مدیرکل گمرکات قم:

فروردین‌ماه ۱۲ هزار تُن کالا از قم صادر شد

مدیرکل گمرکات قم گفت: در فروردین‌ماه امسال حدود ۱۲ هزار تُن‌ کالا در قالب ۳۳۵ اظهارنامه به ارزش ۱۰ میلیون و ۲۷۳ هزار دلار از گمرکات این استان صادر شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا» به نقل از خبرگزاری ایرنا، اسفندیار دریکوندی دراین‌رابطه بیان داشت: باتوجه‌به شرایط خاص فروردین‌ماه همچون وجود تعطیلات نوروزی و روند آغاز کار واحدهای تولیدی، حجم صادرات استان از ماه‌های آینده با شتاب بیشتری دنبال خواهد شد و گمرکات قم برای تحقق این هدف در آمادگی کامل به سر می‌برد.
وی با اشاره به اینکه در این مدت حدود سه هزار تُن کالا نیز در قالب تعداد ۹۱ اظهارنامه به ارزش ۱۱ میلیون و ۴۲۱ هزار دلار از طریق گمرکات قم وارد کشور شد، افزود: همچنین درآمد کل گمرکات استان از فعالیت‌های تجاری به ۴۱۷ میلیارد ریال رسید.
وی در ادامه به فعالیت گمرکات قم در زمینه مقابله با قاچاق کالا پرداخت و ادامه داد: در این راستا طی فروردین‌ماه تعداد ۲۹ پرونده مظنون به قاچاق به ارزش بیش از ۶۳ میلیارد ریال در گمرکات استان تشکیل و برای رسیدگی در اختیار مراجع قانونی قرار گرفت.
گفتنی است سال گذشته ۲۳۲ میلیون و ۸۷۵ هزار و ۷۹۴ دلار صادرات انواع کالا از گمرکات این استان به کشورهای مختلف جهان صورت پذیرفت. این میزان صادرات در قالب ۶ هزار و ۳۳۲ اظهارنامه به وزن ۲۴۲ هزار و ۴۵۵ تُن بود که نشان‌دهنده پویایی فعالیت‌های تجاری در استان قم است.
در همین راستا سال گذشته درآمد کل گمرکات استان قم به ۲۰ هزار میلیارد ریال رسید که این رقم نسبت به سال ۱۴۰۱ نزدیک به ۵۰ درصد افزایش داشت.
لیست کالاهای صادراتی استان قم به بازارهای جهانی بسیار متنوع است که عمده‌ترین آن‌ها در قالب ۳۲ نوع کالا مورد شناسایی قرار گرفته و انواع محصولات صنعتی، ‌ شیمیایی، معدنی، خوراکی و سایر کالاها را دربر می‌گیرد.
همچنین در این مدت ۴۷۸ میلیون و ۸۹۹ هزار و ۹۵۸ دلار کالا در قالب سه هزار و ۲۸۲ اظهارنامه به وزن ۸۹ هزار و ۴۹۰ تُن از طریق گمرکات قم وارد کشور شد.

انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/48507
اخبار مرتبط

نظرات شما