printlogo


مدیر کل راه آهن قم در گفتگو با قم فردا:
60 درصد زیر سازی پروژه قطار سریع السیر تهران-قم-اصفهان انجام شده است / جابجایی 5800 مسافر در روز
کد خبر: 1545
مدیر کل راه آهن قم با بیان این که خواستار عبور قطار سریع السیر تهران - قم – اصفهان از داخل شهر قم هستیم، گفت: 60 درصد زیر سازی این پروژه انجام شده است.
محسن اعتماد در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، با بیان این که همواره به دنبال کار کارشناسی و اصولی هستیم، اظهار داشت: نظر کارشناسی این است که قطار سریع السیر تهران - قم – اصفهان از داخل شهر و ایستگاه مرکزی عبور کند و این تصمیم را به مدیران ارشد اعلام کرده‌ایم.
وی ادامه داد: راه آهن در مرکز شهر یک نعمت است در واقع عبور قطار از مرکز شهر به نفع مردم استان قم است چرا که مردم به راحتی می‌توانند از قطارها استفاده کنند.
اعتماد تاکید کرد: تیم کارشناسی از وزارت راه و شهرسازی تشکیل شده و این موضوع را مورد بررسی قرار خواهند داد.
وی ابراز داشت: هم اکنون یک مدلی در دنیا اجرا می‌شود که توسعه بر اساس حمل و نقل نامیده می‌شود یعنی شما از این فضای که سیستم حمل و نقل ایجاد کرده بهره بگیرید و خدمات شهری در این مکان به مردم ارائه بدید.
روزانه 5800 مسافر از راه آهن قم استفاده می‌کنند

اعتماد تصریح کرد: هم‌اکنون روزانه 5800 مسافر از راه‌آهن قم استفاده می‌کنند که نشان‌دهنده کار آیی این حمل‌ونقل و استقبال مردم از ایستگاه مرکزی شهر است.
وی در بخش دیگری از صحبت‌های به قطارهای روزانه قم – تهران اشاره کرد و گفت: هم‌اکنون مردم قم به‌راحتی می‌توانند در عرض دو ساعت با 4 هزار تومان به تهران سفر کنند.
مدیرکل راه‌آهن قم بابیان این‌که دو قطار صبح و دو قطار بعدازظهر به تهران حرکت می‌کند، بیان داشت: هم‌اکنون 25 درصد از ظرفیت قطار قم - تهران خالی است
وی تصریح کرد: علاوه بر این روزانه سه رام قطار هم به مشهد داریم که خوشبختانه با استقبال خوب مردم مواجه شده است.
اعتماد در خصوص خطوط راه‌آهن رهاشده در مرکز شهر نیز گفت: ادامه ریل راه‌آهن در مرکز شهر در برنامه‌های توسعه‌ای ما قرار دارد و در آینده قطارهای حومه‌ای بین قم و کاشان را راه‌اندازی خواهیم کرد.

احداث واریانت ریلی ایستگاه ساقه بهره‌وری را افزایش داد

وی با اشاره به برنامه‌های هفته حمل‌ونقل اظهار داشت: در این هفته 4 پروژه به مبلغ 61 میلیارد ریال با حضور سرپرست استانداری قم احداث شد.
اعتماد افزود: این پروژه‌ها شامل احداث پروژه زیرگذر خیابان کارگر قم به میزان 550 میلیون تومان، احداث 22 چشمه سرویس بهداشتی برای ایستگاه محمدیه به مبلغ 400 میلیون تومان، خرید و نصب کانکس‌های نماز و سرویس بهداشتی در سکوی دوم ایستگاه محمدیه با هزینه بالغ‌بر 150 میلیون تومان و احداث واریانت ریلی ایستگاه ساقه و شور آب به همدیگر وصل شد که هزینه آن 5 میلیارد تومان بود.
وی ادامه داد: احداث این واریانت سرعت قطارهای باری را افزایش داد و نزدیک به 45 کیلومتر از مسافت کاسته شد.



انتهای پیام/110
لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/1545