سردار جوانی:

مصرف تولیدات داخلی اقتصاد کشور را قوی می کند

معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه باید وابستگی به نفت و خام فروشی آن روز به روز کاهش یابد، گفت: برای رونق تولید و جهش در تولید باید تولیدات داخلی را مصرف کنیم تا اقتصادی قوی بر پایه منابع داخلی داشته باشیم.

 سردار یدالله جوانی در گفتگو با خبرنگار قم فردا با اشاره به مسئله تولید در کشور، اظهار داشت: چندسالی است که شاهد رونق تولید داخلی هستیم البته باید این اتفاقات زودتر رخ می داد.
وی ادامه داد: برای سرعت بخشیدن به تولید داخلی باید در مقابل قاچاق کالا ایستادگی شود و از طرفی کالایی که در داخل می توانیم تولید کنیم را وارد نکنیم و همچنین مردم را به مصرف تولید داخلی سوق دهیم.
معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به اقتصاد مقاومتی، ابراز داشت: امروز اگر از اقتصاد مقاومتی و سیاست های آن حمایت شود شاهد شکوفایی اقتصاد خواهیم بود. اقتصاد مقاومتی در واقع اقتصادی است که استحکام داشته باشد.
وی اضافه کرد: اقتصاد مقاومتی باید بر مبنای ظرفیت های داخلی و منابع درونی باشد تا هیچ گونه فشار خارجی نتواند بر روی آن تاثیر بگذارد. اگر در سال های قبل اقتصاد مقاومتی جدی تر گرفته می شد امروز چیزی به نام تحریم وجود نداشت.
سردار جوانی خاطرنشان کرد: وقتی اقتصاد ما قوی و محکم و بر پایه منابع داخلی باشد، تحریم های آمریکا بی اثر خواهد شد و فقط یک امر ذهنی و در حد حرف خواهد بود.
وی بیان داشت: باید مسئله صادرات را هم جدی بگیریم تا علاوه بر بازار داخلی، بازار خارجی هم در دست کالای ایرانی باشد. البته این مسئله مستلزم این است که صاحبان کارگاه ها و کارخانه ها، تولیداتی با کیفیت و مرغوبیت بیشتری داشته باشند.
معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تاکید کرد: امروز ما از نظر منابع و ذخایر و از لحاظ نیروی انسانی در وضعیت خوبی قرار داریم که باید رویکرد و نگاهمان را تغییر دهیم تا بتوانیم اقتصاد قوی داشته باشیم.
وی با اشاره به ضرورت آشنایی مردم در استفاده از کالای داخلی، گفت: دولت برای رونق تولید و جهش در تولید باید سیاست های حمایتی خود از تولید را افزایش دهد.
سردار جوانی ادامه داد: ایران از گذشته وابسته به نفت بوده است و نفت نقش اساسی در اقتصاد ایران داشته و دارد اما امروز باید این وابستگی روز به روز کمتر شود تا جایی که بتوانیم وابستگی به نفت و خام فروشی را از بین ببریم.
انتهای پیام/160
http://qomefarda.ir/17937
اخبار مرتبط

نظرات شما