل‌های برق ۶۳ کیلوولت که از منطقه امامزاده ابراهیم  و بلوار کشاورز شمالی به سمت شیخ‌آباد می‌آید و در بافت  مسکونی قرار دارد را تا یک سال آینده جابه‌جا کند.

وی عنوان داشت: شهرداری در بلوار بنی‌فضل زمینی را در اختیار پیمانکار این پروژه قرار داده است تا کارگاه خود را برپا کنند ساخت پایه‌های دکل جدید نیز توسط این پیمانکار باید انجام شود درگذشته پایه‌ها به‌صورت فلزی بوده است، پایه‌های جدید به‌صورت تلسکوپی در حال تهیه‌شدن است و به‌صورت قطعه‌قطعه در این کارگاه ساخته می‌شود و به محل نصب جدید دکل‌های فشارقوی منتقل می‌شود و کار ساخت پایه‌های تلسکوپی شروع شده است.

معاون فنی و عمرانی شهرداری منطقه دو‌ شهرداری قم بیان داشت: در خصوص دکل‌های فشارقوی منطقه یادگار امام نیز فعلاً اقدامی انجام نشده است، اما سال گذشته مکاتباتی با نماینده شرکت فوق توزیع نیروی برق در خصوص پوسیده‌شدن دکل‌های برق فشارقوی منطقه یادگار امام داشتیم و با یکی از کارشناسان این شرکت بازدیدی از این دکل‌ها داشتیم و به آنها اطلاع دادیم که این دکل‌ها در حال زنگ‌زدگی و پوسیدگی است به همین علت دراین‌خصوص نیز با پیمانکاری عقد قرارداد کردند تا این پایه‌ها را ترمیم کنند و آنهایی که مشکل دارد به‌صورت کامل تعویض شود.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا تعویض و تعمیر این دکل‌های پوسیده شروع شده است؟ گفت: سال گذشته بخشی از تعمیرات انجام شده است و اگر بخشی نیز باقی‌مانده باشد امسال نیز تعمیر خواهد شد.

انتهای پیام/۱۷۰


گالری عکس
http://qomefarda.ir/48527
اخبار مرتبط

نظرات شما