رئیس اوقاف و امور خیریه ناحیه دو شهرستان قم:

باید در بقاع امکاناتی با محوریت بقاع متبرکه به نفع مردم ایجاد شود

رئیس اوقاف و امور خیریه ناحیه دو شهرستان قم با اشاره به اینکه بیش از ۴۰۰ امامزاده در قم مدفون هستند، گفت: تلاش می‌شود امکاناتی با محوریت بقاع متبرکه به وجود بیاید که به نفع مردم باشند.

حجت‌الاسلام اسدپور در گفتگو با خبرنگار قم فردا با اشاره به اینکه بیش از ۴۰۰ امامزاده در قم مدفون هستند، اظهار داشت:  در بین امزادگان استان شاخص‌ترین امامزاده حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) است.
وی ادامه داد: محدوده جغرافیایی اوقاف و امور خیریه ناحیه دو شهرستان قم از جعفریه و سلفچگان تا مجموعه بین راهی مهتاب می باشد.
رئیس اوقاف و امور خیریه ناحیه دو شهرستان قم با اشاره به امامزاده عبدالله ابیض(ع)، گفت:  این امامزاده از نوادگان امام سجاد(ع) است که وفاتش هم حوالی سال ۲۸۵ قمری بوده است.
وی اضافه کرد: صحن جدید بقعه متبرکه امامزاده عبدالله ابیض(ع) در ۳۰۰ متر مربع با اعتباری ۱۲ میلیارد ریالی احداث شده و رضایتمندی زائران را در پی داشته است.
حجت الاسلام اسدپور با بیان اینکه آرامستانی هم در جوار این حرم مطهر وجود دارد گفت: در مجموع تلاش می‌شود امکاناتی با محوریت بقاع متبرکه به وجود بیاید که به نفع مردم باشند.
وی بیان داشت: بهسازی محوطه همچنان در دستور کار قرار دارد و تاکنون ۵ هزار متر مربع محوطه‌سازی و سنگفرش انجام شده با مشارکت خیرین و شهرداری منطقه در این بقعه متبرکه صورت گرفته است.
رئیس اوقاف و امور خیریه ناحیه دو شهرستان قم به دیگر طرح‌های اوقاف ناحیه دو اشاره کرد و گفت: از دیگر طرح ها می‌توان به احداث دو صحن ۲۰۰ متری در دو طرح حرم مطهر امامزاده احمد(ع) خاکفرج اشاره کرد که طی توافق با مرکز خدمات حوزه‌های علمیه ساخته می‌شوند؛ طراحی و نقشه‌کشی این پروژه آغاز شده و به زودی شاهد عملیات اجرایی خواهیم بود.
وی تصریح کرد: بیمارستان نیمه کاره موجود در جوار این بقعه هم بر اساس مصوبه استانداری و طی هماهنگی بین اوقاف، مرکز خدمات حوزه علمیه، معاونت اداری استانداری و مجموعه برنامه‌ریزی و بودجه ریاست جمهوری در آینده نزدیک تکمیل و آماده بهره‌برداری می‌شود.
حجت الاسلام اسدپور افزود: بخش عمده هزینه‌های بقاع متبرکه از منابع درآمدی همان اماکن یعنی حق الدفن، نذورات و کمک‌های خیرین تامین می‌شود.


انتهای پیام/160


http://qomefarda.ir/29496
اخبار مرتبط

نظرات شما