کلید سوالات کنکور سراسری منتشر شد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، فاطمه زرین آمیزی، سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور از انتشار کلید سوالات کنکور سراسری سال ۹۹ خبر داد و گفت:  کلید سوالات کنکور هم اکنون در سایت سازمان سنجش منتشر شده است و داوطلبان می‌توانند برای دانلود آن به سایت سازمان سنجش مراجعه کنند.  

سخنگوی سازمان سنجش اظهار کرد: کلید سوالات کنکور سراسری خارج از کشور  بعد از ظهر روز چهارشنبه، ۵ شهریور بر روی سایت سازمان سنجش قرار می‌گیرد.

به گفته زرین آمیزی، دفترچه سوالات کنکور نیز طی ۴ روز برگزاری از ۲۹ مرداد تا اول شهریور و بعد از پایان فرآیند آزمون در سایت سازمان سنجش منتشر شده است.  

او بیان کرد: داوطلبان از زمان انتشار کلید سوالات تا ۴۸ ساعت بعد می‌توانند اعتراض به غلط بودن سوالات را به صورت الکترونیکی به سازمان سنجش اطلاع دهند تا بررسی و نتیجه اعلام شود.

گفتنی است کل ظرفیت پذیرش داوطلبان اعم از دانشگاه‌های دولتی، آزاد و سایر زیرنظام‌های آموزش عالی یک میلیون و ۹۲ هزار نفر است که ۹۱۲ هزار نفر از طریق سوابق تحصیلی جذب می‌شوند و داوطلبان آن، احتیاج به شرکت در کنکور ندارند.  ۲۰ درصد از این ظرفیت‌ برای دوره‌های روزانه دانشگاه‌هاست و مابقی آن نیز در نوبت دوم، بدون آزمون پذیرش خواهند شد. در نهایت حدود ۱۵۴ هزار نفر ظرفیت برای رشته‌های با آزمون در دانشگاه‌ها اختصاص یافته است. 


انتهای پیام/
محسن خداپرست



http://qomefarda.ir/19879
اخبار مرتبط

نظرات شما