مسئول بسیج فرهنگیان قم خبر داد:

کمک ۲ میلیاردتومانی معلمان بسیجی قم به دانش‌آموزان

مسئول بسیج فرهنگیان قم با اشاره به کمک دو میلیاردتومانی معلمان در یک سال گذشته به دانش‌آموزان محروم، گفت: علاوه‌برآن در طرح محسنین حدود ۹۰۰ معلم تعداد دو تا سی و نه دانش‌آموز را تحت پوشش خود قرار داده‌اند.

حسن بیاتی ضمن گرامیداشت روز معلم روز در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا» اظهار داشت: در دین مبین اسلامی معلم داراب جایگاه ویژه‌ای است و به‌تبع آن جمهوری اسلامی ایران نیز همواره به معلم احترام ویژه‌ای قائل است.

مسئول بسیج فرهنگیان استان قم ادامه داد: در یک سال گذشته فعالیت‌های متنوعی توسط مجموعه بسیج فرهنگیان قم انجام شده است از جمله جذب و آموزش ۴۷۰ معلم راوی شبکه روایتگر و اعزام به مدارس، برگزاری اردوهای راهیان نور، برگزاری اردوهای راهیان پیشرفت، تشکیل شبکه معلمان جهادی و انجام اقداماتی از قبیل تدریس رایگان، جهاد عمرانی و... بوده است.

وی گفت: اجرای طرح اکرام محسنین و تحت پوشش قراردادن دانش‌آموزان بی‌بضاعت و بی‌سرپرست از لحاظ موضوعات مالی با همکاری کمیته امداد نیز از برنامه‌های بسیج فرهنگیان استان قم بود که در این طرح حدود ۹۰۰ معلم تعداد دو تا سی و نه دانش‌آموز را تحت پوشش خود قرار داده‌اند.

بیاتی افزود: برخی معلمان نیز به‌صورت داوطلبانه از ۱۰۰ هزار تومان تا حدود ۲ میلیون در ماه از فیش حقوقی خود کسر و تاکنون از این طرح حدود ۲ میلیارد تومان به دانش‌آموزان کم‌برخوردار کمک شده است.

مسئول بسیج فرهنگیان استان قم خاطرنشان کرد: طرح دیگری نیز با عنوان «آجر به آجر معلمان» اجرا شده است که در این طرح معلمان بسیجی به ساخت مدارس  یا توسعه کلاس‌های مدارس در مناطق محروم اقدام کردند و کمک‌های مالی از فیش حقوقی معلمان کسر و با همکاری سازمان نوسازی مدارس و خیرین مدرسه‌ساز، این طرح اجرا می‌شود.

وی با اشاره به اینکه تجلیل از معلمان نمونه و الگوهای برتر عفاف و حجاب در مناسبت‌های مختلف در دستور کار بسیج فرهنگیان قرار دارد، عنوان داشت: برگزاری مسابقات کتاب‌خوانی در طول سال و مناسبت‌های مختلف، ویزیت رایگان توسط پزشکان جهادی بسیجی در آموزش‌وپرورش، برگزاری بیش از یک هزار  یادواره شهید در مدارس با همکاری آموزش‌وپرورش، برگزاری نمایشگاه‌های مختلف از جمله دستاوردهای انقلاب اسلامی نمایش پیشرفت‌ها از دیگر برنامه‌های یک سال گذشته بسیج فرهنگیان استان قم بوده است.

بیاتی خاطرنشان کرد: برگزاری لیگ‌های ورزشی، اهدا بسته‌های معیشتی معلمان به نیازمندان و دانش‌آموزان نیازمند، تشکیل تیم‌های پیشرفت مدارس جهت رفع مشکلات گوناگون مدارس و تولید محصولات فرهنگی نیز در دستور کار مجموعه بسیج فرهنگیان استان قم بوده است.

انتهای پیام/170


http://qomefarda.ir/48635
اخبار مرتبط

نظرات شما