سالک در گفتگو با قم فردا:

قانون اساسی ایران یکی از قوانین مترقی جهان اسلام است / بیش از 35 کشور از قانون اساسی ایران الگوبرداری کرده اند

نایب رئیس فراکسیون روحانیت مجلس شورای اسلامی گفت: قانون اساسی ایران یکی از قوانین مترقی جهان اسلام است.

حجت الاسلام و المسلمین احمد سالک کاشانی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، با اشاره به 12 آذرماه و روز قانون اساسی اظهار داشت: هر انقلابی که ایجاد می شود برای بقا و تداومش نیازمند چارچوب محکم قانونی است که این مهم در قانون اساسی کشورمان که با تاکید امام خمینی(ره) شکل گرفت، لحاظ شد.
وی با بیان این که قانون اساسی، چارچوب نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران شده است، ابراز داشت: تکلیف تمامی نهاد ها و قوا در این قانون مشخص شده و بنابراین هیچ دستگاهی نمی تواند خارج از قانون اساسی فعالیت کند.
سالک کاشانی افزود: یک بار نیز در زمان امام خمینی (ره) اصلاحاتی روی آن انجام شد و در نهایت نهایی شد به طوری که همه نهادها باید در چارچوب قانون اساسی حرکت کنند.
وی ادامه داد: قانون اساسی ایران یکی از قوانین مترقی جهان اسلام و بلکه دنیا است علت آن هم این است که مجموعه مواد قانونی با مبانی ارزشی قران و عترت تطبیق دارد مانند اصل 8 ، 10 و 110 که مطابق با نظر اسلام است.
سالک کاشانی با بیان این که مفاد قانون اساسی منطبق با سیره ای عملی ائمه و پیامبران است بیان داشت: قانون اساسی کشورمان مجموعه ای از ارزش های دینی ، اسلامی و انقلابی را شامل می شود.
وی افزود: آثار این قانون هم در کشور کاملا مشهود است و بیش از 35 کشور از قانون اساسی کشور ما الگوبرداری کرده اند و به زبان های مختلف این قانون ترجمه و چاپ شده است.
نماینده مردم اصفهان در مجلسی شورای اسلامی ابراز داشت:حال این سوال پیش می آید که آیا تمامی ضوابط قانون اساسی اجرا شده است که این نیازمند کار کارشناسی و بررسی بیشتر است.
وی ادامه داد» ما می بینیم که اصل 44 و چند اصل دیگر اجرایی نشده است که باید پیگیری و به نتیجه برسد.
 

 

انتهای پیام/

http://qomefarda.ir/143
اخبار مرتبط

نظرات شما