معاون فرهنگی تبلیغی حوزه‌های علمیه خواهران مطرح کرد:

زنده نگهداشتن یاد و خاطره شهدا با برگزاری یادواره شهدا محقق می شود

معاون فرهنگی تبلیغی حوزه‌های علمیه خواهران با اشاره به اینکه امنیت امروز کشور را مدیون شهدا هستیم، گفت: : برگزاری یادواره های شهدا و نمایشگاه های مختلف در این ایام می توان یاد و خاطره شهدا را زنده نگهداشت.

 معصومه ظهیری در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی قم فردا با اشاره به تقارن هفته دفاع مقدس با اربعین حسینی، اظهار داشت: شهدای دفاع مقدس بیش از هر چیز دیگری ضمن اعتقاد راسخ و باور عمیق به آموزه های عاشورایی، حسینی زیسته و با عمل به مرامنامه شهدای کربلا با خون خود، این میثاق نامه مقدس را امضا کردند.
وی ادامه داد: اربعین حسینی، موسم بازگشت به آرمان های والای سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) است.
این استاد حوزه و دانشگاه اضافه کرد: بی شک شهدای دفاع مقدس بیش از دیگران به آرمان اربعین حسینی تأسی و اقتدا کرده اند به همین دلیل در تاریخ جاودانه شدند.
وی خاطر نشان کرد: امسال هم همچون سال گذشته به دلیل شیوع ویروس کرونا، امکان پیاده روی اربعین برای عاشقان و دلدادگان امام حسین(ع) مانند سال های گذشته وجود ندارد ولی می توانیم در این روزها به یاد شهدا و هفته دفاع مقدس موکب های اربعینی را در شهر خود برپا کنیم.
ظهیری با اشاره به برخی اقدام در زنده نگهداشتن یاد و خاطره شهدا و حماسه ماندگار عاشورا و اربعین، گفت: برگزاری یادواره های شهدا و نمایشگاه های مختلف در این ایام می توان یاد و خاطره شهدا را زنده نگهداشت.
وی ابزار داشت: از این طریق آحاد مردم و به خصوص نسل جدید را با ارزش ها و آرمان های والای دفاع مقدس آشنا می کنیم.
این استاد حوزه خواهران با اشاره به دیگر اقدامات موثر در این زمینه، بیان داشت:  برگزاری مسابقات کتاب خوانی ویژه کتب دفاع مقدس، انتشار وصیت نامه های شهدا ، انتشار دیدگاه ها و مواضع امام و رهبری و بزرگان در خصوص شهدا و دفاع مقدس می تواند در ترویج و تبیین راه شهدا و اهداف دفاع مقدس بسیار موثر باشد.
وی گفت: به هر صورت ما باید نسبت به شهدا و رزمندگان و دفاع مقدس به درستی ادای دِین داشته باشیم و یادمان نرود که عزت، اقتدار و امنیت امروزمان را مدیون عزیزانی هستیم که در هنگامه ی خطر، جانانه به میدان رفته و با خون مطهر خویش، حماسه ها آفریدند.


انتهای پیام/160


http://qomefarda.ir/28853
اخبار مرتبط

نظرات شما