در نشست خبری مطرح شد؛

رونمایی از درب طلای اهدایی به حرم امام رضا(ع)

درب طلای اهدایی حرم حضرت معصومه به حرم امام رضا در ایام دهه کرامت در قم رونمایی خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا» حجت‌الاسلام‌والمسلمین صفر فلاحی در نشست خبری تشریح برنامه‌های آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله‌علیها به مناسبت دهه کرامت که پیش از ظهر امروز در پژوهشکده علامه طباطبایی ساختمان اداری آستان مقدس برگزار شد، اظهار داشت: دهه کرامت با بیش از دو دهه فعالیت فرهنگی به یک ظرفیت برای اقدامات فرهنگی، تبلیغی، ترویجی، اجتماعی و عمرانی شده است.

مدیر حرم مطهر حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها ادامه داد: حرم حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها به‌عنوان دومین حرم اهل‌بیت کشور نقش مهمی در فرهنگ و الگوسازی کشور دارد.

وی اضافه کرد: جشن‌های دهه کرامت دو روز زودتر شروع می‌شود تا یک نشاط اجتماعی فراگیر شکل بگیرد و این محافل همگی مردمی است و حرم مطهر آمادگی دارد در حوزه‌های مختلف از زائران استقبال کند.

فلاحی بیان داشت: برای چندمین بار گل‌آرایی ضریح مطهر حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها با حضور خادمان حرم امام رضا علیه‌السلام برگزار خواهد شد، ایجاد موکب پذیرایی در مسیرهای منتهی به حرم، سرکشی از خانواده شهدا، اجرای ۱۳۰ برنامه توسط خادمان کریمه در محل‌های مختلف، فضاسازی حرم و پیرامون حرم مطهر حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها از دیگر برنامه‌های دهه کرامت در قم خواهد بود.

مدیر حرم مطهر حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها ادامه تصریح کرد: هدف این است برنامه‌های موردنیاز زائران در حرم به‌خوبی اجرا شود و باتوجه‌به اتفاقات اخیر در صحنه بین‌المللی باید شخصیت امام رضا علیه‌السلام و حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها به‌عنوان یک الگو معرفی شود.

همچنین محمودنژاد در این نشست خبری گفت: در ایام دهه کرامت برنامه‌های مختلف خدماتی و هنری رونمایی خواهد شد از جمله رونمایی از مقرنس‌کاری بالاسر، رونمایی از درب طلاکاری اهدایی به حرم امام رضا علیه‌السلام، رونمایی کاشی‌کاری معرق صحن جوادالائمه، رونمایی از ضریح مطهر برای محل رأس الحسین سوریه خواهد بود.

معاون اجرایی آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها ادامه داد: ساخت ساختمان چندمنظوره ایام اربعین در موکب آستان مقدس در عمود ۱۰۸۰ برای اقامت و‌ مراسم‌های در ۶ سالن و به مساحت  ۶ هزار مترمربع در این ایام انجام خواهد شد.

انتهای پیام/170


http://qomefarda.ir/48664
اخبار مرتبط

نظرات شما