نائب رئیس سابق کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس:

گاندو بر اساس اطلاعات واقعی اطلاعات سپاه ساخته شد/به‌جای هجمه به گاندو باید پذیرفت نفوذ در دولت صورت گرفته است

حقیقت پور با اشاره به اینکه گاندو بر اساس اطلاعات واقعی اطلاعات سپاه ساخته شد، گفت:به‌جای هجمه به گاندو باید پذیرفت نفوذ در دولت صورت گرفته است و می طلبد با یک همکاری جدی جلوی این نفوذها گرفته شود و نگذاریم بیگانگان برای ما تصمیم سازی کنند.

منصور حقیقت پور در واکنش به قطع بودجه صدا و سیما به خاطر سریال گاندو  در گفتگو با خبرنگار قم فردا، اظهار داشت: اگر این مسئله حقیقت داشته باشد و دولت بودجه صدا و سیما را به خاطر سریال گاندو قطع کرده باشد کار پسندیده ای نیست در رأس نظام باید قدرت و تحمل شنیدن حرف‌ها و صحبت های مختلف را داشته باشیم.

گاندو بر اساس اطلاعات واقعی اطلاعات سپاه ساخته شد

نائب رئیس سابق کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: صدا  و سیما بر پایه اطلاعات داده شده توسط اطلاعات سپاه سناریوی گاندو را با یک نگاه هنری و تکنیک های های خاص ساخت فیلم، سریال گاندو را تولید کرده است.

وی گفت: در همان زمان عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس بودم دوستانی از سپاه آمدند و این مسائل را که در این سریال به تصویر کشیده شد به ما گفتند، و در همان سال بخش اعظمی از  اطلاعاتی که در این فیلم به تصویر کشیده شد را می دانستیم زیرا عزیزان سپاه با حضور در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس همه این اتفاقات را در همان زمان رخ دادن به صورت کامل توضیح دادند و مجلس در جریان همه مسائل بود.

حقیقت پور بیان داشت: در خصوص تبادل جاسوس رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس مطلع بودند و آن رقم  و عددی را هم که در سریال گاندو به آن اشاره شد درست بود زیرا اصل پول به اضافه سود ناشی از سپرده شدن پول ایران در دست آن‌ها بود نیز بازگردانده شد که نشان از اراده و دفاع ایران بود زیرا جایی سابقه ندارد که آمریکا به چنین مسئله ای تن داده باشد.

نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خاطرنشان کرد: در تبادل جیسون رضاییان آمریکا در موضع بسیار ضعیفی قرارگرفته بود که علاوه بر مبلغ بازگردانده شده حدود 9 نفر از افراد مدنظر جمهوری اسلامی که زندان آمریکا بودند نیز بازگردانده شد که این مسئله تحمیل اراده ملت ایران بر آمریکا بود.

نه‌تنها اطلاعات سپاه بلکه اطلاعات کشور نیز از پرونده جیسون رضاییان مطلع بود

وی گفت: گاندو واقعی بود  و آنچه مردم امروز دیدند ما از قسمت اعظمی آن از قبل اطلاع داشتیم و نمی توان گفت این فیلم غیر واقعی بود نه تنها دوستان اطلاعات سپاه بلکه اطلاعات کشور هم تا حدود زیادی از جزئیات این پرونده مطلع بودند.


حقیقت پور گفت: باید بپذیریم که در برخی جاها اجازه دادیم که دشمن نفوذ کند و اینجا می طلبد با یک همکاری جدی جلوی این نفوذها گرفته شود و نگذاریم بیگانگان برای ما تصمیم سازی کنند یا اطلاعات و فضای برای ما ایجاد کنند که بر پایه آن اطلاعات و فضا تصمیم گیری کنیم.

به‌جای هجمه به گاندو باید پذیرفت نفوذ در دولت صورت گرفته است

نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد: به نظرم در برای سریال گاندو نیازمند این همه هجمه نبود این که بعد از ساخت این فیلم تنش های سیاسی در داخل کشور به راه بیفتد موافق و مخالف پیدا کند تا آنجایی که دولت بخواهد بودجه صدا و سیما را قطع کند! این کار درست نیست زیرا اصول و چهارچوب و قانون بر این مملکت حاکم است دولت به تنهایی نمی تواند بودجه صدا و سیما را قطع کند پس مجلس چه‌کاره است، مجلس دیوان محاسبات قدرتمندی ایجاد کرده است برای همین امور که بودجه ها سرجای خودش استفاده شود و به مسیرهای دیگر نرود.

وی افزود: من باور نمی کنم که دولت مقرر کرده باشد که به خاطر سریال گاندو بودجه صدا و سیما پرداخته نشود لذا توصیه می شود که همدیگر را تحمل کنیم و بپذیریم که دشمن توانسته در بسیاری جاها نفوذ کند و به لحاظ مالی، بانکی و پولی و اقتصادی تصمیم سازی کند باید با نیروهای انقلاب هم افزایی کنیم تا جلوی نفوذ ها گرفته شود و اطلاعات ما محکم به کار خودش ادامه دهد تا جلوی این نفوذها گرفته شود زیرا لطمه نفوذ از ابتدای انقلاب دامن انقلاب را گرفته این نفوذ بود که باعث شهادت دکتر بهشتی و 72 تن از یاران انقلاب شد.


انتهای پیام/170
http://qomefarda.ir/11165
اخبار مرتبط

نظرات شما