رئیس کمیسیون حمل‌ونقل شورای شهر قم:

اصلاح خطوط اتوبوسرانی مهرماه اجرایی می‌شود / شورای ترافیک استان در برابر اصلاح خطوط مقاومت می‌کند

رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای شهر قم بابیان این‌که شورای ترافیک استان در برابر اصلاح خطوط مقاومت می‌کند، گفت: بر اساس رایزنی‌ها و پیگیری‌های صورت گرفته اصلاح خطوط اتوبوسرانی مهرماه اجرایی می‌شود.

روح‌الله امراللهی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، بابیان این‌که افزایش بهره‌وری ناوگان حمل‌ونقل عمومی یکی از اهداف اصلی شورای شهر قم است، اظهار داشت: 70 دستگاه اتوبوس جدید در ماه‌های اخیر وارد ناوگان اتوبوسرانی شده است علاوه بر این طرح نوسازی اتوبوس‌های فرسوده نیز در دستور کار است که انشالله این اتوبوس‌ها هم در ماه‌های پیش رو وارد ناوگان حمل‌ونقل عمومی خواهند شد.

وی در خصوص اصلاح خطوط اتوبوسرانی نیز بیان داشت: در طرح جدیدی که ارائه‌شده است ورود اتوبوس و تاکسی به خیابان‌های اطراف حرم به‌خصوص سه‌راه و چهارراه بازار محدود می‌شود.

امراللهی افزود: شرکت‌های خصوصی به دلیل این‌که این خطوط از سه‌راه و چهارراه بازار عبور نمی‌کنند، مخالف هستند و همین موضوع اجرای این طرح را با وقفه مواجه کرده است.

وی در خصوص این طرح اظهار داشت: این طرح بر اساس پیمایش مبنا است و اتوبوس‌ها بر اساس هر کیلومتری که حرکت می‌کنند رقمی را دریافت می‌کنند صندوقی هم وجود دارد که ما به تفاوت‌ها از محل این صندوق داده می‌شود.

رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای شهر قم بیان داشت: این طرح طوری برنامه‌ریزی‌شده که جبران کمبود مسافر در برخی از مسیرها و همچنین محدودیت‌های تردد برای اتوبوس‌ها جبران شود.

وی افزود: تاکنون با تمامی پیگیری‌های صورت گرفته شورای ترافیک استان مخالفت کرده چراکه بر اساس برداشت این شورا هزینه و درآمد به ضرر رانندگان و شرکت‌ها است.

امراللهی ابراز داشت: درحالی‌که درروش جدید عدالت نسبی برقرار خواهد شد و علاوه بر این شهرداری نیز مبلغی نیز به‌عنوان یارانه به اتوبوس داده می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: بر این اساس اصلاح خطوط اتوبوسرانی با مبدأ و مقصدهای جاافتاده و علمی مهرماه اجرایی می‌شود.

امراللهی نیاز به اصلاح در خطوط تاکسیرانی را نیز یادآور شد و بیان داشت: حرم مهم‌ترین قطب سفر در شهر قم است و همین موضوع کار را سخت کرده است به‌طوری‌که در محدوده حرم شاهد انباشتی از اتوبوس‌ها و تاکسی‌ها هستیم که باید با برنامه‌ریزی درست اصلاح شود.

انتهای پیام/110
http://qomefarda.ir/11350
اخبار مرتبط

نظرات شما