مسئول قرارگاه کمک‌های مردمی قم مطرح کرد؛

ارسال کمک‌های مردم قم با هواپیمای ارتش به مناطق سیل‌زده/ حضور پررنگ جهادگران قم در مناطق سیل‌زده

مسئول قرارگاه کمک‌های مردمی قم با اشاره به ارسال یک محموله از کمک‌های مردم قم با هواپیمای ارتش به مناطق سیل‌زده گفت:کمک‌های کالایی قابل‌تقدیر است اما به نظرم باید فعالیت‌های ماندگارترمانندساخت مدرسه، حمام و پایگاه‌های بهداشت در این مناطق انجام شود که این نوع کمک‌ها مدنظرقرارگاه کمک‌های مردمی قم است.

 محمد خانه یار در گفتگو با خبرنگار قم فردا، اظهار کرد:  کمک رسانی مردم قم به هم‌وطنان سیل زده سیستان و بلوچستان مطلوب بوده و نیروهای جهادی قمی در مناطق سیل زده حضور چشمگیری دارند و مردم سیستان و بلوچستان نیز قدردان این حضور بودند.

مسئول قرارگاه کمک های مردمی قم گفت: مردم از طریق نهاده‌ای رسمی کمک رسان از جمله سپاه ، بسیج و هلال احمر می توانند کمک های خود را به هم‌وطنان سیل زده سیستان و بلوچستان اهدا کنند البته حضور گروه های جهادی بیشتر میدانی است و مردم نیز با توجه به اطمینانی که به این گروه ها داشتند کمک های خود را به گروه های جهادی تحویل داده اند تا بین سیل زدگان توزیع شود.

خامه یار بیان داشت:  کمک رسانی های خوبی انجام شده  است و ساخت برخی از منازل، سرویس های بهداشتی قرار است توسط قم آغاز شود تا کمک ها به صورت ماندگارتر باشد، کمک های کالایی قابل تقدیر است اما به نظرم باید فعالیت های ماندگارتر مانند ساخت مدرسه، خانه، حمام و پایگاه های بهداشت در این مناطق انجام شود که این نوع کمک ها مد نظر قرارگاه کمک های مردمی قم است.

وی ادامه داد:  اگر کمک های مردمی نقدی باشد می توان در همان مناطق کالاهای مورد نیاز را خریداری کرد و سختی حمل و نقل نیز کمتر می شود، مردم سیستان و بلوچستان قبل از سیل نیز در محرومیت قرار داشتند و امکانات در این مناطق خیلی کم بود.

ارسال کمک های مردم قم با هواپیمای ارتش به مناطق سیل زده

مسئول قرارگاه کمک های مردمی قم افزود: در بازدیدی که از مناطق سیل زده داشتیم هنوز بسیاری از روستاها در محاصره آب هستند، امداد رسانی به سختی انجام می شود و فاصله روستاها از هم بسیار زیاد است.
خامه یار تصریح کرد: مردم اگر می خواهند کالا هدیه دهند  با توجه به فقری که در مناطق سیل زده سیستان و بلوچستان وجود دارد لوازم تحریر هدیه دهند 12 هزار بسته لوازم تحریر تنها در اطراف منطقه چابهار نیاز است.

مسئول قرارگاه کمک های مردمی قم با اشاره به بازدید نزدیک به 30 روستا توسط گروه اعزامی از قم خاطرنشان کرد: مردم این مناطق مردم نجیب و فقیری هستند که مستحق کمک هستند و هدف قرارگاه کمک های مردمی قم  انجام کارهای زیر بنایی و عمرانی در این مناطق است.

وی گفت: یک هواپیمای ارتش کالاهای اهدایی مردم قم را به مناطق سیل زده سیستان و بلوچستان ارسال کرده و جمعه آینده یک محموله کمک های مردمی قم به مناطق سیل زده ارسال خواهد شد یک تیم تخصصی نیز برای تعمیر وسایل آسیب دیده سیل زدگان نیز از قم اعزام خواهد شد.

خامه یار ابراز کرد: یک آشپزخانه نیز پیش بینی شده تا غذای گرم بین سیل زدگان توزیع کند، در آینده یک تیم پزشکی به منطقه اعزام خواهد شد قرارگاه کمک های مردمی در قالب جمعیت خدمت رسان فاطمی ها در سر پل ذهاب حدود دو سال ، در پل دختر حدود یک سال است که فعالیت دارد در مناطق زلزله میانه نیز حضور دارند  و کمک ها ادامه دارد به مردم اطمینان خاطر می دهیم که تا آخر در کنارشان هستیم و حضور محدود به چند روز و یا چند هفته اول بحران نیست و تا زمانی که زندگی مردم سروسامان پیدا کند در کنار مردم خواهیم بود.

مسئول قرارگاه کمک های مردمی قم تأکید کرد: این سیل برای مردم منطقه سیستان و بلوچستان برکات زیاد داشت زیرا زندگی و کمبودهای آن‌ها را از نزدیک مشاهده کردیم تا با یک فکر اساسی امکانات ر در این مناطق فراهم کنیم.


انتهای پیام/170
http://qomefarda.ir/15803
اخبار مرتبط

نظرات شما