معاون فنی و عمرانی شهرداری منطقه دو‌ شهرداری قم گفت: شرکت توانیر برای انتقال دکل‌های فشارقوی منطقه شیخ‌آباد با یک پیمانکار عقد قرارداد کرده است، اما برای انتقال دکل‌های بلوار یادگار امام برنامه‌ای ندارد.
فرمانده کل انتظامی کشور روز پنجشنبه در اجتماع مردم قم گفت: موضوع عفاف و حجاب موضوعی کاملاً فرهنگی است و نیروی انتظامی برای صیانت از دختران و مادران ایرانی تلاش خواهد کرد.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری قم با بیان اینکه ۲۰۰ هزار هکتار از مساحت قم را عرصه‌های بیابانی تشکیل داده است، گفت: ۱۰۵ هزار هکتار از این عرصه‌های بیابانی به کانون تولید گردوغبار و ریزگرد تبدیل شده است.
استاندار قم گفت: نظارت خود مردم بر بازار یکی از بهترین راهکارهای شناسایی سودجویان و گران‌فروشان به شمار می‌رود.
مدیرکل گمرکات قم گفت: در فروردین‌ماه امسال حدود ۱۲ هزار تُن‌ کالا در قالب ۳۳۵ اظهارنامه به ارزش ۱۰ میلیون و ۲۷۳ هزار دلار از گمرکات این استان صادر شد.
معاون آب منطقه‌ای قم گفت: از ۵۰۰ میلیون مترمکعب آب برداشت‌شده در استان، ۲۲ میلیون مترمکعب مربوط به برداشت غیرمجاز از چاه‌های غیرمجاز است.
کلنگ اجرای ساخت ۶۰۰ واحد مسکونی عقیق برای کارکنان دادگستری به زمین زده شد.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان قم گفت: یک هزار و ۵۲۰  تخت در بیمارستان‌های دولتی قم وجود دارد و بر اساس سرانه یک هزار  تخت درمانی در بیمارستان‌های دولتی قم کمبود وجود دارد.
سرپرست شرکت شهرک‌های صنعتی قم، با بیان اینکه آتش‌سوزی کارخانه پارافین در شهرک شکوهیه پس از چند ساعت تلاش آتش‌نشانان اطفا شد، گفت: این آتش‌سوزی در زمان تعطیلی واحد در شیفت شب اتفاق افتاده و علت آن در دست بررسی است.
معاون اداره کل انتقال خون قم گفت: تعداد افرادی که در فروردین‌ماه امسال در این استان موفق به اهدای خون خود شده‌اند در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، ۱۱.۶ درصد افزایش‌یافته است.
مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری قم با انتقاد از اقدام غیرمسئولانه آب منطقه‌ای در پلمپ تعدادی از چاه‌های آبیاری فضای سبز شهری، گفت: این اقدام باعث نابودی کامل فضای سبز و درختان شهر خواهد شد.
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت قم گفت: ذخیره کانسنگ منگنز معدن ونارچ قم به ۱۲ میلیون تُن با عیار ۲۳.۲ درصد و ارزش تقریبی ۶۰ همت رسید.
مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی قم گفت: استفاده از پهپاد برای سم‌پاشی مزارع غلات طی سال جاری در این استان نسبت به سال گذشته ۵۰ درصد افزایش پیدا کرد.
رئیس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای جعفرآباد با اشاره به آغاز بهسازی بخشی از بزرگراه قم به این شهرستان، گفت: این طرح تا پایان اردیبهشت‌ماه جاری به اتمام می‌رسد.
رئیس دانشگاه صنعتی قم از قرار گرفتن فضای مرکز رشد دانشگاه صنعتی قم در اختیار شرکت‌های دانش‌بنیان خبر داد.
مدیرکل محیط‌زیست قم با اشاره به تصویب طرح جامع دریاچه نمک، گفت: این طرح با امضای ۱۰ عضو کابینه دولت تصویب و تمامی جوانب احیای این میراث طبیعی در آن دیده شده است.
معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای قم با اشاره به وجود یک هزار و ۲۰۰ چاه مجاز کشاورزی، ادامه داد: چاه‌های مجاز استان ۱۸۰ میلیون مترمکعب برداشت غیرمجاز از منابع زیرزمینی دارند.
کارشناس هواشناسی قم گفت: فعالیت سامانه بارشی در استان آغاز شده که برای امروز وزش باد شدید و برای فردا بارش باران پیش‌بینی می‌شود.
به مناسبت روز ملی گندم از گندم‌کاران موفق استان قم تجلیل به عمل آمد.
استاندار قم گفت: با تلاش خیرین مدرسه‌ساز استان و مجموعه دولت مردمی سال گذشته ۲۴۰ کلاس در قم آماده شد که نسبت به سال ۱۴۰۱ رشد ۷۰ درصدی داشته است.