معاون امور بانوان استانداری قم:

قم رتبه یک در جذب اعتبارات مشاغل خانگی را کسب کرد

معاون امور بانوان استانداری قم با اشاره به اینکه با اجرای برنامه های آموزشی و مشاوره رتبه طلاق از سال ۹۶در قم سیر نزولی داشت گفت: یکی دیگر از برنامه های توانمند سازی زنان در قم در بحث مشاغل خرد خانگی بود و قم در جذب اعتبارات مشاغل خانگی رتبه اول را کسب کرد.


صدیقه صدیق معاون امور بانوان و خانواده استانداری قم در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، اظهار داشت: همبستگی اجتماعی برای عبور از بحران‌ها یک ضرورت است که در سایه مشارکت و روحیه افراد میسر می شود که نقش بانوان در این زمینه بسیار مهم است مانند مشارکت بانوان در دفاع مقدس و کرونا همچنین در جنگ رسانه ای نقش زنان در هدایت افکار مهم است.

صدیق خاطر نشان کرد: سال ۹۷ سند توسعه زنان اجرا شد در همین راستا در قم نیز برنامه های اجرا شده است در فرآیند تدوین سند با شناسایی وضعیت موجود با استفاده از ظرفیت های بخش دولتی خصوصی و سازمان های مردم نهاد زمینه توانمندسازی زنان در ابعاد گوناگون فراهم شد.

وی ادامه داد: یکی از محورهای این سند تحکیم وتعالی بنیان خانواده در  استان است  تا سال ۹۶ قم در بخش طلاق سیر صعودی داشت اما از سال ۹۶ به بعد شاهد کاهش رتبه طلاق  در قم بودیم اکنون قم رتبه ۹در  طلاق را دارد.


معاون امور بانوان استانداری قم تاکید کرد: آموزش های پیش از ازدواج و حین ازدواج باعث کاهش طلاق در قم شده است پیش از این ۵۰درصد طلاق ها در ۵سال اول ازدواج رخ می داد و ۱۵درصد نیز در سال های ابتدایی ازدواج  رخ می داد این نشان می دهد که مهارت های لازم برای شروع زندگی در بین زوجین وجود نداشت اما اکنون ۳۳درصد طلاق ها در پنج سال اولی زندگی رخ می دهد که شاهد کاهش ۱۷درصدی بودیم.


صدیق تاکید کرد:در برنامه های اجرا شده در این سند بحث مداخله در طلاق های توافقی و ارجاع به مشاوره ها باعث کاهش آمار طلاق بودیم در سال گذشته میانگین سن ازدواج در میان زنان ۲۲و در میادن مردان ۲۷سال بود و میانگین سن طلاق در زنان ۳۲سال و در مردان ۳۶ سال بود.


وی اضافه کرد:ارتقاء توانمندی و تاب آوری در زنان جامعه می تواند در حفظ بنیان خانواده موثر باشد داشتن مهارت گفتگو بین همه اعضای خانواده می تواند مشکلات را مرتفع کند در این زمینه آموزش هایی را برای گروه های هدف نیز برگزار کردیم.


صدیق تصریح کرد: افزایش مشارکت اقتصادی زنان از دیگر برنامه های توانمند سازی زنان در قم بود فعالیت زنان به لحاظ اقتصادی، سیاسی و اجتماعی هم باعث کمک به خودشان می شود و هم باعث توسعه جامعه می شود همکاری در تشکیل و راه اندازی کارگاه های تولیدی بانوان با نگاه به مشاغل خرد خانگی از دیگر برنامه های توانمند سازی زنان بود و ۲۱کارگاه تولیدی در دوران کرونا برای زنان در قم راه اندازی شد. 


معاون امور بانوان و خانواده استانداری قم گفت: با کمک بسیج سازندگی بیش از ۵۰صندوق قرض الحسنه مردم یار تاسیس شد  همچنین از نظر جذب اعتبارات مشاغل خانگی استان قم رتبه اول در کشور را کسب کرد که هفتاد درصد این اعتبارات  به مشاغل زنان سرپرست خانوار اختصاص یافت.

انتهای پیام/۱۷۰


http://qomefarda.ir/28464
اخبار مرتبط

نظرات شما